Hallo, Ben vandaag 5 weken zwanger. Gisteravond en vanochtend had ik bij het afvegen bruine afscheiding. (Niet helder rood) Wat kan dit zijn? Het maakt mij zo onwijs onzeker.... Verder vandaag ( zoals de dagen ervoor) de gebruikelijk kwaaltje. Lage rug pijn, hoofdpijn, soms wat duizelig, erg moe, kleine maar niet pijnlijke steekjes in de onderbuik, iet wat pijnlijke borsten. Kunnen jullie mij helpen? Alvast bedankt.
Hoi Beeb27, het klinkt ernaar dat je lijf zich op en top aan het aanpassen is aan de nieuwe situatie: zwanger zijn. Het kost veel energie en dat je jij zelf merken door de klachten die je beschrijft. Luister goed naar je lijf en niet over je grenzen gaan hoor. De afscheiding hoort er in verreweg de meeste gevallen gewoon bij. Ik denk dat wel 70% van de vrouwen een keer wat bruine/roze/rode afscheiding heeft in de (vroege) zwangerschap. Waarschijnlijk gewoon een klein vaatje geknapt. Als het hierbij blijft: geen paniek, wacht maar rustig af. Groetjes Brigitte
Hallo Brigitte,. Bedankt voor je snelle reactie. Vandaag en gisteren heb ik erg mijn rust gepakt. Morgen weer voor de klas staan en meestal als ik thuis ben ga ik even liggen. In de klas doe ik ook rustig aan. Kom net van de wc vandaan en had net bij het afvegen niets. Ik hoef mij tot nu toe dus geen zorgen te gaan maken? Hoe lang kan die afscheiding duren? En wanneer moet ik me wel zorgen maken? Heb 25 februari mijn eerste echo. Erg spannend. Groeten
Je kunt nog een paar keer wat bruine afscheiding vinden in je broekje of op je papiertje. Wanneer je gaat vloeien als een menstruatie en/of veel buikkrampen krijgt zou je kunnen gaan denken aan een miskraam. Dus voor nu inderdaad goed je rust pakken en niet teveel piekeren. Op nar de echo! Groetjes Brigitte