Ze eet zo slecht.....

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by jantina, Nov 15, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jantina

jantina Fanatiek lid

Aug 13, 2006
    1,551
    0
    0
    Mijn dochterje(2.5) eet nu al een maand of 3 zo slecht..
    Brood smorgens gaat redelijk..

Tussen de middag ook 1 plakje brood met moeite

en het avond eten is drama, ze kliert er mee
    eet mischien 3 happen en is klaar..

Ik bied geen alternetief aan
    en niet eten is ook geen vlees of een toetje..

Het zal best een fase zijn maar ik vind hem oer vervelend

Ik bied haar overdag echt niet veel aan
    dus het is niet zo dat ze vol zit van koek en snoepgoed..

2. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

Nov 12, 2009
    4,847
    2
    0
    Wervik- Belgiƫ
    hei meis,
    ook mijn zoontje was zo een slechte eter, maar ik kan je gerust stellen :D Geen Kindje verhongert vrijwillig :D
    Het kan zijn dat ze een beetje ziekjes wordt, maar het kan ook zijn, dat het gewoon een fase is :D Zodra ze weer een "groeischeut" krijgt zal ze wel veel meer eten :D
    grtjs,
    cindy

3. sonja

sonja VIP lid

Mar 5, 2006
    5,270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    zou je kindje wel het vlees en het toetje geven , als ze neit willen eten doen ze het ook echt niet en als je dan zegt van als je niet eet krijg je ook geen vlees en toetje vind ik wel ver gaan voor zo een kleintje.
    esmee eet met vlagen slecht, zo eet ze de oten van je hoofd en zo eet ze bijna niks maar ze krijgt als ze wil evengoed haar vlees/kip/vis en toetje.
    hier krijgt ze alleen iets anders te eten als wij iets eten wat zij niet lekker vind (zoals pasta en rijst vind ze maar niks)

4. susan28

susan28 Bekend lid

Jan 17, 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    hier nog zo 1. mijn dochter word volgende week 2 en eet denk ik al vanaf dat ze 1,5 is heel slecht ofzo. misschien nog wel langer. een toetje krijgt ze wel altijd, vlees ook want daar is ze gek op. smorgens eet ze nu tgenwoordig 1 half kommetje pap. smiddags een kwart stukje brood en savonds maar 1 of 2 happen warm eten. zo gaat het al een hele poos. ze ziet er niet heel erg mager uit dus heb het maar geaccepteerd.

5. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Iris heeft ook van die periodes. Ze eet soms alleen vlees. Ze krijgt wel alles; gewoon een bord met bv. aardappelen, groente en vlees. Ze eet dan t vlees en proeft wat van t andere. Ook krijgt ze altijd een toetje; vind ik belangrijk en ik ben van mening dat t eten gezellig moet zijn, dus geen aandacht voor t niet eten.
    Dit helpt en na een tijdje eet ze weer gewoon alles.

6. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

Aug 19, 2006
    3,079
    1
    0
    drenthe
    ja ik ben ook wel van mening dat ze wel vlees en toetje (desnoods extra als ze het lekker vind) moet/mag krijgen.

sophie eet wel goed, maar soms wil ze alleen droge pasta en geen saus/groenten, jammer dan. dan mag ze lekker droge pasta eten.

alles wat ze binnen krijgt vind ik prima

7. marmalot

marmalot Lid

Oct 21, 2009
    38
    0
    0
    Moeder
    West Friesland
    Lastig he, dat slechte eten, het is zo frustrerend!! Wat ik doe is echt alleen maar gezonde dingen aanbieden, ook de tussendoortjes, dus fruit en rauwe stukjes groente, zoals paprika, wortel en courgette. 's Morgens gaan er wel twee boterhammen in. Avondeten is ook heel vaak lastig hier, maar als ze niet eet heeft ze in ieder geval die gezonde tussendoortjes gehad. En als ze dan 's avonds nog honger heeft krijgt ze een bordje pap met opvolgmelk en, oh ja, ook nog een vitamine kauwtablet iedere dag. Sterkte ermee! Oh ja, wat hier ook wel goed werkt is samen koken. Ik vertel precies wat ik doe en onze dochter heeft ook haar eigen pannensetje waarin ze wat specieboontjes of wat dan ook kan stoppen. Gewoon gezellig proberen te maken, ook aan tafel. Maar ja, soms kan je op je kop gaan staan, maar als ze niet willen.... Pffff!

8. evamerel1

evamerel1 Bekend lid

Aug 4, 2009
    905
    0
    0
    Eva is 2,5 jaar en eet sinds een paar maanden veel minder. Brood moet ze niet behalve op de creche en bij haar opa's en oma's. Warm eten doet ze matig, 3 hapjes en klaar.

Het enige wat ze veel eet is fruit, veel mandarijnen, kiwi's, appels, bananen en peer. En ze mag 1 snoepje per dag. Ik maak mij er niet druk over, ze weegt genoeg en ziet eruit als Hollands welvaren.

9. Jette01

Jette01 Actief lid

Jun 8, 2009
    253
    0
    0
    hier nog een mevrouwtje wat slecht eet, eerder at ze s'morgens pap omdat ze geen brood lust, maar nee wil ze niet, warm eten, wil ze niet, potje voeding wil ze niet, wordt er soms helemaal gek van.

ik geef haar nu s'morgens en s'avonds een fles friso 3, zodat ze tenminste wel haar vitamines etc. binnen krijgt, ik hoop dat het snel weer wat beter gaat.

maar leuk vindt ik het niet!!!

jette

10. Mamzie

Mamzie VIP lid

Jun 29, 2006
    7,318
    0
    0
    prov. Groningen
    ow hier ook zo'n slechte eter! Om gek van te worden!
    En hij is al zo klein en licht :(

De ene keer is het erger dan andere keren. Maar zelfs als ie heel goed eet, eet ie nog maar een kwart van wat een kind van zijn leeftijd normaal gesproken moet eten.

Ik geef hem dan maar tussendoor een liga of volkoren koekje, fruit en komkommer enzo.
    En te drinken peutermelk en roosvice multivit ranja met nog eens xtra vitamientjes erdoorheen.
    Je moet wat he ;)

11. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Waarom mag ze geen vlees als ze niet goed eet? Dat is toch ook onderdeel van de maaltijd? Als het gebruikelijk is, zou ik ook zeker een toetje aanbieden (misschien een iets kaler toetje :) maar toch). Daar krijgt ze toch ook belangrijke voedingstoffen uit (calcium enzo). Je kunt ook nog fruit als toetje proberen.

Ik zou er verder niet te veel aandacht aan besteden, waarschijnlijk gaat het over een tijdje weer beter.

De enige tips die ik me verder nog kan herinneren zijn zorgen dat ze een voor de maaltijd niet te veel meer eet en drinkt. Anders kan het zijn dat haar honger al gestild is tijdens de maaltijd en hoeft ze dus niets meer.

12. tamaar

tamaar Actief lid

Feb 21, 2006
    111
    0
    0
    Hier ook een slechte eter sinds ruim een maand.... wordt er gek van! Hij heeft altijd goed gegeten maar nu wil hij geen avondeten meer, zit er alleen mee te spelen. Ik laat het maar en bied hem ook niets anders aan, hij krijgt wel gewoon een toetje en slaapt goed door. Het zal wel een fase zijn !

13. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

Feb 16, 2007
    1,852
    0
    0
    Ook ik zou zeker vlees en toetje geven. Als ze dat dan wel eet, krijgt ze in elk geval nog iets binnen. Mijn mening is dat straffen en eten niet samen gaan. Eten moet leuk zijn en blijven. Geen "moeten" en geen "niet mogen". Merel heeft ook van die periodes gehad. Ze krijgt gewoon een bord eten met alles erop en wat ze eet, heeft ze dan maar weer binnen. Niks gegeten....toch een toetje, ook weer iets binnen in elk geval.

In het begin heb ik er ook wel eens een strijd van gemaakt. Maar het werkt alleen maar averechts. Gewoon zelf lekker eten en je ziet wel wat de kleine naar binnen werkt. Het gaat weer over zo'n periode. En verhongeren.....dat kunnen ze niet zelf hoor (misschien in een enkele situatie?). Het is vaak een manier om jou uit te testen, want je reageert en dat is leuk....kijken hoever ze kunnen gaan. Als het genegeerd wordt, is de lol er snel af en komt de honger vanzelf wel weer terug.....

14. Mamzie

Mamzie VIP lid

Jun 29, 2006
    7,318
    0
    0
    prov. Groningen
    hier mag ie trouwens ook altijd zijn vlees en een toetje. Alleen toetje wil ie de laatste tijd niet.

Wat hier af en toe wel helpt is om hem soms te laten beslissen wat we eten die avond.
    Zo werd ie vanmorgen wakker en het eerste wat ie zei was PANNEKOEKEN!
    Dus vooruit, we eten pannekoeken vanavond ;)

Maar goed, hij vraagt ook vaak om spinazie en dat lust ie gewoon niet. hihi Maar hij blijft erom vragen. Net als om tomaten.
    Raar kind :p
    Maar de wonderen zijn de wereld niet uit. Zo vond ie worteltjes heeel interessant. Ik elke keer worteltje voor 'm kopen maar hij luste het niet, dus at ik het maar op. En na een aantal maanden at ie de wortel zomaar op :)
    Zelfde verhaal bij kiwi's en druiven.

15. wendy77

wendy77 Actief lid

Feb 3, 2007
    247
    0
    0
    hellevoetsluis
    Hoi,

Hier hebben we dus eentje die echt alles eet!!! Laura stopt echt alles in der mond. Maar ik moet ook toegeven dat ik haar ook gewoon laat eten wat ze wilt van haar bordje. Dus soms eet ze haar aardappelen niet op en soms laat ze haar vlees staan. en soms haar groenten. Een toetje eten we hier bijna niet. Maar ze mag altijd een yoghurtje na als ze dat wil.
    Ik maak ook geen eten klaar waarvan ik weet dat ze het niet lekker vindt. Ik ga haar nu nog niet dwingen om te eten wat ze niet wil. Ze lust bijv. geen bloemkool en brocoli, maar is gek op boontjes, worteltjes en sla. Dus maak ik voor haar die dingen.
    Ook eet ze graag tomaat en komkommer. Ik denk dat het nu vooral belangrijk is dat ze genoeg vitamines binnen krijgen. Ik denk dat ik het gevecht pas met haar aanga als ze een jaar og 6 is. Ik denk dat je dan beter kan inschatten of ze het echt niet lusten.

Share This Page