Belastingaangifte

Discussie in 'De lounge' gestart door mel123, 5 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mel123

    mel123 Actief lid

    21 nov 2007
    369
    0
    0
    Ik moet voor morgen mijn aangifte van 2008 de deur uit hebben... en snap er echt helemaal niks van :x
    Is hier misschien iemand die er een beetje verstand van heeft?
    En me erdoor heen kan helpen?
     
  2. mel123

    mel123 Actief lid

    21 nov 2007
    369
    0
    0
    Hoef alleen maar te weten wat ik vanaf het loonstrookje waar in moet vullen haha
     
  3. lianda

    lianda Fanatiek lid

    6 jun 2007
    2.367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant
    Hier exact hetzelfde probleem al moet ik het voor de 7e doen.
     
  4. QueenBee

    QueenBee VIP lid

    9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Wij hebben er gister ook weer mee zitten stoeien tot zo'n beetje 00.00u... hadden we al gedaan in maart 2009, maar schijnen ze niet ontvangen te hebben of het was daar zoekgeraakt, dus moesten we het nog een keer doen.. lekker dan... leuker kunnen ze het niet maken, makkelijker wordt het er ook niet op...
     
  5. mel123

    mel123 Actief lid

    21 nov 2007
    369
    0
    0
    Nee fijn is het niet nee, dus ik hoop dat er nog iemand zich meld die me kan helpen :)
     
  6. Towser

    Towser Fanatiek lid

    9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    Wij hebben voor de zaak een administratiekantoor, maar de beste man vult ook in voor particulieren. Ik heb mijn moeder er laatste heen gestuurd, die vond het eigenlijk niet nodig, zei, het is vast duur en zo, maar is toch gegaan. Het koste €25,00 en ze kreeg zoveel geld terug, dat ze op vakantie gaat naar Noorwegen. Nou hebben wij wel een hele goeie, we kunnen voor de zaak ook altijd bellen als we een verklaring voor het één of ander nodig hebben of ergens niet uitkomen of in de stress raken door een brief van de BD of zo (hij spreekt dan twee zinnen en we zijn weer helemaal gerustgesteld en het is ook altijd goed gekomen). Kortom; het scheelt een hele hoop stress en gedoe en je weet zeker dat je niet net ergens wat fout invult of iets vergeet.
    Succes!
     
  7. mel123

    mel123 Actief lid

    21 nov 2007
    369
    0
    0
    Ja de volgende aangifte willen we ook bij zo iemand laten doen hoor.
    Want dan zitten we met ouderschapsverlofkorting enzo maar in 2008 hadden we nog geen kindje werkten beide fulltime dus het leek zo makkelijk :D maar helaas...:x
     
  8. Emmy X

    Emmy X Bekend lid

    18 nov 2008
    895
    0
    0
    Mel, heb je je jaaropgave?
     
  9. mel123

    mel123 Actief lid

    21 nov 2007
    369
    0
    0
    ja 1 van mij en 3 van mijn vriend
     
  10. Dahlia

    Dahlia Niet meer actief

    Ik zou als ik jou was iemand in de arm nemen die er verstand van heeft. Zo hebben wij een adviseur, de man die ook onze hypotheek geregeld heeft. We betalen geloof ik tussen de 35 en 50 euro per keer dat hij ons helpt. Maar dat is niet veel, als wij bedenken dat hij over het jaar 2008 nog 1000 euro voor ons eruit heeft weten te halen..... Dat was onszelf niet gelukt. Dus ik zou het niet zelf gaan doen als je er geen verstand van hebt. Wij hebben gigantische fouten gemaakt toen we het zelf deden.
     
  11. novaa

    novaa Fanatiek lid

    28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Mag ik vragen welk administratiekantoor het is? Ik ben nog op zoek naar een goede.
     
  12. mel123

    mel123 Actief lid

    21 nov 2007
    369
    0
    0
    Zoals ik zonet ook al zei is het ook de bedoeling om de volgende aangifte door iemand in te laten vullen maar... deze moet voor morgen binnen zijn denk niet dat als ik nu iemand bel dat hij het gelijk vanmiddag nog kan regelen.
     
  13. Emmy X

    Emmy X Bekend lid

    18 nov 2008
    895
    0
    0
    Ik weet niet precies wat je niet snapt, maar je inkomen uit werk komt in box 1, heb je niet de bijlage erbij gekregen?
     
  14. Emmy X

    Emmy X Bekend lid

    18 nov 2008
    895
    0
    0
    Bel anders even.

    De BelastingTelefoon (0800–0543). De BelastingTelefoon is gratis en bereikbaar van maandag tot en met donderdag van 8.00-20.00 uur en op vrijdag van 8.00-17.00 uur.

    't is zo moeilijk om je te helpen op deze manier als ik niet kan zien wat het probleem is.

    Sucess
     
  15. sita80

    sita80 Actief lid

    10 dec 2009
    217
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik weet wel hoe het moet
    maar woon denk ik niet bij je in de buurt
    als ik je moet helpen stuur me maar een pb

    gr.sita
     
  16. monkeylove

    monkeylove Niet meer actief

    Daar ben ik dus ook naar op zoek. Ben in September gestart als freelancer.
    De normale aangifte had ik geen moeite mee (meestal staat op je jaaropgaaf wat welk geld is, dat kun je dan matchen met wat er op de aangifte staat)
    Maar dit is toch andere koek.
    Wat betalen jullie voor de diensten van het administratiekantoor?
     
  17. Bluesky

    Bluesky VIP lid

    1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Yup, wij ook... En dat was dan nog niet zozeer onze schuld, maar dat ligt aan het programma van de belastingdienst. Wij hebben een eigen bedrijf en daarom moet mijn man zakelijk een aangifte doen, en ik prive... Dat samen is erg lastig voor de BD en dan zit er ook nog een fout in het zakelijke aangifte programma. Zelf wisten we dat niet, hadden we iemand in de arm genomen had diegene dat waarschijnlijk wel geweten.

    De BD is nu bezig met een controle van de laatste 5 jaar en je wil niet weten hoeveel brieven ik al heb gehad... Ik denk dat ik er, zonder overdrijven, vorig jaar wel 40 (als het er geen 50 zijn) heb gekregen. De ene brief moet je betalen, dus je maakt het geld over, de volgende brief krijg je het weer terug, enz.... Dan sturen ze weer een brief dat ze het gaan verrekenen met de aangifte van een ander jaar en krijg je een week later een brief dat je het toch moet betalen of terugkrijgt.... Grrr...

    En dan gaat het echt over bedragen van een paar duizend euro, dus dat is echt niet leuk. We hebben dat nu op een aparte rekenig gezet en dat geld pendelt lekker heen en weer tussen ons en de belastingdienst... Eigenlijk is het ook wel grappig, ik kan er inmiddels wel mee lachen, maar dat is omdat ik inmiddels weet dat WIJ er uiteindelijk geld aan over houden...

    Zelfs onze accountant, die we dus sinds vorig jaar hebben, word er helemaal simpel van. Maar goed, hij brengt zijn geld wel op op deze manier, want dit kun je echt niet meer zelf.
     
  18. mel123

    mel123 Actief lid

    21 nov 2007
    369
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties ik ben er inmiddels uit :)
     
  19. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.809
    4.192
    113
    Ik werk bij een adm. kantoor niet heel ver bij jouw vandaan. Als je info wilt stuur me dan even een PB :)
     

Deel Deze Pagina