flesjes gewoon in vaatwasser?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Roozjuh, 6 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Hey dames!

Ik heb vorige week de spenen enzo in een pannetje uitgekookt. nu is mijn vraag of ik de flesjes gewoon in de vaatwasser (70graden) kan doen? ik heb geen sterilisator (vind m beetje nutteloos)

Vaatwasser gaat toch elke dag aan dus kunnen de flesjes net zo goed erin mee lijkt me.

Liefs!

Oja nu komen meer vragen omhoog :p
    Ik ga FV geven, maar nu de vraag, hoeveel flesjes heb je nodig?
    We hebben er nu 4 in huis (2x bibi 2x avent) de kleinere flesjes.

2. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Denk het wel, want bij verschillende winkels kun je een speciaal rekje voor de vaatwasser kopen om de flessen in te doen (bv prenatal). Hoeveel flessen je nodig hebt weet ik niet, maar een flesje is nl zo bijgekocht, misschien kun je eerst kijken welke je fijner vind en ws kan de kraamverzorgster je wel vertellen hoeveel praktisch is.

3. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    goeie tip, dankje!

4. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Zie trouwens dat je vandaag uitgeteld bent, spannend! Zet hem op!

5. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    ja horo de flesjes kunnen gewoon in de vaatwasser en de spenen ook
    deden wij ook
    de flessen in het bovenrek en de spenen in het bestekbakje, wel een eigenvakje en met de brede kant naar beneden zetten...

als de spenen na een paar dgn wat vettig aanvoelen ff in wat gekooktwater van de waterkoker laten staan, je zet denk ook thee dus kan dat ook gelijk ;)

ook water voor de fles kan je koken met de waterkoker en dan in een schone fles van bv frisdrank in de koelkast bewaren, bij gebruik ff in de magnatron en klaar.....

6. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    De flesjes en spenen mogen gewoon in de vaatwasser. Maar daarbij wordt wel aangeraden om de flessen elke dag ook nog te steriliseren/uit te koken, omdat de vaatwasser niet heet genoeg wordt.

7. Jeetje1aug

19 jan 2009
    46
    0
    0
    Tijdens het intake gesprek met de kraamhulp vorige week gaf die dame duidelijk aan dat heet water en flessenborstel of indien mogelijk, vaatwasser op minimaal 60 graden voldoende is. Magnetronsterilisators worden niet meer aangeraden omdat het kindje weerstand op moet leren bouwen. Prima, dus ik heb die sterilisator meteen van mijn lijstje 'nog te kopen spulletjes' gehaald.

8. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    Dit was bij ons ook
    helaas had ik hem al in huis dus toch voor de lol 3x gebruikt....

9. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    super al die reacties dankje!! en ja ben uitgeteld vandaag hihi

dan gaan de flessen hier gewoon lekker de vaatwasser in, die staat standaard op 70graden. Zal van de week kijken voor een apart bakje voor de flesjes/spenen, die had ik idd ook al eens zien liggen ergens, zag er wel handig uit.

Toppie bedankt allemaal!

10. mamma van stef

mamma van stef Bekend lid

27 jan 2008
    957
    0
    0
    wel moet je erop letten dat als je bijvoorbeeld rode spagettiseus eet je alles goed afspoelt, anders krijgen de spenen zo'n rode kleur...

11. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    haha, ja dat is bij ons gebeurd: alle flesjes en spenen oranje! ach, het gaf wat kleur aan de wat saaie flesjes, zullen we maar zeggen... (ahum)

verder vind ik het wel raar dat jullie niks meer hoeven te steriliseren; ons zoontje is van eind maart, en toen moest het nog wel (althans bij mij, en alle meiden van de zw.gym ook, en van verschillende kraambureau's).

hebben ze de regels dan ineens weer aangepast? lekker handig, je weet ook half niet meer wie of wat je nou moet geloven soms!

12. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Ben ondertussen bevallen van een gezonde zoon via keizersnee
    Hij heet Damian en weegt 2805gram

13. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Gefeliciteerd! Geniet lekker van je kraamtijd...

14. Meryl

Meryl Bekend lid

30 jan 2009
    737
    0
    0
    Ik lees inderdaad ook overal het advies dat je de eerste 6 maanden de flesjes tenminste 1x per 24 uur moet steriliseren, daaromheen inderdaad gewoon afwassen in een sopje of in de afwasmachine...

Soms wel lastig inderdaad die verschillende verhalen...waar doe je nu echt precies goed aan vraag je je dan af?

15. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    gefeliciteerd met je zoontje!!!!
    en ik steriliseer alles elke dag, dat heb ik van de kv en dan is een magnetronsterillisator toch wel ideaal.

16. Meryl

Meryl Bekend lid

30 jan 2009
    737
    0
    0
    Dames, ik heb trouwens de sterilisator van Avent gekregen van iemand. Er zit geen beschrijving meer bij, kan iemand mij vertellen hoe dit nu precies werkt? Ik heb zeg maar zo'n bak met een hoge deksel erop....

Alvast bedankt voor de tip!

17. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    sterilisator vind ik nu achteraf bekeken niet eens nodig. heb nu paar dagen mijn kereltje hier in mijn armen en de vaatwasser is echt meer dan genoeg. je kan 1 flesje 24uur gebruiken en dan moet ie de vaatwasser in. heb 5 flesjes dus dat komt helemaal goed

verder weet ik dus ook niks over dat ding te vertellen, wij hebben gok genomen om het niet te kopen, ben blij toe want zou hem toch niet gebruiken. kan je via google geen gebruiksaanwijzing vinden ?

18. Meryl

Meryl Bekend lid

30 jan 2009
    737
    0
    0
    Ja, zal eens kijken. Bedankt voor je reactie!

19. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.205
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hier ook sterilisator van Avent. Werkt prima wij gebruiken hem 1 keer per 2 dagen. Meryl weet je al hoe het werkt? Anders moet je me maar pb-en

Deel Deze Pagina