Ik moet voor morgen mijn aangifte van 2008 de deur uit hebben... en snap er echt helemaal niks van :x Is hier misschien iemand die er een beetje verstand van heeft? En me erdoor heen kan helpen?
Wij hebben er gister ook weer mee zitten stoeien tot zo'n beetje 00.00u... hadden we al gedaan in maart 2009, maar schijnen ze niet ontvangen te hebben of het was daar zoekgeraakt, dus moesten we het nog een keer doen.. lekker dan... leuker kunnen ze het niet maken, makkelijker wordt het er ook niet op...
Wij hebben voor de zaak een administratiekantoor, maar de beste man vult ook in voor particulieren. Ik heb mijn moeder er laatste heen gestuurd, die vond het eigenlijk niet nodig, zei, het is vast duur en zo, maar is toch gegaan. Het koste 25,00 en ze kreeg zoveel geld terug, dat ze op vakantie gaat naar Noorwegen. Nou hebben wij wel een hele goeie, we kunnen voor de zaak ook altijd bellen als we een verklaring voor het één of ander nodig hebben of ergens niet uitkomen of in de stress raken door een brief van de BD of zo (hij spreekt dan twee zinnen en we zijn weer helemaal gerustgesteld en het is ook altijd goed gekomen). Kortom; het scheelt een hele hoop stress en gedoe en je weet zeker dat je niet net ergens wat fout invult of iets vergeet. Succes!
Ja de volgende aangifte willen we ook bij zo iemand laten doen hoor. Want dan zitten we met ouderschapsverlofkorting enzo maar in 2008 hadden we nog geen kindje werkten beide fulltime dus het leek zo makkelijk maar helaas...:x
Ik zou als ik jou was iemand in de arm nemen die er verstand van heeft. Zo hebben wij een adviseur, de man die ook onze hypotheek geregeld heeft. We betalen geloof ik tussen de 35 en 50 euro per keer dat hij ons helpt. Maar dat is niet veel, als wij bedenken dat hij over het jaar 2008 nog 1000 euro voor ons eruit heeft weten te halen..... Dat was onszelf niet gelukt. Dus ik zou het niet zelf gaan doen als je er geen verstand van hebt. Wij hebben gigantische fouten gemaakt toen we het zelf deden.
Zoals ik zonet ook al zei is het ook de bedoeling om de volgende aangifte door iemand in te laten vullen maar... deze moet voor morgen binnen zijn denk niet dat als ik nu iemand bel dat hij het gelijk vanmiddag nog kan regelen.
Ik weet niet precies wat je niet snapt, maar je inkomen uit werk komt in box 1, heb je niet de bijlage erbij gekregen?
Bel anders even. De BelastingTelefoon (08000543). De BelastingTelefoon is gratis en bereikbaar van maandag tot en met donderdag van 8.00-20.00 uur en op vrijdag van 8.00-17.00 uur. 't is zo moeilijk om je te helpen op deze manier als ik niet kan zien wat het probleem is. Sucess
ik weet wel hoe het moet maar woon denk ik niet bij je in de buurt als ik je moet helpen stuur me maar een pb gr.sita
Daar ben ik dus ook naar op zoek. Ben in September gestart als freelancer. De normale aangifte had ik geen moeite mee (meestal staat op je jaaropgaaf wat welk geld is, dat kun je dan matchen met wat er op de aangifte staat) Maar dit is toch andere koek. Wat betalen jullie voor de diensten van het administratiekantoor?
Yup, wij ook... En dat was dan nog niet zozeer onze schuld, maar dat ligt aan het programma van de belastingdienst. Wij hebben een eigen bedrijf en daarom moet mijn man zakelijk een aangifte doen, en ik prive... Dat samen is erg lastig voor de BD en dan zit er ook nog een fout in het zakelijke aangifte programma. Zelf wisten we dat niet, hadden we iemand in de arm genomen had diegene dat waarschijnlijk wel geweten. De BD is nu bezig met een controle van de laatste 5 jaar en je wil niet weten hoeveel brieven ik al heb gehad... Ik denk dat ik er, zonder overdrijven, vorig jaar wel 40 (als het er geen 50 zijn) heb gekregen. De ene brief moet je betalen, dus je maakt het geld over, de volgende brief krijg je het weer terug, enz.... Dan sturen ze weer een brief dat ze het gaan verrekenen met de aangifte van een ander jaar en krijg je een week later een brief dat je het toch moet betalen of terugkrijgt.... Grrr... En dan gaat het echt over bedragen van een paar duizend euro, dus dat is echt niet leuk. We hebben dat nu op een aparte rekenig gezet en dat geld pendelt lekker heen en weer tussen ons en de belastingdienst... Eigenlijk is het ook wel grappig, ik kan er inmiddels wel mee lachen, maar dat is omdat ik inmiddels weet dat WIJ er uiteindelijk geld aan over houden... Zelfs onze accountant, die we dus sinds vorig jaar hebben, word er helemaal simpel van. Maar goed, hij brengt zijn geld wel op op deze manier, want dit kun je echt niet meer zelf.
Ik werk bij een adm. kantoor niet heel ver bij jouw vandaan. Als je info wilt stuur me dan even een PB