Bijna 6 weken na de bevalling, dus we mogen straks weer vrijen. Ik kan slecht tegen hormonale anticonceptie, man wil een vasectomie, maar dit is momenteel niet mogelijk ivm Corona. Logisch, absoluut geen spoed. Spiraaltjes worden op dit moment ook niet gezet, dus die optie valt ook af. Hiervoor hadden we als anticonceptie methode (toen ik van de pil af moest) ‘voor het zingen de kerk uit’. We durfden die gok toen wel te nemen, want de kinderwens was er al. Dit ging de gehele periode van een jaar goed, maar dit keer willen we beiden absoluut geen kinderen meer, en zouden we dit dus niet meer aandurven. Condooms hebben we toen 2 keer geprobeerd, maar vonden we beide afschuwelijk! Ik vond het zo vies aanvoelen van binnen.. Is dit een kwestie van wennen? Of is het prettiger met glijmiddel? Of ligt het aan merk/soort?
Ik denk wel dat het een stukje gewenning is. Je hebt van Durex condooms die extra dun zijn, misschien is dat wat voor jullie?
Het went zeker wel, alleen even onderzoeken welk merk jullie het fijnst vinden. Hier ondertussen al jaren geen pil en alleen condoom. Ik gebruik absoluut géén hormonen meer. Ik denk ondertussen al 5 jaar. Maar als jullie beide absoluut geen kinderen meer willen, is sterilisatie dan misschien een optie?
Ik persoonlijk vertrouw de extra dunne Durex niet.. ( meer). Altijd netjes gebruikt, en gecontroleerd. Vorige maand is onze dochter toch geboren.... hihi
Ja, misschien voelt dat wel prettiger. Het is de moeite waard om te proberen. Bedankt voor het idee. Ik kan heel moeilijk dingen bij mezelf inbrengen (vaginisme), zelfs tampons lukken niet, dus zoiets lijkt mij niet erg prettig. Heb je veel merken geprobeerd? En wat was dan het fijnst? Dun, ribbeltjes, etc.? Sterilisatie is de bedoeling, maar dat zit er voorlopig nog niet in. Oh, dat vind ik dan weer beangstigend om te lezen...