lezen jullie veel? Wat dan?

Discussion in 'De lounge' started by zilvervosje, Aug 28, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Juul75

Juul75 VIP lid

Apr 8, 2010
    12,091
    7,843
    113
    Oh en heerlijk, in dit huis hebben we genoeg ruimte voor een apart kantoor, en daar heb ik over twee muren hele boekenkasten in laten bouwen, op maat, van boven tot onder (palfiond is 3,20 mtr hoog) met een trapje. Ze zitten al mooi vol!

2. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,161
    35,826
    113
    Ik lees niet meer zo veel als voor de kids er waren, maar nog aardig wat. Mijn favoriet momenteel is Karin Slaugther en ik verslind elke week talloze tijdschriften (moet ik minder gaan doen, erg dure hobby).

3. MamavanDaan

MamavanDaan Bekend lid

Sep 27, 2009
    811
    141
    43
    Achterhoek
    Mijn vriend snapt ook niet wat ik zo leuk vind aan lezen.
    Ik lees veel chicklit, af en toe iets spannends.

4. Johannal

Johannal Fanatiek lid

Jan 28, 2009
    3,119
    0
    0
    Ik lees ook hel veel. Momenteel het liefste ChickLIT achtige dingen omdat ik nauwelijks tijd heb. Alhouwel ik heb net VITA uit (van een van die nieuwe jakhalzen - Mooi hoor)

Maare als ik zo vrij mag zijn... Ik ben weer zwanger en dus moest er ruimte worden gemaakt in huis. Hier vind je alle boeken die wij voor een prikkie verkopen (ze zien er allemaal nog heel goed uit!).

Ik lees zo in dit topic dat veel meiden mijn interesses delen dus wellicht dat ik jullie er blij mee maak.

Niet alleen Chicklit hoor ook Romans, Non Fictie, Thrillers en meer...
    http://www.zwangerschapspagina.nl/boeken/303342-chicklit-e-a-koop-sophie-kinsella-helen-fielding-josie-lloyd-emlyn-rees.html#post10910554

5. Spoiled

Spoiled Niet meer actief

Nicci French en Karin Slaughter zijn hier favoriet! Ik houd echt van lezen en kan zo uren lezen. Nadeel is dat ik alles dan verwaarloos en MOET weten hoe t boek eindigt.

6. krullenkop

krullenkop Niet meer actief

Hier nog een liefhebber! Ik heb altijd al veel gelezen, en ik ben het nog altijd niet moe. Het boek dat me het meest is bijgebleven is De Moeder van David S.

7. giebel

giebel Fanatiek lid

Aug 26, 2011
    2,565
    601
    113
    Ik lees momenteel alleen maar Chicklits: Jill Mansell en Madeleine Wichkam/Sophie Kinsella zijn favoriet... Vaak voor het slapen gaan of in de pauze op 't werk (alleen pauze)
    Manlief leest nooit.
    Ben van plan onze kleine straks veel voor te gaan lezen. Heeft mijn moeder voor ons vroeger ook gedaan en wij vonden lezen vroeger (en nu dus ook) heerlijk. Leerzaam ook. Heb zelfs lang geleden (nog niet bezig voor een kleine) al 5 glitterboekjes bij de Aldi gekocht. Boekjes met harde kartonnen bladzijden en hele mooie kleuren en glittereffecten over verschillende dieren. Vond ik zo mooi en zo goedkoop. Dus die staan al klaar!

8. macy77

macy77 Fanatiek lid

Dec 28, 2009
    3,239
    1
    0
    #28 macy77, Sep 18, 2011
    Last edited: Sep 18, 2011
    Ben dol op boeken, voor mezelf voor de kindjes, prentenboeken, gedichten voor kinderen, zoekboeken, kleurboeken, ik ben vooral gevoelig voor de illustraties.. En dan, ja dan moet dat afgerekend worden. (vandaar ook die 9 meter boekenplank die helemaal vol staat..)
    Actueel boek op mijn verlanglijstje is : "de 100-jarige man die uit het raam klom en verdween"
    Nu voor mezelf even weinig tijd om te lezen, maar de oudste lees ik regelmatig voor, op de bank of voor slapen. Blauwtje & Geeltje en Paultje met het paarse krijtje zijn nu favoriet, mooie klassiekers!

9. Locusta

Locusta Niet meer actief

Ik lees héél veel :) Momenteel ben ik bezig in het boek "Wij zijn ons brein" van Dick Swaab. Super interessant! Daarnaast heb ik nog "De man die zijn vrouw voor een hoed hield" van Oliver Sacks op mijn nachtkastje liggen. Verder lees ik veel (populair) wetenschappelijke tijdschriften en historische boeken. Ik heb álle boeken van Fik Meijer. De kenners weten wel waarom ;)

Om mijn "vakkennis" hoog te houden, lees ik zo nu en dan ook tienerboeken. De laatste boeken waar ik van gesmuld heb, zijn de boeken van Suzanne Collins: "De hongerspelen", "Vlammen" en "Spotgaai". Wat waren die gaaaaaaafff! :$ :D De hongerspelen is ook verfilmd en komt in 2012 in de bioscoop :D

Tussendoor ben ik een enorme fan van de boeken van Kathleen Woodiwiss en Beatrice Small. Heerlijk romantisch! :)

10. Fruitmoes

Fruitmoes Bekend lid

Jun 22, 2009
    847
    1
    18
    Aah.. mijn soort topic. Ik lees heel veel. Ik zit ook op een aantal websites specifiek voor lezers. Ik hou ook bij wat ik lees en hoeveel. Ben fan van Goodreads. Lees voornamelijk Engels. Dit jaar bereik ik waarschijnlijk 120 boeken.
    Ik ben nu bezig in Kafka on the shore van Haruki Murakami. Ik ben een allesetertje, ik probeer alles uit. Ook als ik weet dat het genre me meestal niet zo aanspreekt. De genres die me niet zo aanspreken zijn nederlandse thrillers, chicklits, science-fiction & fantasy en 'zelfhulpboeken.' (Ik noem ze maar even zo, het is nogal een breed genre.) Non-fictie vind ik ook erg fijn. Ik heb nu welgeteld 451 ongelezen boeken, ik probeer de stapel naar beneden te krijgen.
    Voorlezen nog niet echt, daar heeft dochterlief het geduld nog niet echt voor. Ik probeer het wel. Mar het blijft nu vooral bij plaatjes tot in oneindigheid benoemen, vaak een heel kort verhaaltje erbij (5 woorden ofzo.) Ze komt daar ook regelmatig voor bij ons zitten. Dan wijst ze wat aan (bijvoorbeeld ei, waar ze nu heel blij om is dat ze dat kan zeggen, dan gaan de handjes de lucht in en dan 'Jaah!') (En de melkfles die omgevallen is. Ik zeg melk, zij zegt OH! en dan zeg ik dat de melk is omgevallen en dat gaan we dan opruimen.) Als ze dan zo bij mij zit en ik dwaal af, dan klopt ze me echt zo aan 'mama, mama' en dan is mijn aandacht weer getrokken. We hebben hier wel al enorm veel boeken voor madam, maar dat komt voornamelijk door mijn bookcross-hobby.
    Mijn man leest ook niet, hij vindt de boekenkasten ook niet netjes, hij verwacht strakke rijen, nou mooi niet, ik houd er zo wel van!

11. Fruitmoes

Fruitmoes Bekend lid

Jun 22, 2009
    847
    1
    18
    Als je het overigens zonde vind om je boeken één keer te lezen en daarna voor eeuwig in de kast te laten belanden, kun je altijd eens een bookcrossingmeeting proberen. Je kunt daar je boeken mee naartoe nemen en nieuwe (tweedehandse) uitzoeken. Zoveel als je wilt en kunt dragen.
    Moet je even googlen, er is een nederlandstalige en een engelstalige site. Is een erg leuke hobby, wat mij betreft.

12. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

Feb 25, 2009
    6,014
    141
    63
    R'dam
    Hey,

Ik lees echt super veel!!!! mij favoriet is Karin Slaughter, Tess gerittsen en Patricia Cornwell ;)

Voor de kleine lees ik nog niet echt voor hij snapt er nog weinig van vaak wel ff met een boekje met boerderijdiertjes op schoot en dan aanwijzen en zeggen wat het is.

13. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Leuk , ook ik lees erg veel.
    Vooral thrillers, maar vind veel andere dingen ook interessant.
    (kinderboeken, boeken over 1 specifiek onderwerp, af en toe chicklit)
    Ga straks het topic eens doornemen voor leuke tips!

Favoriet hier: agatha christie, dick francis, stephen king, maar ook de shopaholic serie bijvoorbeeld.
    En Jill Mansel, en de harry potter serie.
    Echt van alles wat dus.

14. Josephine76

Josephine76 Actief lid

Aug 31, 2011
    376
    0
    0
    Webdesign en tatoeëren
    Groningen
    Heerlijk lezen! Ik lees vanalles... veel informatieve boeken zoals "The Greatest Show On Earth" van Richard Dawkins, echt humor heeft die man. Gaat over de evolutie. Maar ik lees net zo makkelijk Harry Potter, chick lit of thrillers. Meestal lees ik meerdere (verschillende genres) boeken tegelijk, zodat ik op dat moment kan kiezen waarin ik zin heb. Bijna alle boeken die ik lees zijn in het Engels. Ik heb dan ook niets met Nederlandse literatuur gek genoeg.

Mijn vriend leest ook veel. Is best gezellig op een avond, kaarsjes aan, hapje, drankje en allebei een boek erbij. :)

15. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

Feb 26, 2009
    2,834
    3
    38
    Ik lees best veel en dan vooral van Karin Slaughter en Tess Gerritsen.

Ik heb net een geweldig boek uitgelezen, het heet 'een keukenmeidenroman'. Echt een aanrader ;).

16. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

Jul 23, 2010
    5,439
    11
    38
    Female
    Nederland
    Ik ben geen boeken lezer. Toevallig deze week wel een boek gehaald bij de bibliotheek op de pas van mijn moeder. Het boek had ik niet helemaal gelezen (2 jaar geleden) maar vond het verhaal zo leuk dat ik hem opnieuw wil lezen en heb gehaald.

Titel boek: Een weekend lang: met je vrienden (en hun kinderen)
    Uitgave: Karin de Graaff & Maarten Metz
    3e druk, 2008
    Foto boek: Klik hier
    Omschrijving boek / verhaal:
    "Een weekendje uitwaaien met je vrienden aan het strand. Zon, zee, koude biertjes en gekoelde ros. Een aantrekkelijk vooruitzicht voor twee stellen die door hun jeugdvriend worden uitgenodigd in zijn luxe vakantiewoning. En ze mogen hun kinderen ook nog meenemen... Karin de Graaff en Maarten Metz gaan regelmatig een paar dagen naar het strand. 'Dat deden we al voordat we kinderen hadden en wilden we graag zo blijven doen. Maar, we moeten het toegeven: het valt niet altijd mee..."

17. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Ik lees heel veel van, stephen king, sophie kinssella, Jill mansell, virginia andrews. En veel waargebeurde verhalen...zoals haar naam was sarah, familie portret, ik stond laatst voor een poppenkraam, echte mannen eten geen kaas enz enz......

18. Bri

Bri Niet meer actief

Ik las ongelooflijk veel, en nu begint het weer een beetje terug te komen (toen de kindjes nog heel klein waren kon ik het niet opbrengen om een boek te lezen).

Ik lees vooral romans, fictie dus. Favoriete schrijver is Salman Rushdie. Laatste boek dat ik uitgelezen heb: The white tiger van Aravind Adiga (winnaar van de Bookerprize, dat vind ik altijd een aanbeveling als ik een nieuw boek zoek om te lezen). Boeken die in het engels geschreven zijn, lees ik in het Engels.
    Ik heb verder ongelooflijk genoten van de Harry Potter reeks.

Qua nonfictie hou ik van Geert Mak, Bill Bryson, en boeken over wiskunde (gek he...).

Mijn zoon lees ik graag voor uit Annie MG Schmidt (Jip&Janneke, Pluk, Floddertje). Dochter lees ik voor uit Bobbi en boekjes van Dick Bruna.

19. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Oja bobbi die boekjes zijn ook helemaal geweldig!

20. Bri

Bri Niet meer actief

he, nou ben ik alweer gequote terwijl ik er nét een zinnetje tussen plakte.... betrapt! ;)

Share This Page