Hi, is er misschien iemand onder ons die een eigen webwinkeltje heeft opgezet. Zo ja, zou ik die misschien het eea mogen vragen? Heb een heleboel leuke ideeën maar ik weet eigenlijk niet zo goed hoe/waar ik moet beginnen. Alvast bedankt
Ik zal vertellen hoe ik begonnen ben: Ik had een bedrijfsplan geschreven en ben vervolgends naar de KVK gegaan om me te laten registreren als bedrijf. Vervolgends heb ik spulletjes (kleding) ingekocht en ben dat gaan uploaden op de site. Eenmaal toen het er op stond zoveel mogelijk reclame te maken door samen te werken met een groot aantal webwinkels op het gebied van kleding, zo krijg je veel klanten! Op marktplaats adverteren doet het erg goed! en uiteraard mond op mond reclame is nog het beste! Hou er wel rekening mee dat het heel heel heel hard werken is want er zijn zo verschrikkelijk veel webwinkels dat de nederlanders je maar net moeten vinden en dan ook nog de keuze maken om iets bij je te bestellen!
Maar het kan wel echt hoor, want sinds 2007 ben ik bezig en sinds 2008 heb ik er een "Stenen" winkel bij
Als je dan bijvoorbeeld zo bedrijfsplan schrijft, hoe ziet dat er dan ongeveer uit? Heb er namelijk nog nooit een gezien eigenlijk om eerlijk te zijn. Wist natuurlijk wel dat ze bestonden hoor! Maar nooit voorbeelden zeg maar. En die inkopen die je doet, die worden dus eerst gewoon van je eigen geld betaald zeg maar, want als je net begint heb je natuurlijk nog geen inkomen neem ik aan.
Hi, bedankt voor je reactie! Ik loop al tijd met het idee om iets voor mezelf (erbij) te gaan doen. Ik heb nu wel een leuk idee waarvan ik hoop dat ik het allemaal rond kan krijgen. Ik kan zeggen dat het geen kleding is. Heb ik uiteraard wel aan gedacht maar ik denk dat daar genoeg in is. Maar ik ben hier echt helemaal nieuw in en zoals ik al zei heb ik geen idee waar ik moet beginnen!! Het gaat om een product dat ik uit het buitenland (Engeland en Amerika) wil gaan halen en dus via het net (en misschien via de wat kleinere winkels )wil gaan proberen te verkopen. Ik had het plan om die bedrijven maar gewoon aan te gaan schrijven en uit te leggen wat mijn plannen zijn. Nu wil ik in eerste instantie niet te groot beginnen omdat ik natuurlijk geen idee heb hoe het gaat lopen. Enig idee hoe groot de orders minimaal moeten zijn als je dit samen met een bedrijf wil regelen? En hoeveel voorraad moet je gaan inkopen? Of zou je ook pas kunnen bestellen als je zelf een bestelling binnen hebt? Ik wil natuurlijk wel wat opslaan,maar het moet ik hier ook geen pakhuis worden. Bovendien wil ik uiteraard het financiële risico zo klein mogelijk houden. Met wat voor een kosten moet ik rekening houden om te kunnen starten? En inderdaad hoe ziet zo'n plan eruit? Klinkt iig wel handig. Alvast bedankt! Alvast bedankt! Groetjes Kim
Poeh dat wisseld uiteraard, google maar is op bedrijfsplan, mijne was geloof ik 75 pagina's dik Ik ben begonnen inderdaad met eigen geld.. 5 duizend euro.. uiteindelijk wel een bedrijfsfinanciering gehad voor de "stenen" winkel maar dat ging vrij soepel omdat ik natuurlijk al omzet cijfers kon laten zien.
Zolang ik niet weet om welk product het gaat (hoef ik ook niet te weten hoor ) kan ik je niet zeggen met welke kosten je qua inkoop rekening moet houden. Hou alleen wel rekening mee met belasting wat je af moet dragen, veel startende ondernemers vergeten dat en komen daardoor giga in de problemen! En je inschrijving van de Kvk (dacht 75 euro per jaar) En je kosten van je webhosting/webwinkel e.d Je zou kunnen werken op de basis verkocht = inkopen maar, dan zit er een redelijke levertijd tussen en mensen willen het vaak direct ontvangen En vanuit amerika naar nl, hou rekening met invoerbelastingen e.d!!
en nog een hele belangrijke tip!! zoek een boekhouder, zeker als je niet in "dit" wereldje zit is het zo verstandig! ze kennen alle regeltjes met betrekking tot de belastingdienst en halen zo zoveel mogelijk voordeel eruit! het kost wat, maar vaak levert het meer op!!
Moet ik eigenlijk ook zo'n ondernemingsplan schrijven als ik in eerste instantie met eigen geld begin...?
Je moet niets, dat voor opgesteld maar of het slim is? JAZEKER!! je komt dan bij bepaalde dingen stil te staan waar je anders noooit over na had gedacht!!
Je moet dat bedrijf wat je wil inkopen bellen/aanschrijven. of ze uberhaupt aan jou willen leveren en wat daar van de kosten zijn. etc etc. alles wat je hier vraagt moet je daar vragen. verder heb je dan geen bedrijfsplan nodig. als je wat meer info heb naar de kvk inkopen bankrekening openen zorgen dat je een website etc heb en dan verder verkopen.
Je moet sowieso eerst een kvk nummer hebben en een btwnummer want anders leveren de leveranciers niet eens aan je. Anders zou iedereen er zo in kunnen gaan kopen. JE moet met die nummers kunnen aantonen dat je serieus bent je plannen om te gaan handelen.
toen ik starte ben ik eerst gaan informeren OF ze wel aan mij wilde leveren. als ik een kvk had wilde ze dat ze gaven aan wat mijn min afname moest zijn en mijn startersorder. verder moet je weten of je ALLES moet hebben of delen mag afnemen. etc etc. toen ik dat wist heb ik de knoop door gehakt omdat ik toen wist of t haalbaar was. verder moet je kijken in welke branche valt en of je kosten hebt aan branche organisaties ed.
ja dit is wel belangrijk sommige zeggen misschien van niet maar het is ook belangrijk voor jezelf dan heb je voor jezelf een plan van aanpak zeg maar tips boek houder vinden zoek niet de duurste en ook niet de goedkoopste schrijf je plan zeer uitgebreid bijv. je wil een webwinkel beginnen in grote maten laarzen ik zeg maar wat wat wil je gaan doen wie is je doelgroep waarom wil je het gaan waar je het wil gaan doen daarnaast is het belangrijk hoe jij jezelf op de markt gaat zetten dus je gaat dus een marketingplan schrijven daarin schrijf je je doel groep je producten en diensten prijsbeleid bereikbaarheid en op welke manier jij je bedrijf gaat promoten presentatie en of je personeel neemt daarnaast moet je dingen opzoeken over juridische aspecten dus rechtsvorm vergunning en regelgeving verzekeringen algemene voorwaarden daarnaast moet je een financieel plan schrijven puur voor jezelf op een doel te hebben als je iets niet weet mag je altijd een pbtje sturen over algemene voorwaarden juridische aspecten enzovoort
Kan je niet helpen kimos, maar vind t een leuk idee. Mijn zus is daar ook mee bezig, die komt regelmatig in amerika en heeft er familie wonen. Ik wil heel graag iets hebben uit Amerika/canada en het is verdorie niet te krijgen in europa. Wall Organizer « SARAH*NDIPITY Ook handig zijn de green bags van debbie meyer. En zo kan ik nog tig dingen opnoemen. Go for it zou ik zeggen.