nog niks voorbereid...

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door minipi, 13 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    Hoi hoi,

Ben bijna op de helft van de zwangerschap voor mijn 2e. En nu die grens van 20 weken dichterbij komt, realiseer ik me af en toe toch wel dat ik echt nog niks heb voorbereid (had ik bij mijn eerste natuurlijk al wel gedaan).
    Nou ja, niks... ik heb het kind opgegeven voor het kinderdagverblijf en ik heb kraamzorg geregeld. Maar verder... echt niks. Geen kleertjes, geen kamertje of voorbereidingen daarvoor, etc.
    Meer mensen die met 20 wkn nog niks geregeld hebben? Is dit echt heel laat of stel ik me nu aan? Brrr vanavond toch maar eens wat plannetjes gaan maken met mijn mannetje.

2. foetbal

foetbal Actief lid

20 feb 2008
    209
    0
    0
    Wij zijn hier ook pas begonnen met 24 wk. (na de zomervakantie).
    Je hebt toch al ervaring van de eerste, je weet dus wat er moet gebeuren.
    Een heleboel dingen zal je trouwens wel al hebben (kinderwagen, kleine kleertjes en flessen ed.)
    Eigenlijk moet je dus (volgens mij) alleen over het kamertje nadenken...

3. guusje11

guusje11 Actief lid

2 mei 2008
    393
    0
    0
    huismoeder
    gemert
    hoi meid,
    als je nog een box en een kamertje nodig hebt zou ik daar toch eens voor gaan rondkijken want de wachttijden zijn soms erg lang.
    ben mijn box gaan bestellen toen ik 5 weken zwanger was en was pas binnen toen ik 22 weken was.
    het kamertje duurde trouwens ook zolang.
    als je dan nog eens pech hebt met dat er iets onbreekt of beschaadigd is, wat veel voorkomt zit je nog langer te wachten.
    veel succes

4. foetbal

foetbal Actief lid

20 feb 2008
    209
    0
    0
    Toen ik het kamertje (+ box) ging bestellen begonnen ze in de winkel ook te zeuren over levertijden ed.
    Heb toen gezegd dat als ik er drie maanden op moest wachten ik het niet wilde hebben, toen hebben ze opgebeld naar de fabrikant en zou het er met zes weken zijn. Uiteindellijk kreeg ik binnen vier weken een belletje dat m'n spullen er waren.

Er zijn een heleboel winkels die hetzelfde verkopen (soms wel onder een andere naam trouwens).
    Gewoon een beetje rondkijken dus, en als je het besteld duidelijk aangeven wanneer je het wilt hebben, dan kunnen ze daar in de winkel ook duidelijk over zijn...

5. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    Over levertijden maak ik me ook niet druk. Box en wandelwagen enzo heb ik al. Kamertje weet ik nog niet precies wat ik doe, maar ik heb in elk geval nog een wiegje dus de eerste maanden kan het kindje sowieso slapen. Een kast haal ik denk ik bij de IKEA ofzo, moet alleen nog bedenken of ik een extra commode wil.
    En inderdaad... er zijn zoveel winkels die hetzelfde verkopen! Laat me niet teveel op de mouw spelden door die gladde verkopers hoor.

Het gaat me meer om de dingen die ik zelf moet regelen: rommelkamertje leegruimen en plaatsmaken voor die zooi op zolder (dit is het ergste van allemaal ;)), behangen, verven, inrichten enzo.
    Misschien gewoon maar 2 weekenden prikken, dan oppas regelen en aan de slag gaan...

Nu ik toch bezig ben: iemand ervaring met 2 kindjes met ongeveer 20 maanden ertussen: is een tweede commode handig of ga je je baby gewoon overal en nergens verschonen als je oudste ligt te slapen?

6. foetbal

foetbal Actief lid

20 feb 2008
    209
    0
    0
    Het leeghalen van de kamer, de troep kwijtraken en de zolder herinrichten heeft bij ons ook de meeste tijd gekost. Nou ja, en het besluiten over de kleur van de kamer, ik ben nogal besluiteloos....
    Maar ik denk dat dat laatste bij een tweede wat makkelijker gaat.
    Als er iets op de wand zit en de vloer ligt erin (én je hebt een keuze voor gordijnen oid gemaakt) ben je toch eigenlijk klaar.

Evt. commode of kast is zo gekocht, wiegje heb je al en aankleding van de kamer heb je nog lang zat voor.

Wij hebben rond de 24e week wel nagedacht over de aankleding van de kamer, maar nu de meubeltjes erin staan vind ik dat de kamer vol genoeg is... energie voor niets verspilt dus.

7. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    Wij moeten de boel boven ook nog grondig opruimen en opknappen hoor. De spullen zijn er wel, maar moeten nog wel ff opgefrist worden. Maar daar gaan we dus ook vanaf nu zo'n beetje mee aande slag. Wij hebben gelukkig ook een wiegje zodat het ledikantje nog wel even kan wachten (da's het enige wat we wel moeten vervangen).

Over je vraag over de commode: tussen mijn oudste 2 kids zit 26 maanden. Ik heb gewoon 1 commode met 1 aankleedkussen. Meestal verschoonde ik de kids tegelijk en de commode stond op de babykamer. Over het algemeen moet je de jongste vaker (en 's nachts) verschonen, dus vandaar dat íe op de babykamer stond. En je baby of je oudste verschonen op bed, de eettafel of op de bank gaat ook prima hoor ;) Ik zou geen extra commode aanschaffen. Misschien (als je dat fijn vind) een aankleedkussen erbij halen voor beneden, maar een extra commode neemt alleen maar ruimte in die je prima anders kan gebruiken.

Succes met puinruimen! ;)

8. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Wij zijn pas na de 20 weken echo echt begonnen.

9. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.170
    2.283
    113
    Wij gaan pas een babykamer inrichten met 37 weken of zo, oeps! Eerst moeten we nog ons hele huis verbouwen en dat is dan pas klaar (hoop ik tenminste). Daarna hebben we überhaupt pas een kinderkamer om in te richten, haha. Mocht de baby te vroeg komen of de verbouwing te laat klaar zijn, dan mag hij of zij eerst op onze kamer. Dat doen we waarschijnlijk de eerste weken sowieso wel.

Ik vind het niet leuk, maar het is nou eenmaal niet anders. Het scheelt ook wel dat we de belangrijkste dingen al in huis hebben van de eerste, zoals wieg, box, kinderwagen etc. Ik heb ook nog geen kleertjes gekocht, we wachten eerst de twintigwekenecho nog even af (volgende week).
    Na de verbouwing hebben we in de badkamer ruimte voor een commode, dus daar hebben we dan in elk geval een aankleedkussen liggen. Verder had ik bij de oudste in het begin ook beneden een extra aankleedkussen liggen, zodat ik niet voor elke luier de trap op hoefde. Dat doe ik met de tweede weer zo, want dan hoef ik niet voor elke luier de eerste ook nog mee naar boven te slepen. Gemak dient de mens, toch?

Ik hoop alleen maar dat ik mijn nesteldrang in de laatste weken een beetje onder controle kan houden. Daar had ik bij de eerste nl nogal last van....

10. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Bij de eerste begonnen we met een week of 26. Alleen de kinderwagen al met 21 weken besteld, die kwam een week na de geboorte binnen.

Nu met de tweede heb ik een simpele commode besteld, die was er met twee weekjes en de rest komt allemaal wel. Het meeste heb ik toch nog van de oudste. En het kamertje komt ook wat later. Het eerste half jaar willen we de kleine toch bij ons op de kamer.

11. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    Bedankt voor al jullie antwoorden, er zitten bruikbare tips tussen :)
    Ook onze kleine zal de eerste tijd bij ons op de kamer slapen, in een wiegje. Maar ik moet er niet aan denken om met 2 kleintjes ook nog een kamertje in orde te moeten maken, dus dat wil ik toch echt voor de geboorte doen.
    Sterkte met klussen allemaal - voor zover (nog) van toepassing.

12. novmama

novmama Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    Ik zal nu wel gaan kijken voor een kamertje.. Wij zouden 8 weken moeten wachten op onze babykamer maar hebben er uiteindelijk 16 weken op moeten wachten...

Maar goed als de kleine bij jullie op de kamer komt in een wiegje die zijn meestal op voorraad.. dus dat scheelt weer...

En de rest is zo gekocht ;) ...

maar wil je het op een gegeven moment niet helemaal klaar hebben ... Toen ik 24 weken was had ik echt zoiets van en nu wil ik behang op de muur en laminaat op de vloer... hihi

13. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    Dat begin ik nu dus een beetje te krijgen ja... het prille begin van de nesteldrang al? :rolleyes:

14. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @minipi: wij hebben maar 1 commode. Vind ik persoonlijk ook meer dag genoeg. De kraamhulp heeft er veel gebruik van gemaakt, ik alleen bij de nachtvoedingen. De oudste verschoon ik in de woonkamer. Daar heb ik een extra verschoonkussen en doekjes + luiers. Verschoon haar op de bank of op de eettafel. Zelfs de salontafel gaat prima. De kleinste verschoon ik ook zo overdag. Maar ik weet dat er ook moeders zijn die het juist fijn vinden om 2 commodes te hebben. Mn omdat ze dan tegelijk badderen en de één door papa en de ander door mama aangekleed wordt.

15. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Hier 17mnd tussen de twee meiden, en hier dus ook twee commodes.
    Dit omdat de meiden op aparte kamertjes slapen, en gebruik ze 4x per dag gemiddeld

16. bellina

bellina Actief lid

13 aug 2008
    371
    0
    0
    bij mijn zoontje had ik het kamertje pas besteld met 26 weken, iets later pas de wieg en de wagen besteld (wiegje levertijd van 5 weken, wagen 8 weken)

wel had ik de kamer al ruim van te voren klaar gemaakt om ingericht te worden, kleertje begon ik al te kopen van 12 weken , badje had ik ook al vrij vroeg gekocht, linnengoed en badgoed ook al vroeg gekocht

17. barbeestenboel

barbeestenboel Actief lid

20 mei 2007
    381
    0
    0
    Ik was hondentrimster, nu thuisblijfmam.
    Ik wilde alles heel snel af hebben, weet niet waarom, en dat was maar goed ook!
    Alles was al gekocht en af voor de 25 weken en vanaf die tijd kreeg ik zoveel harde buiken dat ik dus niks meer mag doen! Kan 4x per dag een kwartiertje wat doen en verder moet ik liggen.
    Ik ben zo blij dat ik me niet meer druk hoef te maken om mijn kamertje en spullentjes! Maar gelukkig heb je normaal gesproken nog genoeg tijd, vergeet alleen niet dat het niet lekker shoppen is als je al een stuk verder bent en een dikke buik hebt. Of verven met je dikke buik die in de weg zit is ook niet zo lekker denk ik...
    Veel succes met je spulletjes!
    bar

18. sjokoholic

sjokoholic Actief lid

17 jun 2008
    195
    0
    0
    omdat mensen zeiden: ach, je eerste, die komt toch later, had ik alles uitgesteld tot tijdens mijn verlof. Ook gewacht op de 20 weken echo met de grote aankopen. Wel dingen bij elkaar gescharreld maar daar zat weinig lijn in.
    En toen beviel ik een maand te vroeg.... Het gekke was dat ik de week ervoor nog net de echte benodigdheden (spuugdoekjes, luiers, voeding etc) heb gekocht en de avond voor mijn bevalling van alles heb uitgepakt en klaargezet. Wat ik wil zeggen: je voelt ws wel aan wanneer je aan de slag moet!

19. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Hier ook nog niks gedaan! Meubels hebben we natuurlijk al, maar het kamertje moet wel in orde gemaakt worden. Behang en gordijnen zijn wel uitgezocht en dat wordt halverwege november geregelt. Dan is het kamertje ook zo klaar.

Geboortekaartje gaan we volgende week mee aan de gang en kleertjes uitzoeken en wassen bewaar ik voor mn verlof.

Deel Deze Pagina