Hoi, Ik ben nu 29 weken zwanger van m'n eerste en rij al 18 jaar mijn eigen paard. Bomproof, lief en betrouwbaar (voordat iedereen gaat zeggen dat het gevaarlijk is). Ik rij natuurlijk al niet meer zo fanatiek als voorheen, maar het ging nog wel allemaal goed, m'n balans is nog helemaal in orde. Maar sinds gister heb ik na het rijden opeens heel erg last van m'n schaambeen, alsof iemand me een keiharde trap ertegen gegeven heeft. En vandaag ook al met het lopen dat het pijn doet. Ik neem aan dat dit door het rijden komt, maar het is zo raar dat het alle keren hiervoor nog prima ging. Zijn er hier meer meiden die nog paardrijden tijdens de zwangerschap en last hebben gekregen? Wanneer zijn jullie gestopt?
Ik ben gestopt met 10 weken. Ik heb geen zin om dat risico te nemen. Maar ik heb niet zo'n sterk gestel zegmaar en een heel breed paard. Ik had toen een keer last van mijn heupen tijdens het rijden en ben er meteen mee gestopt. Maar iedereen is daar anders in.
Klinkt als bekkenpijn. Afspraak maken met bekken fysiotherapeut en ik zou die om advies vragen mbt paardrijden. Het kan idd zijn dat je voorgaande keren geen last had, maar je lichaam verandert nu elke dag. Maar als je zoveel pijn hebt dat je last hebt met lopen is het een teken van je lichaam wat je echt serieus moet nemen anders wordt het alleen maar erger.
Ik had hetzelfde maar dan al na 7,5 week... Door het aanspannen van je bekkenbodemspieren en het kantelen van je bekken komt er druk op je schaambeen. En dat voelt inderdaad alsof je in je kruis getrapt ben. Ik ben ook naar de fysio gegaan. Wat vooral heeft geholpen is af en toe fietsen en het indalen van de baby bij 30 weken of zo, toen was het weer wat gestabiliseerd en kon ik weer meer. Dan stap je alleen ook niet meer opnieuw op natuurlijk .
Hier ook tot 6 mnd paard gereden en idd op Den duur ging alles enorm zeer doen.. dus toen maar er aan toe gegeven..
Wauw wat knap dat jullie zolang door hebben gereden. Ik vond het na 20 weken ofzo wel welletjes haha. Had geen broek meer die me paste om in te paardrijden en vond het erg vermoeiend, terwijl ik wel tot 38 weken in de sportschool aanwezig was. Zou die pijn wel ff in de gaten houden en bespreken als het aanhoudt. Het wordt tenslotte allemaal wat weker en je moet nog een paar weken. Je hebt er niks aan als de pijn alleen maar erger wordt