Ik weet het even niet meer. We hadden een heel mooi stoeltje van Bobike besteld van Bol.com. Maar wat was ik zwaar teleurgesteld dat hij helemaal niet bleek te passen op mijn bagagedrager met de montage. Er moesten een bepaald aantal centimeters tussen die tussenstukjes zitten, en dus zat er net een stukje stang tussen wat er geschroefd moest worden. Met de klantenservice gebeld en gelukkig mocht ik hem retour doen en krijgen we het geld terug. Nu ben ik dus aan het kijken voor een ander stoeltje maar zie door de bomen het bos niet meer. Er zijn er zoveel. We willen er ook niet teveel geld aan uitgeven. Maximaal 65 euro, maar liefst rond de 50 euro. Nu zie ik ook vaak Polisport voorbij komen. Iemand hier bekend mee? En hoe is de montage? Ben zo bang dat het weer niet lukt op mijn fiets. Yepp valt buiten ons budget. Wat is nog meer goeie? Welke hebben jullie? Eventueel met foto, zodat ik zie hoe het gemonteerd is...
Ik heb een Bobike. Maar mijn man moest voor het monteren inderdaad een stukje van de bagagedrager afzagen (er zat thv het zadel een rechtopstaand stukje aan de bagagedrager). Mijn fiets was niet echt nieuw meer en het fietsstoeltje was gekocht via marktplaats, dus maar voor deze oplossing gekozen. Bevalt prima trouwens.
Wij hebben qibble en die bevalt echt heel goed. Je moet wel opletten want je moet het zitje, de bevestiging en de bekleding apart kopen. Ik heb ook het extra hangslot erbij. Ik heb geen gekocht bij halfords en er was toen korting op.
Ik heb een polosport gehad, heel kort, die had ik even geleend en heb nu zelf een yepp en de yepp steekt er echt met kop en schouders boven uit! Veel fijner. Ik zou persoonlijk kijken voor een yepp via marktplaats!
Wij hebben een qibble en zijn daar tevreden over. Maar waarom wil je perse een nieuwe? Ik zou liever kijken naar een nette 2e hands goede dan een minder goede nieuwe. Polisport heb ik niet zulke goede dingen over gelezen.
Polisport komt uit dezelfde fabriek als Yepp (GMG), maar is dan een B-merk. Ik twijfel ook nog tussen Polisport Bubbly (40 euro nieuw), of tweedehands Yepp.
Als het zo is dat Polisport niet zo'n goede is, dan valt die sowieso af. Voor Yepp heb ik op marktplaats gekeken met een straal van 25 kilometer. En er waren er wel een paar, maar met een vraagprijs dat je net zo goed een nieuwe kan kopen. Qibbel heb je inderdaad ook nog. We hadden daar wel het voorzitje van. Beviel goed. En anders moeten we daar maar voor kijken. De kosten lopen alleen wel hoog op omdat je dingen los erbij moet kopen.... Weet iemand hoe het zit met de montage van Qibbel? Is het makkelijk en kan het op alle bagagedragers?
Wij hebben via marktplaats een 2ehands Yepp gekocht. Sommige vragen inderdaad nog erg veel voor de fietsstoel... Ik heb het echt een paar weken in de gaten gehouden, want ze zijn ook zo weg!
Ik heb ze van yepp. Toen ik mijn fiets kocht meteen een voor en achter zitje erbij gedaan omdat ik ze dezelfde kleur wilde hebben. Heb het achterzitje nog niet gebruikt maar ik ben erg blij met het voorzitje dus ga er vanuit dat achter ook goed is!
Ik heb de Bobike Maxi Exclusive (58,- voor betaald) en ben er erg tevreden over! Had jij deze ook? Want je kan hem ook aan het frame van je fiets bevestigen. Ik heb hem wel op de bagagedrager van mijn fiets en vind dit wel prettig, heb het idee dat hij echt goed vastzit. Helaas rammelt hij wel als er geen kind in zit, maar het stoeltje is in een paar seconden te verwijderen. Dus alleen vervelend als ik mijn zoon heb weggebracht op de fiets.
Ik zou denk ik toch kijken voor een Yepp, evt 2de hands. Wat een ideaal stoeltje is dat! We hadden het voorstoeltje al en nu dus ook het achterzitje. Omdat ook niet alles kan op mijn bagagedrager hebben we een zadelbuisbevestiging. Een tweede bevestiging gekocht voor op de fiets van mijn man en klaar! Maar op mp zijn ze inderdaad nog best aan de prijs is me opgevallen. Daarom hebben wij uiteindelijk toch een nieuwe gekocht. Heb je anders bij bobike niet een systeem dat het aan de zadelbuis vast gezet kan worden?
Ik heb er inmiddels één besteld bij Hollandbikeshop.com Een Qibbel. Die bevestiging leek heel makkelijk, dus ik hoop dat het inderdaad lukt bij mijn fiets.
Nou, de Qibbel lukte direct met bevestigen, en hij is erg mooi. Ben er superblij mee en dochter heeft al achterop gezeten.
Hier de polisport koolah (Kruidvat zitje), is helemaal prima hoor! Scheelt een hoop in de kosten en mijn dochter zit er goed in
Zo zie ik dat ook wel. Ik geloof best dat de Yepp Maxi bovenaan staat in beoordelingen/reviews, maar dat mag ook wel voor die prijs. 90 euro voor Yepp (70 euro + 20 euro bevestiging) of 30 euro (incl bevestiging) Kruidvat/Polisport, ik vind het een heel groot prijsverschil voor iets meer luxe/gebruiksgemak/design. Op mijn tweedehands Bobike voorzitje van 10 euro heb ik ook niks aan te merken. Hij is niet perfect, maar doet gewoon wat die moet doen, en meer verwacht ik ook niet Voor een achterzitje vind ik de wielbescherming bij de voeten wel erg belangrijk, dus alle oude Bobike zitjes waar marktplaats vol mee staat sla ik over. Ik heb vandaag een Qibbel achterzitje tweedehands opgehaald voor 30 euro incl bagagedragerbevestiging. Hij heeft alleen een lelijk Disney prinsessenprint-kussentje, oooo zo foeilelijk! Maar heel makkelijk te installeren! Kan lijkt mij op zo goed als alle bagagedragers denk ik, zoek maar een installatievideo op Youtube, dan zie je hoe makkelijk met 1 knop draaien hij te installeren is. Heeft iemand een idee of een Qibbel zonder kussentje nog comfortabel zit? Ik fiets nooit langer dan 5-10 minuten. Ik kan ook voor 5 euro een bruin stylingsetje of paarse dots setje nieuw overkopen, maar bruin vind ik een poepkleur en paarse stippels een circusvertoning Stoeltje is erg ruim trouwens! Gaat waarschijnlijk lang mee, maar nu zwemt dochter er nog wel een beetje in. Ik moet nog een tweede zitje regelen, en dan bedenken welke ik zelf hou en welke naar opa/oma doe. Polisport op bagagedrager is/schijnt ook heel simpel te bevestigen te zijn. Ik vind de Polisport Bubbly Maxi erg mooi (40 euro), was 4e in test consumentenbond. Ik lees alleen 1 bol.com-review van iemand die zegt dat de riempjes krap worden na 4 jaar. Weet niet of anderen die ervaring ook hebben? Verder alleen positief commentaar.