Met 36 weken heb ik een liggingsecho gehad en bleek de baby al een stukje te zijn ingedaald. De afgelopen twee controles kon de vk ook voelen dat het kindje al een stuk was ingedaald (cbibi) en ik hoefde dan ook niet te gaan liggen als de vliezen braken. Maar ineens moet dat weer wel want vandaag had ik een andere vk en die zei dat de baby niet meer ingedaald lag (cbbbi)! Ik ben vandaag 38 weken en 5 dagen zwanger en ik heb er moeite mee om deze vk te geloven (eerder dacht zij dat baby in stuit lag terwijl dat niet zo was). Maar zou het kunnen? Dat baby weken een stuk ingedaald ligt en ineens, een week voor de uitgetelde datum, niet meer? En kunnen er oorzaken zijn waarom dat zo is? Toch een te krap bekken of zo? Of is het veel aannemelijker dat de baby morgen alweer terug indaalt of dat de vk het niet goed gevoeld heeft? Terwijl ik eerder in alle vertrouwen en rust de bevalling afwachtte, maak ik me nu ineens zorgen; vind het zo'n raar verhaal
HOi lara, Zolang het kindje nog niet vast in het bekken ligt kan het nog uit het bekken wippen, dit gebeurt. En hoeft niets te betekenen. |De volgende controle is het vast weer het bekken in gezakt. Groetjes imke
Dankjewel Imke! Ik kreeg gisteren bij mijn vk de indruk alsof dit nog nooit gebeurd was, maar het kan dus blijkbaar. Ik voel me er weer een stuk geruster onder!