lezen jullie veel? Wat dan?

Discussie in 'De lounge' gestart door zilvervosje, 28 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Heb een abbo op ouders van nu maar dat ik zo'n beetje t enige dat ik lees. En zp natuurlijk :p

2. Locusta

Locusta Niet meer actief

Oeh, poosje geleden heb ik de boeken van GRR Martin ontdekt (Het spel der Tronen / The Game of Thrones). Wat een gave boeken zijn dat zeg!!

Toen ik het laatste deel uit had, hoorde ik dat er een televisieserie van gemaakt zou worden en die is echt super geworden! Ben benieuwd naar seizoen 2 :)

Nog meer GRRM-fans?

3. MacG

MacG Bekend lid

3 mrt 2009
    538
    0
    0
    Ja!! Ik heb het nieuwste boek nog niet gekocht (heb de rest in het Nederlands dus ik ga verder in het nederlands, denk ik...).

Ik wist niet dat er ook een serie van is, die kan ik dan leuk met m'n man kijken, want die leest bijna niks (Donald Duck en Heinz wel en laatst ook Lanfeust van de Sterren (een comic), dat is misschien een leuk cadeau idee voor al die niet lezende mannen hier :D)

4. Fruitmoes

Fruitmoes Bekend lid

22 jun 2009
    847
    1
    18
    Ik heb er van gehoord. Hij is helemaal hot toch? Fantasy geloof ik?

5. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    ik lees met periodes :) soms haal ik een paar boeken in huis en lees ik ze achter mekaar uit. en soms heb ik er helemaal geen tijd of zin voor :) als ik lees zijn het meestal waargebeurde verhalen / drama's. en natuurlijk de roddelboekjes op zijn tijd :)

6. Jsvlinder

Jsvlinder Niet meer actief

Dean Koontz is mijn favoriet, maar vind hem de laatste jaren wel minder worden. Ik denk dat zijn fantasie een beetje uitgeblust is.

Een paar weken geleden had ik een boek van Peter James op een rommelmarkt gekocht. Sindsdien ben ik al zijn boeken aan het lezen.

Voorlezen vind ik ook leuk, Nijntjeboeken, alleen mijn zoon heeft daar nog niet zoveel mee. Hij is bijna 16 maanden, misschien dat het daar aan ligt? Plaatjesboeken kijken vindt hij weer wel leuk:)

7. vmb1981

vmb1981 Bekend lid

28 jan 2011
    643
    1
    16
    zuid holland
    Hier nog zo'n leesgek. Ik lees dus ook elke avond voor het slapen gaan. Voornamelijk thrillers ( stephen king:D ) en heel zelden een ander genre, Harry potter;). Ik kan dus ook echt niet slapen als ik niet gelezen heb. Mijn vriend snapt echt niet wat ik nou zo boeiend vind aan al die boeken. Soms weet hij me wel te verrassen door me een boek cadeau te doen. ( die ik vervolgens al in de kast had staan;) )

8. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    @locusta ooh ik wist niet dat er van Game of Thrones ook boeken waren? Ik ben wel de serie aan het kijken, erg sfeervol!

Ik lees nog steeds heel veel, ik ga iedere week naar de bieb. Vroeger las ik veel horror/thrillers maar sinds mijn zwangerschap kan ik niet zo goed meer tegen extreem geweld zoals in de boeken van Mo Hayder bijvoorbeeld, bah.

Mijn man en ik lezen samen heel veel fantasy, Terry Pratchett vinden we allebei erg leuk. Ik ga nu iets meer voor de romans en chicklits. Ik zit iedere dag 1,5 u in de trein dus dan kan ik zowiezo lezen. En mijn zoontje gaat altijd om 19u naar bed dus daarna lukt het me ook nog wel wat te lezen voor het slapen gaan.

9. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    tijdschriften (flair/viva/vriendin/happinezz/linda,boeken (psychologische trillers), boeken over voeding en de krant.

10. theangels

theangels Bekend lid

20 jul 2008
    751
    0
    0
    lerares
    Alkmaar
    Lezen? ja graag! Ik lees veel maar wel met vlagen. Soms een paar weken bijna niet en dan ineens een paar boeken per week.

Genre eigenlijk alles. Literatuur, fantasy, (scandinavische) thrillers, detectives, chicklit.

11. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    Ja, ik ook! Ik heb de boeken vijf jaar geleden gelezen en heb de afgelopen maanden alles herlezen en ben nu bezig in het laatste deel A Dance with Dragons. Het is weer erg leuk. :) De serie vind ik erg gaaf, doet naar mijn idee de boeken recht en de sfeer is goed neergezet.

12. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik heb altijd veel gelezen. ik denk ter compensatie aan mijn jeugd. ik was dom stom en gehandicapt. en voor mij was lezen kennis vergaren en kennis vergaren een soort "macht" ik weet niet hoe ik het goed uit moet leggen. ik heb dus mezelf heel veel kennis gegeven van dingen als kind. ik deed het ook op andere manieren. naar mensen kijken bijv, hoe mensen dingen deden.
    toen ik later steeds slechter ging zien werden het grote letter boeken en nog later gesproken boeken en vergrotingssoftware op de pc. zelfs nu ik nog amper 10 procent zie wil dit niet opgeven. ik heb ook een ontsteking gehad in mijn hersenen waardoor kennis vasthouden die ik indertijd vergaard heb moeilijker is geworden. er husseld nog weleens iets door elkaar.
    lezen is dus noodzaak geworden. om je "woordbeeld" te houden zoals dat heet in onze kringen. mensen die blind worden verliezen gemakkelijk hun "woordbeeld en alleen door te blijven trainen hou je dat vast.het zou makkelijker zijn om de overstap te maken naar de blinde wereld en braille te gaan lezen, maar dat vertik ik.ik wil kost wat kost mee blijven draaien in de ziende wereld op de ziende manier. als je begrijpt wat ik bedoel.

wat ik lees of luister is van minder belang. zolang ik maar wat lees om mijn woordbeeld dus en waar mijn interesse van dat moment ligt. tegenwoordig dus vrijwel uitsluitend via de pc., omdat andere wegen niet zo gemakkelijk meer begaanbaar zijn.

boeken luisteren doe ik ter ontspanning. zijn ook gewoon leesboeken,(liever geen sience fiction of trillers of moordsecnario's ofzo) maar dan op cd met een daisyspeler.

13. Jute

Jute Fanatiek lid

20 jul 2011
    2.011
    204
    63
    Vrouw
    Ik LAS veel tot mijn dochter geboren werd.
    Het liefst boeken van Karin Slaughter, Harlan Coben(de Myron Bolitair serie is echt de moeite waard), David Baldacci en Tess Gerritsen.

Deel Deze Pagina