lf en positieve test

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by meen88, Jan 27, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. meen88

meen88 Bekend lid

Jan 6, 2014
    517
    389
    63
    Hoi,

Wij zijn nu al bijna een jaar bezig om zwanger te raken. Wegens mijn onregelmatige cyclus ben ik al vroeg begonnen met ovulatietesten om enigzins inzicht hierin te krijgen. Wanneer mijn eisprong is geweest wordt ik altijd na 10 of 11 dagen ongesteld. Al een aantal dagen herken ik symptomen van mn vorige zwangerschap (mk) geworden. Vanochtend nog niet ongesteld en vol vertrouwen getest, maar niks te zien op een kv2v5 test. De vorige keer testte ik al licht positief op 11dpo.
    Ik weet 100% dat ik mn eisprong heb gehad en mijn temp hoog is.
    Mijn vraag is dan ook of je bij een korte lf je ook eerder positief moet testen? Of is er nu nog hoop? Op internet lees ik verschilende meningen, vandaar de vraag.

Alvast bedankt!

2. Monique

Monique Verloskundige

May 6, 2014
    1,572
    0
    0
    Goedenavond,

Indien je een korte lf, betekent dat niet dat een zwangerschapstest eerder positief hoeft te zijn. Ook bij jou moet het hcg boven een bepaalde waarde zijn, wil het met een zwangerschapstest aangetoond worden. Bij een korte lf stijgt het hcg niet sneller dan bij een vrouw met een normale lf. Dus er is nog zeker hoop! In principe mag je 14 dagen na de eisprong een positieve test verwachten, indien je zwanger bent. Ik hoop het voor je! Succes!

Groetjes Monique

Share This Page