Pijnstilling tijdens bevalling

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Haagsmeisje, 21 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Haagsmeisje

Haagsmeisje Actief lid

21 mrt 2014
    479
    307
    63
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik ben nog niet zwanger maar maak me zoals meer vrouwen nu al zorgen om de bevalling. Haha. Ik ben 1 x aanwezig geweest bij een bevalling. Dit was mogelijk omdat ik in het ziekenhuis werk. Maar dit was volgens de verloskundige niet echt een voorbeeld bevalling omdat zij totaal in paniek was.
    Dit heeft me dus wel wat bang gemaakt. Aan de ene kant was het heel bijzonder om te zien, maar aan de andere kant vond ik het ook wel een beetje horror. De moeder kreeg vrij snel Remifentanyl via het infuus. Dit hielp haar goed tijdens de ontsluitingsweeen. Maar dit zetten ze uit zodra je moet gaan persen. En dan heb je dus totaal geen verdoving. Gebeurd dit altijd? En is dit bij een epiduraal ook zo?
    Geven ze Remi overal of is dit maar in sommige ziekenhuizen?
    En zij moest uiteindelijk geknipt worden. Dit vond ik nog het vervelendst om te zien. Deze verloskundige zette eerst wat verdoving, is dit vanwege het hechten daarna of is dit ook voor de knip? En doen ze dit altijd?

Alvast bedankt!
    Groetjes!

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.874
    0
    0
    Hoi,

Ik begrijp dat het spannend is inderdaad. Allereerst. Een knip wordt zeke rniet altijd gezet, alleen als het echt nodig is en dit gebeurt praktisch altijd met verdoving. Het is akelig om te zien maar als barende heb je er echt geen last van op dat moment. De pijnstillers wordenbijna altijd gestopt tijdens het persen omdat je goed de persdrang moet voelen. Anders krijg je de baby er niet uit. Soms kan het aan blijven als je het gewoon goed voelt.
    Ik zou me hier nu niet te druk over maken al voor je zwangerschap. Ik zou tijdens de zwangerschap je goed laten informeren en je zal ook merken dat het een proces is waar je doorheen gaat in de zwangerschap waardoor je op een gegeven moment ook uit zal kijken naar de bevalling en meer vertrouwen krijgt injezelf en in je lichaam

groeten evelien

3. Haagsmeisje

Haagsmeisje Actief lid

21 mrt 2014
    479
    307
    63
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hoi Evelien

Bedankt voor je reactie! Ik moet het inderdaad nog maar een beetje loslaten. Loop altijd veel te ver op de zaken vooruit!

Groetjes!

Deel Deze Pagina