Ik kan nergens een matrasje 40 x 80 cm. vinden die ook nog eens minstens 8 cm dik is en stevig aanvoelt. Wie o wie weet waar ik deze kan kopen?
Laten maken. Ik heb een ovaalvormig matrasje met ongeveer die afmetingen laten maken bij zo'n winkel die dat doet. Alleen hier in de stad al zitten drie winkels die dat doen. Bij Prénatal kun je ook matrasjes op maat laten maken (kost 39 euro) maar die zijn van polyether en maar 6 cm. dik. Die ik nu heb is 8 cm. dik en van koudschuim.
www.babyxpress.nl hier hebben ze vele maten en kan je evt ook een matrasje op maat laten maken. Levering is snel en service is goed. De 8 cm hoeft in een wiegje niet perse hoor, je kleintje weegt nog niet zo veel en ze liggen ook niet erg lang in het wiegje. Voor het ledikantje is het wel belangrijk ( dit is wat mij verteld is door de verloskundige) zolang het maar een goed matrasje is is het goed, niet te zacht en niet te hard.
ik heb hier een buitenlandse wieg met een hele vreemde maat matrasje op maat maken vind ik zelf te duur dus wij hebben een baby matras gekocht van 25 euro en die gaan we zelf even op maat snijden kan ook prima en een stuk goedkoper
babydump: matrasje van 7 cm dik . Dat is toch ook genoeg? Wiegmatrasjes moet je toch wel meer kunnen vinden? Leenbakker bijvoorbeeld en ook de grote babyzaken?
Wieg matrasjes hebben een standaard dikte van 5 a 6 cm. Het gevaar met een te dik matrasje in de wieg is dat ze er te hoog in komen te liggen, omdat een wiegje maar heel laag is. Voor een wiegje hoef je niet bang te zijn dat het te dun is, kijk maar eens naar je matrasje in de kinderwagen en daar laat je je kindje toch ook gewoon op liggen voor een paar uur en bij sommige word de kinderwagen ook als wieg gebruikt.
ow dat wist ik niet eens joh , van die standaard diktes... Wij hadden een hangwiegje en daar zat standaard een matrasje van 8 cm bij, maarja, daarbij had je dus ook niet het risico, dat ze door de dikte van het matras over de rand konden vallen, omdat die rand behoorlijk hoog was . Bij het overige deel kan ik me verder alleen maar aansluiten: Voor je kindje hoeft het niet perse zo dik te zijn
Daarom staat er in de handleiding die bij de kinderwagen zit ook dat je er géén dikker matrasje in mag leggen dan dat erin ligt. Overigens is onze wieg behoorlijk hoog dus kan het dikke matrasje geen kwaad. Enne, een paar uurtjes je kindje in de wagenbak laten slapen of een weekje op vakantie of de eerste week bij de ouders op de kamer vind ik heel wat anders dan maandenlang de baby in de wagenbak laten slapen. Die bak ventileert ook niet aan de onder- en zijkanten. Nu is hij natuurlijk wel ondiep en scheelt dat weer iets, maar het is mij toch echt door verschillende mensen afgeraden de wagenbak als slaapplaats te gebruiken voor vaker dan af en toe..
Tuurlijk is het niet aan te raden om je kindje structueel in de kinderwagen te laten slapen, maar dat heeft niks met het matrasje te maken. Het matrasje is dik genoeg voor minimaal 6 maanden omdat er beina geen gewicht op komt.