lf bij iui

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Sanyi, Jun 25, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sanyi

Sanyi Fanatiek lid

Mar 19, 2012
    1,042
    3
    38
    Hoi meiden,

Vanmorgen intake gehad voor iui. Heel spannend allemaal. Als mijn menstruatie zich volgens planning doorzet zal ik maandag a.s. mijn eerste spuit moeten zetten.
    Nu werd mij verteld dat je cyclus door de hormonen zal veranderen. Ik ga gonal F spuiten en pregnyl.
    Mijn lf is normaal altijd 17 dagen. Nu werd mij gezegd dat je lf 10-14 dagen wordt.
    Wat zijn jullie ervaringen hierin?
    Ik wil niet onnodig denken dat ik straks overtijd ben terwijl je lf wel langer kan zijn dan 14 dagen.
    Alvast bedankt!
    Xxx

2. Babke

Babke VIP lid

Oct 24, 2011
    5,895
    4
    0
    Roosendaal
    Ik heb geen ervaring met Gonal F, maar door de pregnyl is de lf niet korter of langer geworden.

3. Sanyi

Sanyi Fanatiek lid

Mar 19, 2012
    1,042
    3
    38
    Hi babke,

Dank je voor je antwoord. Ik hou gewoon 17 dagen aan.
    Ik hoop dat mijn eerste iui net zo'n succes word als bij jou :-D

4. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Je luteale fase kan veranderen door hormoonmedicatie, maar het hoeft niet. Het is helemaal niet te zeggen dat hij korter wordt. Een luteale fase kan per cyclus verschillen. Hier wel eens een korte gehad van 11-12 dagen, maar ook wel eens eentje van 16-17 dagen. Zolang je tussen de 10 en 18 dagen zit, is het goed. Succes met de IUI-behandelingen!

5. Sanyi

Sanyi Fanatiek lid

Mar 19, 2012
    1,042
    3
    38
    Dank je!! Beter om dan van de lange uit te gaan. Bii mij is hij maar 1x anders geweest (voor zover ik weet) en verder altijd 17. Volgens een andere gyn die ik niet meer heb, is de lf altijd 14 dagen. Dus met andere woorden zou ik elke maand overtijd zijn. ........

6. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Vreemde opmerking van de gyn, want een luteale fase is helemaal niet standaard 14 dagen. Een lichaam is niet een voorgeprogrammeerde robot. Per vrouw verschilt het en het kan ook nog eens per cyclus verschillen. Hormoongebruik kan wel invloed hebben, maar het is niet zo dat het nu standaard naar 14 dagen zal gaan. Je kunt wel standaard twee weken na je eisprong een zwangerschapstest doen, ongeacht de lengte van je luteale fase.

7. Morgaine82

Morgaine82 Actief lid

Feb 17, 2011
    394
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij is de lf met hormonen, gonalf en pregnyl, korter geworden. Eerst altijd stipt 14 dagen en nu 11, 12 dagen. Schrok er zelf van in het begin want ik had er totaal geen rekening mee gehouden. Wel goed dat ze het tegen je hebben gezegd.
    Gewoon maar weer afwachten dus en hopelijk blijft ie lekker weg! Succes!

8. Sanyi

Sanyi Fanatiek lid

Mar 19, 2012
    1,042
    3
    38
    Maar goed dat die arts nu met pensioen is:-D

9. Sanyi

Sanyi Fanatiek lid

Mar 19, 2012
    1,042
    3
    38
    Hopelijk een lf van 9 maanden.
    Aan jouw handtekening te zien heb je al behoorlijk wat meegemaakt. Hopelijk ook voor jou een hele lange lf.

10. Babke

Babke VIP lid

Oct 24, 2011
    5,895
    4
    0
    Roosendaal
    Ik zal voor je duimen. En een troost op de wonde, langer zal hij niet snel worden, dus niet dat je onterecht langer in spanning zit, hoop ik voor je.

11. laney

laney Actief lid

Oct 2, 2009
    335
    72
    28
    Bij mij werd die op een gegeven moment te kort toen ik met IUI bezig was. Bij mijn 3e IUI was ik al na 10 dagen ongesteld.

Share This Page