Ik heb op een website iets gekocht. Op de eerste pagina stond een spelfout. Bij de bestelling heb ik netjes gezegd dat er een spelfout stond, en hoe het dan wel correct zou zijn. Nu krijg ik een reactie terug dat de foute versie volgens haar dus wel goed is . Ik laat het hier maar bij, maar als het mijn website was zou ik het echt wel even laten controleren door een derde.
Aardig van je, dat je ze erop wijst. Want jij wordt er niet beter van en zij wel (als ze je advies volgen dan). Ik zie het als een goede daad, maar helaas zien velen het als betweterig. Jammer dat ze er niets mee doen. Je weet zeker dat jij het goed hebt en zij fout? PS: Mijn beroep is het zoeken van fouten in programmatuur en op websites. Voornamelijk functionele fouten, maar met één oog let ik ook op spelling. Is lastig dat privé los te laten. Heb ook wel eens een webmaster gemaild, omdat bijvoorbeeld een link niet werkt. Altijd balen als er geen reactie op komt en een half jaar later doet die link het nog niet. Wat voor een prutser ben je dan?
Wat netjes van je! Ik vind dat ook erg vervelend. Ik begrijp dan ook niet dat mensen professionele teksten niet na laten kijken... Tja, nu heb jij je best gedaan, laat haar lekker... Pff, doos
Dat is nog best een grove fout! Vind ik dan. Ik vind het ook netjes van je dat gemeld hebt, ik zou er wel iets mee doen als ik haar was in ieder geval. Want mij raakt ze al kwijt bij het lezen van die tekst.
Dom dan dat ze volhoud dat het goed is. Kijk, foutje moet kunnen... er zijn veel mensen die een voltooid deelwoord met de verkeerde letter eindigen... Maar ik vind het dus echt dom, als je volhoudt dat dát goed is.
Eigenwijs!!! Netjes dat je het gemeld hebt, maar als ze het niet verbeteren dan is dat toch jammer voor hen? Wel grappig dit topic, ik erger me daar toch ook wel aan.
Als ik me bij voorbaat al erger over spel- of stijlfouten op een website zou ik er zowieso nooit iets bestellen. Ik zou me dan afvragen hoe professioneel dat bedrijf is en hoe ze met mijn bankgegevens omgaan. Een gedegen bedrijf laat m.i. zijn teksten even nalezen...
Mij ook. Ik knap zo af op dat soort spelfouten. Als particulieren dat doen, best, kan gebeuren. Maar het komt op mij erg onprofessioneel over als je dat soort fouten op een prominente plek hebt staan, en helemaal als je erop gewezen bent dat het niet klopt. Misschien bedoelde ze: als je voor 16.00 uur bestelt.... en waren de eerste 2 woorden weggevallen?
Sorry lieverd, ik kan het niet laten. Ik zit stiekem te hopen dat jij het niet erg vindt om verbeterd te worden... Het moet sowieso zijn... En 't is dat het hier om spelling gaat, hè! En ja, op een professionele website is het anders dan gewoon iemand op een forum. (hoop dat ik nu geen mensen over me heen krijg) Dacht ik ook al, maar dan had alles na de komma óók een volledige zin moeten zijn.... Als je voor 16.00 uur bestelt, dan heb je het de volgende dag in huis.
Mijn iPhone geeft aan dat het beide kan HaHa Je hebt het gemeld,of ze het dan aanpast of niet ach tja dat zal dan wel!
Inderdaad, ik zou ook geen bestelling hebben geplaatst bij zo'n tekst... Ben me ervan bewust dat ik ook best eens een foutje zal maken, maar bij professionele teksten laat ik altijd nog iemand kijken. Wat een eigenwijs zeg, om die fout niet te (h)erkennen!!!
Dan had ze dát toch kunnen corrigeren? Hoewel deze zin normaal gesproken zonder "als je" wordt gebuikt op websites.