leverpastei eten

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door renske, 14 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. renske

renske Actief lid

19 mei 2006
    311
    0
    0
    Ik ben gek op leverpastei en ik weet dat daar vitamine A in zit en dat dat niet goed is voor de baby als je daar TE veel van eet...

Nu lees ik op de ene site dat ik 1 boterham per dag mag eten en op de andere site staat dat je 1 boterham per week mag eten.

Wie weet hier het echte antwoord op, ik eet namelijk ook al geen vleeswaren meer omdat ik er misselijk van word en dat zelfde heb ik ook als ik s'avonds vlees eet, dus tja leverpastei is dan wel lekker voor de afwisseling..

2. sunshine80

sunshine80 Actief lid

13 apr 2008
    409
    0
    0
    Ik ben er zelf ook gek op en heb het nagevraagd bij mijn VK en die vertelde dat je 1 boterham per dag mag hebben.

3. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Ik heb ook gelezen dat je 50gr per dag mag hebben dus ongeveer wel een boteham,smakelijk! :D

4. WishfulDreaming

WishfulDreaming Fanatiek lid

24 jun 2007
    1.643
    51
    48
    Vrouw
    België
    Goh, ik heb er gisteren 2 gegeten, maar het was wel érg lang geleden en het was maar een dun laagje :)

5. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    1 boterham per dag mag.
    soms neem ik er 2 op een dag en dan een paar dagen niet.
    T is gewoon zooo lekker :)

6. renske

renske Actief lid

19 mei 2006
    311
    0
    0
    ;) ;) ;) ;)

7. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    je mag 100 gram perdag hebben dat kan echt geen kwaad

8. renske

renske Actief lid

19 mei 2006
    311
    0
    0
    zou ik dan per dag 2 blikjes mogen opeten ? (UNOX)

9. rastagirl

rastagirl Fanatiek lid

15 dec 2006
    1.156
    0
    0
    ik nam een keer in de week twee boterhammen dik besmeert ik kon het nie laten staan

10. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    het is mij toen verteld door de gyn

ik weet het anders ook niet hoor :D
    en anders moet je effe je vk bellen als je het zeker wilt weten

11. GhitaThakoerdin

GhitaThakoerdin Niet meer actief

ik heb er wel eens meer van gegeten en met de beeb gaat alles goed hoor.. het is anders wat als je een hele worst opeet ofzo.. maar een paar sneetjes brood zal je echt geen kwaad doen.. haha... gek he dat je tijdens je zw schap ineens erge trek hebt in dingen wat je dan juist niet mag hebben.. :)

12. Licrys

Licrys Actief lid

10 sep 2007
    153
    0
    0
    ik las ergens 15 gram per dag?! Dat is wel heel veel minder...

Ik weet het ook niet meer :confused: , doe af en toe in het weekend een toastje pate, maar laat het daar voor de zekerheid bij.

13. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Dit vond ik op voedingscentrum.nl

Oppassen met vitamine A
    Een teveel aan vitamine A kan bij zwangere vrouwen schade aan het ongeboren kind veroorzaken. Omdat lever zeer veel vitamine A bevat, is het beter dit tijdens de zwangerschap te laten staan. Eén boterham belegd met 15-20 gram van een product dat lever bevat, zoals paté, leverworst of Hausmacher, kan geen kwaad.

Een te hoge inname van vitamine A kan in de vroege zwangerschap de vrucht beschadigen bij daarvoor gevoelige vrouwen. Omdat lever grote hoeveelheden vitamine A kan bevatten, raadt de Gezondheidsraad zwangere vrouwen af om lever te eten. Zo bevat 100 gram lever al 11.000 microgram vitamine A, ver boven de veilige bovengrens van 3000 microgram per dag. Matig gebruik van leverproducten levert tijdens de zwangerschap geen problemen op, mits het niet wordt gecombineerd met een multivitaminesupplement met vitamine A. Een sneetje leverpastei bevat 350 microgram vitamine A.

Mogelijk vanwege de waarschuwingen voor vitamine A halen zwangere vrouwen vaak niet de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid van 1000 microgram vitamine A per dag. Uit de Voedselconsumptiepeiling uit 1998 blijkt dat de gemiddelde inname tijdens de zwangerschap 829 microgram vitamine A per dag is. Ook een tekort kan schadelijk zijn: vitamine A is essentieel voor een goede ontwikkeling van de foetus. Het is dus belangrijk om niet té voorzichtig te zijn met de inname van vitamine A.

14. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Mijn verloskundige zei dus 1 boterham per week.....

15. renske

renske Actief lid

19 mei 2006
    311
    0
    0
    @ sniffy

Ik ben er toch bang voor dat ik met mijn leverpastei verslaving moet stoppen..
    Althans beperken tot een boterham per week...

Balen zeg !

16. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    succes ermee ;)
    en als je het één keer per week eet dan verlang je er misschien meer naar. haha

17. renske

renske Actief lid

19 mei 2006
    311
    0
    0
    ja wie weet ! :D

Maar zo zie je maar dat de meningen toch erg verschillen wat de verloskundige adviseren...

Ik was het wel eens met die 2 blikjes per dag hoor 8)

Deel Deze Pagina