grote angsten

Discussie in 'Gezondheid' gestart door onsukkie, 5 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Even een heavy topic...

Ikzelf ben bekend met ernstige angstklachten, ik heb hier ook medicijnen voor geslikt waardoro het wel iets beter ging, maar niet weg was. Nu ben ik echter al geruime tijd zwanger, en mag deze medicijnen dus niet, en het gaat steeds slechter...

Ik weet niet wat ik moet doen. Er schijnen wel meds te zijn die je in de zwangerschap mag gebruiken, maar ik weet niet of ik dat wel wil, maar zoals het nu gaat is het ook niet leuk, zeker ook niet voor mijn dochter... en zoveel stress kan voor de baby ook niet goed zijn...

2. doenm

doenm Lid

8 nov 2009
    58
    0
    0
    Ik heb ook last van angsten vooral tijdens zwangerschap en ben nu zwanger van de 2de en heb bij mijn eerste ook medicijnen gebruikt en nu weer fluoxetine heet dat en die mag je gewoon gebruiken ik gebruik maar heel weinig maar een kwart om het net een beetje te onderdrukken maar je mag gewoon meer mocht dat nodig zijn! het is balen als je het nodig hebt maar ja soms is het niet anders! Merk ook wel dat mijn angsten nog niet helemaal weg zijn met een kwart tablet maar het is te doen dus ja wil het toch proberen zo te houden al beginnen de hormonen nu wel meer op te spelen ben 34 weken zwanger en het begint wel weer erger te worden!

3. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Is dat fluoxetine hetzelfde als prozac? Want dat heb ik eens begonnen te gebruiken was toch echt DOODZIEK, dus nooooooooooit weer...

4. doenm

doenm Lid

8 nov 2009
    58
    0
    0
    Ja volgens mij is het wel prozac ofzo maar weet het eigenlijk niet zeker het is antidepressiva en ik ben er idd in het begin ook ziek van geweest maar daar moet je dan ff doorheen en ik gebruik maar heel weinig dus mis dat dat ook schilt kwa bijwerkingen! Ik wilde ook liever zonder maar mijn vorige zwangerschap was zoon drama dat het gewoon moest en nu hadden we zoiets voordat het komt neem het maar gewoon want je zo rot voelen is ook echt niet leuk! Maar ja ik merk nu laatste weken dat het er wel een beetje doorheen komt maar ja wil liever echt niet meer gebruiken dus probeer het zo gewoon het is zo moeilijk ook je wilt het beste voor je kind!

5. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Heb je het alleen nodig als je zwanger bent?

6. doenm

doenm Lid

8 nov 2009
    58
    0
    0
    Je eigenlijk wel heb het deze keer wel iets voor de zwangerschap gebruikt maar verder nooit gelukkig wil nu straks ook weer stoppen en hoop dat dat lukt!

7. moon30

moon30 Actief lid

14 jun 2009
    406
    0
    0
    winkelmedewerker
    noord holland
    ik ga weer aan de fluoxetine als ik bevallen ben..
    heb t nu een jaar niet gebruikt dus zal wel weer door die hel eerste 2 weken moeten, maar t verdwijnd vanzelf weer..

ik zou als ik jou was nog ff wachten. je bent al zo ver in je zwangerschap, je bent er al bijna!!!!!!

8. basbousa

basbousa Bekend lid

6 jul 2009
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier hetzelfde. Ik heb bij de tweede meds geslikt, hij kwam niet zo heel fit ter wereld. Nu heb ik het eigenlijk ook nodig en kreeg ik ook wel wat voorgeschreven. Toch heb ik gekozen om het niet te doen! Ik ben door een hel gegaan de laatste maanden. Deze laatste twee weken gaat het iets beter, gelukkig. Maar ik zit echt te wachten tot ik ben bevallen en ga dan DIRECT beginnen met meds. Ik krijg ook omdat ik dus zo'n zware zwangerschap heb een vroege ks, naar alle waarschijnlijkheid.

Kaart het aan, vertel het aan je behandelaars. Dan kunnen ze je sowieso opvangen als het na de bevalling misgaat (mogelijke postpartum depressie bv). Heel veel sterkte.

9. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    En weten jullie of er zo'n kortdurende med bestaat die je kunt nemen als je een paniekaanval hebt ofzo, die je dus mag gebruiken als je zwanger bent?

10. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Ik gebruikte voor de zwangerschap ook anti-depressiva tegen paniekaanvallen. In overleg met de huisarts langzaam afgebouwd tot 0. De eerste 3 maanden waren beter om zonder medicijnen te zijn en als het daarna niet ging waren er bepaalde soorten die je dan in kon gaan nemen, dagelijks. Er zijn volgens mij geen medicijnen die je alleen bij een paniekaanval kunt innemen. Je moet dan wel in het ziekenhuis bevallen en je kindje moet een x-aantal uren ter observatie opgenomen blijven.
    Ik ben pas na de bevalling weer begonnen maar ik merkte de laatste weken van de zwangerschap wel dat ik ze eigenlijk wel steeds meer nodig ging hebben. Na de bevalling direct begonnen i.v.m. verhoogde kans op een postnatale depressie. Het was toen heel moeilijk om een goed evenwicht van de medicijnen te vinden. Toen uiteindelijk weer een tijdje gestopt maar de laatste maanden kreeg ik steeds meer last. Toen in overleg met de huisarts toch weer begonnen maar nu definitief en niet meer stoppen. Ik bouw langzaam op met druppels en heb veel last van de bijwerkingen (ben nu 2 maanden bezig en zit op de helft van de medicatie). Wel merk ik dat het wel beter gaat maar nog niet zo goed als toen ik de eerste keer ben begonnen met de medicijnen, toen had ik na 2 a 3 weken al heel veel profijt.

11. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Ik heb 2x een periode cymbalta geslikt, maar de 1ex ook meer profijt van dan de 2e keer. Moeilijk hoor... tja, met de ks van de vorige keer moet ik toch in het zknhs bevallen.

12. doenm

doenm Lid

8 nov 2009
    58
    0
    0
    Zijn er dan ook meer vrouwen die fluoxetine tijdens de zwangerschap hebben gebruikt ik heb het bij mijn eerste gebruikt maar toen pas vanaf 12 weken en nu al vanaf het begin maak me toch wel een beetje zorgen nu?

13. basbousa

basbousa Bekend lid

6 jul 2009
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou dit vragen aan de psychiater.
    Mij werden kalmeringstabletten voorgeschreven, maar ik wilde die dus ECHT NIET nemen. Er stond ook in de bijsluiter dat de baby er last van kon hebben. (Volgens de psychiater moest ik gewoon één week voor de bevalling afbouwen, dan merkte je er niets van bij de baby. Right, maar de baby heeft er wel last van, al is het dan in je baarmoeder!)

14. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Fluoxetine is volgens mij hetzelfde als Prozac en dat staat algemeen bekend als veilig.

Deel Deze Pagina