hallo ik was aan het kijken naar een babyfoon maar weet niet zo goed waar ik op moet letten. en waar hebben jullie ervaring mee en vind je echt super handig?
Belangrijke punten waar je op moet letten: * Hoeveel bereik heb je nodig? Is het alleen voor in huis of wil je je kindje horen als je even bij de buurvrouw bent? * Het bereik wat aangegeven word op de doos van de babyfoon moet je altijd door de helft delen. Deze babyfoons zijn meestal getest in open ruimte. Thuis zitten er nog eens muren en beton ed tussen. *Wonen er veel kinderen in de buurt? Als er veel kinderen wonen heb je kans met een digitale of analoge babyfoon dat je buurkindjes opvangt, je zal dan een vrije zender moeten zoeken. Met Dect heb je nooit de kans dat je er een ander kind mee opvangt. Dect is te vergelijken met 2 mobiele telefoons. Als je met iemand beld dan krijg je alleen die persoon aan de lijn. Dect geeft wel altijd iets van straling af. Kan geen kwaad, maar moeten we er wel altijd even bij zeggen. Verder hebben sommige babyfoons wat extra functies zoals: Terugspreekfunctie ( walkie talkie idee zeg maar) Zaklampje (ouderunit met lichtje zodat je even stiekem kunt kijken in het kamertje zonder groot licht) Temperatuurmeter( om de temp van het kamertje in de gaten te houden) Geluidssensor ( hoeveel bewegelijkheid is er op de babykamer) Vaak mag je een babyfoon een aantal dagen uitproberen en eventueel omruilen voor een ander exemplaar. Babyfoons zijn altijd moeilijk om te verkopen omdat je de thuis situatie meestal moeilijk kunt bepalen.
Ik lees even mee, de babyfoon is een van de laatste dingen die we nog moeten kopen... Wij zitten te denken aan een beeld-babyfoon (die van Luvion). Heeft iemand hier ervaring mee?
Die tips van Jewe zijn heel goed. Zelf hebben wij een Philips SCD530. De ouderunit is heel klein en kun je om je nek hangen. Je kunt met de ouderunit het lichtje aandoen, muziekjes laten spelen, temperatuursensor instellen, vochtigheidsgraad bekijken, terugpraten etc. Hij heeft een goede ontvangst en stoort niet (DECT). Het is natuurlijk ook de vraag hoeveel geld je er aan uit wilt geven.
Wij hebben trouwens de Alecto-DBX99. deze is o.a ;Dect, geeft de temperatuur aan, heeft slaapmuziekjes, zaklampje en terugspreekfunctie.
Wij denken zelf aan de Philips Avent. Pas nog bij vrienden zien staan en dat lijkt ons wel wat. Heeft iemand hier ervaringen mee?
Ik hoor heel veel goede verhalen over de Alecto. Ben zelf nog aan het twijfelen tussen de DBX 99 en de DBX 88. Ik zou nooit voor een babyfoon met camera kiezen. Brengt alleen maar onrust denk ik. Volgens mij wil je er heel vaak naar kijken. Ook lijkt het me dat je de huiltjes van je kindje op een gegeven moment wel herkent.
Ik wil de camera-babyfoon gewoon omdat ik het een leuke gadget vind ! Denk inderdaad dat het bij jezelf onrust kan veroorzaken als je obsessief naar die beelden aan het staren bent de hele tijd... ben ik ook zeker niet van plan!
Een babyfoon is heel persoonlijk en heel moeilijk te verkopen omdat je de thuissituatie heel moeilijk kunt inschatten. Dus vaak is het gewoon een kwestie van uitproberenn waar jij je het lekkerste bij voeld. Laat je gewoon goed voorlichten in de winkel en spreek je wensen uit wat de babyfoon moet kunnen. Komt het helemaal goed.
ik wil juist een babyfoon met camera omdat ik dan veel meer rust heb. als ik er een zonder camera heb en ik hoor niks ga ik me afvragen hoe hij ligt en dan moet ik elke keer gaan kijken. twijfel tussen de topcom en luvion.
En nog een puntje waar je op kunt letten: Sommige babyfoons kun je uitbreiden met een extra babyunit. Voor een eventueel 2e kindje. Niet bij iedere babyfoon kan dat.