Kinderwagen bij tweede kindje. Hoe op te lossen?

Discussion in 'De babyuitzet' started by eknein, Jan 2, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. eknein

eknein Lid

May 17, 2011
    66
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hallo allemaal,

Als mijn dochtertje 20 maanden is, wordt haar broertje of zusje geboren. Ik ben een lijstje aan het maken wat voor spullen we allemaal moeten hebben. Ik vraag me een paar dingen af:

Mijn dochter zal me 20 maanden nog geen lange afstanden lopen (ze loopt net twee weken los), maar de kinderwagen wordt dan van het nieuwe kindje... Rara, hoe lossen we da op. voor mijn dochter willen we een buggy kopen, maar als ik alleen met allebei mn kindjes ben, kan ik geen twee wagens 'besturen'. We hebben de Stokke kinderwagen. De rider (meerijdplankje) schijnt geen aanrader te zijn.

Iemand de gouden tip?

2. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

Jan 9, 2010
    3,656
    0
    36
    hoi ik lees mee. Als onze kleine wordt geboren is onze meid 2 jaar en 4 maanden. Wel wat ouder dan jouw dochter. Maar ik zie onze meid echt nog niet lopen. Ze loopt ook nog maar net, en ze wil heel graag zitten. We stimuleren haar wel eens om zelf een stukje te lopen. Maar dat wil ze niet. Natuurlijk kan dat over paar maanden anders zijn. Maar toch. Wij houden van lekker lopen, en zitten ons ook af te vragen wat doen we.
    Onze heerlijke bugaboo willen we niet inruilen. Een duowagen aanschaffen vind ik teveel van het goede. Ik ga geen duowagen aanschaffen voor een paar maandjes.
    Opties die ik tot nu kan bedenken is:

- meerijdplankje aanschaffen (geen idee of dit wat is is, en of onze dochter dit wel wilt. Je hoort vaak zat dat kinderen het niets vinden. En loopt het wel lekker?)
    - vroeger had je zitjes voor op de wandelwagen...maar of die er nog zijn geen idee.

En dan houdt het denken op. Ben benieuwd hoe anderen het oplossen.

3. Melrose

Melrose Fanatiek lid

Jun 26, 2011
    1,601
    14
    38
    Flevoland
    @ TS: Duowagen?
    Zoiets bijvoorbeeld:

http://static.tekoopjes.be/img/241/een-icandy-pear-tandemwagen1.jpg

Dan ligt de ene baby en zit het andere kind.

Verder heb ik geen idee hoe andere ouders dat oplossen. Wel hoor ik af en toe dat ze het oudste kind gewoon de opdracht geven om toch maar zelf te blijven lopen en dat het kind daar vanzelf aan went.

4. pcomiep

pcomiep Actief lid

Mar 22, 2010
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier ook 2 jaar en 4 maanden, maar onze zoon loopt al vanaf 13 maanden en kan prima grotere afstanden lopen. Hier dus een meerijdplankje aangeschaft. Ik denk dat jullie beter een duo-wagen ergens op de kop kunnen tikken voor de tijd dat de oudste nog niet zelf kan lopen.

5. miepje

miepje Actief lid

Oct 24, 2010
    380
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Lavendel82: Mijn oudste was 2 jaar en 8 maanden en voor haar heb ik toen het meerijdplankje voor de Bugaboo via Marktplaats gekocht. Aanschaf dubbel en dwars waard geweest, want nu met haar 4 jaar staat ze er nog steeds regelmatig op, haha.
    Misschien is voor de iets jongere kindjes een plankje met zitje geschikter? Kunnen ze ook staan als ze dat prettiger vinden.
    Wat betreft het last hebben met lopen: ik vond dat echt enorm meevallen! Anders zat ie er ook niet al zolang aan. Je moet er wel iets schuin achter lopen, maar daar wen je heel snel aan. En als er geen kind opstaat, kun je 'm ook omhoog doen.
    Ook qua wendbaarheid blijft het primate doen. Zelfs met een kind van 4 erop, kan ik mijn Bugaboo nog met 1 hand andersom draaien.

Als je het plankje of zitje via Marktplaats aanschaft, kun je 'm zo weer voor dezelfde prijs verkopen, als het toch niet bevalt.

6. Jo86

Jo86 Bekend lid

Apr 16, 2009
    658
    0
    0
    Wij hebben een duobuggy gekocht toen, anders kom je nergens meer. Plankje geen ervaring mee.

7. tresje

tresje Fanatiek lid

Jun 13, 2011
    2,414
    0
    36
    duowagen kopen! ik had eerst zo'n plankje maar dat vind ik niet voor lange afstanden. zelf loop je ook echt niet lekker met zo'n ding.
    heb gewoon een goedkope nieuwe van topmark gekocht bij prenatal. ideaal ding! heb er veel plezier aan gehad!

8. Jo86

Jo86 Bekend lid

Apr 16, 2009
    658
    0
    0
    Deze hebben wij ook!

9. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

duowagen! ideaal!

10. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,166
    2,282
    113
    Met zo'n jonge oudste zou ik ook voor een duowagen gaan. Eventueel via marktplaats, dan kost het niet zoveel en na een paar maanden raak je hem ook wel weer kwijt.
    Onze oudste was 2 jaar en 4 maanden toen de tweede kwam en die liep graag, dus daar hebben we een meerijdplankje voor gekocht. Ik vond het zelf niet zo heel fijn lopen, maar het was wel handig als hij net de laatste halve kilometer niet meer aankon.

11. sammie80

sammie80 Actief lid

Jul 12, 2012
    197
    0
    16
    Mijn kindjes scheelde ruim 16 maanden. Meerijdplankje liep voor mij niet lekker, ik trapte er telkens tegenaan. Dagje dierentuin/stad is ideaal met duowagen, kunnen ze allebei nog lekker slapen en rijdt heerlijk. Ik had een duo-buggy achter elkaar (x-adventure geloof ik) maar die reed erg zwaar. Heb toen de Jane Powertwin gekocht (marktplaats) Wat een ideale wagen; Luchtbanden, met één hand te besturen, erg smal, paste in mijn kleine autootje en de oudste kon er tot zeker 4 jaar inzitten (en hij is groot). Succes!

12. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ik heb een phil&teds promenade. Onze zoon was 2 jr en 2 maanden toen onze tweede kwam. Ik gebruik hem echt megaveel als douwagen! Ik doe alles lopend en maak regelmatig lange wandelingen,dan is het voor zoonlief fijn dat hij kan zitten!
    Als straks onze zoon echt uit de kinderwagen is,kan ik hem als monowagen gebruiken. Dus heb een keer wat meer geld uitgegeven maar kan hem nog jaaaaren gebruiken. En je klikt het tweede zitje er zo weer op,dus mocht het zo zijn dat als we een langere dag weggaan en tycho wil in de wagen,dan is dat geen probleem!!

En anders een draagdoek voor de jongste en je kinderwagen gewoon voor de oudste houden? Kinderen kunnen heel lang in een draagdoek/zak en tegen de tijd dat je jongste eruit gegroeid is,kan je oudste al wel gewoon meelopen! X

13. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier nooit geen duo wagen gehad gewoon een kidsit en dat ging ideaal.

maar goed zoonlief liep alles al dus die zat bijna niet meer op de kid sit.

nu bij de derde ook alleen de kids en misschien een duobuggy voor de dagjes weg maar dat moeten we maar kijken. zoon wilde met 2 jaar echt niet meer in de buggy.

14. tlc81

tlc81 Bekend lid

Jan 22, 2012
    684
    127
    43
    Ik zag toevallig van de week een Stokke met een zitplankje OP de kinderwagenbak. Volgens mij wel zelf gemaakt, maar dat is niet zo moeilijk. Kindje zat er prima op! Beentjes gewoon beide kanten om de stang zeg maar. Lijkt mij een prima oplossing. Anders de beeb een poosje in de draagzak als je met beide kinderen op stap gaat?

15. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

wij hebben een duo wagen gekocht de abc zoom. je hebt ook goedkopere wagens.

16. Luja

Luja Niet meer actief

Hier namen we de tweeling vanaf 18 maanden (enigszins noodgedwongen) aan de hand mee overal heen. Onze duo kinderwagen ging toen namelijk kapot en geen geld voor een nieuwe, dus hup lopen maar. En heel apart; als het moet dan gaat het gelijk goed! De een had nog amper dr best gedaan in huis maar liep buiten rustig de stad door aan de hand...rara hoe kan het.

(Nu onze derde komt en onze financiële situatie 180 graden is omgeslagen (eiiindelijk) heb ik een mooie maxi cosi mura gehaald voor de kleine... En mooie meubels voor de kinderkamer, zalig dat voorbereidende werk!!)

Maar is het voor jou geen optie om anders een goede draagdoek te kopen? Als je een goede hebt kunnen zowel de baby als de peuter erin zonder dat het je rug te erg belast. En de peuter vind het vast geweldig om te helpen de kinderwagen duwen, dat vonden onze meiden ook super toen een vriendin van me beviel rond hun tweede verjaardag...

17. liefebees

liefebees VIP lid

Dec 6, 2010
    6,936
    204
    63
    Overijssel
    Mijn dochtertje zal ruim 16 maanden zijn als ons 2e kindje wordt geboren dus hier ook aan t kijken hoe of wat qua kinderwagen.
    Moet denk ik echt wel aan de duowagen, de oudste zal ook voorlopig nog wel even in de wagen zitten.

Zou dan graag een duowagen hebben die uiteindelijk ook als enkele wagen te gebruiken is. Vind de ICandy supergaaf.. maar jee wat duur!

18. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

Jan 7, 2011
    11,704
    3,816
    113
    Female
    Hier kan de tweede elk moment komen en mijn dochter is net 1 jaar... maar lopen doet ze nog echt niet. Wij hebben een Topmark Toppi 2 duowagen. Niet de goedkoopste optie (wel goedkoper dan de ABC zoom), maar wel 1 met meerdere ombouwopties.

19. langpootje

langpootje Actief lid

Oct 31, 2012
    164
    0
    0
    toen mijn dochtertje werd geboren was ons zoontje net 2 jaar (en 8 dagen).. hij liep al vanaf 11 maanden waardoor hij het toen ook makkelijk volhielt stukjes te lopen en langere afstanden dee ik alleen als me vriend er bij was zodat hij in de buggy kon zitten.

nu bij de 3e is ons dochtertje 2 jaar en 4 a 5 maanden maar ze kan nog lang niet zulke lange afstanden lopen als dat ons zoontje toen kon dus voor haar schaffen we een meerij plankje aan met een zitje er op die op de joolz past.

20. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

Apr 23, 2010
    4,523
    0
    0
    NULL
    NULL
    baby in draagdoek!

Share This Page