zwanger worden en alcohol

Discussion in 'Zwanger worden' started by ster79, Oct 13, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ster79

ster79 Actief lid

Oct 13, 2008
    398
    0
    0
    Dag allemaal!

Heb me net voor het eerst geregistreerd, maar heb al veel gelezen op dit forum en hier ook al erg veel aan gehad! Sinds ik in juli gestopt ben met de pil heb ik zoveel nieuwe kwaaltjes ondervonden dat ik echt helemaal de kluts kwijt ben wat nou 'normaal' is en welke symptomen kunnen wijzen op een zwangerschap. Kom er steeds meer achter dat er maar weinig verschillen zijn, behalve dan het wel of niet ongesteld worden! En wat een wereld vol stress zit er verborgen achter dat zwanger worden zeg! Het is niet een kwestie van testen en je weet het, maar vooral een kwestie van heeeeeeeel veeeel geduld tot het moment dat je eindelijk kan testen! Sjongejonge, hoe hebben al die moeders dat volgehouden?!

Maar mijn vraag op dit moment: hoe gaan jullie om met pogingen zwanger te worden en het drinken van alcohol, eten van filet american, rauwe melk en dergelijke? De eerste twee weken na een ongesteldheid wel, de laatste twee weken niet? Wil graag het beste voor mijn mogelijke kindje, maar zo ben je er alleen maar bewuster mee bezig terwijl ik dat 'moeten' zo graag los wil laten! Hoe doen jullie dat?

2. Debby86

Debby86 Fanatiek lid

Ik zit eigenlijk met dezelfde vragen...
    Alcohol drink ik bijna niet en kan ik makkelijk afwijzen enz... Maar afgelopen weekend stak ik zonder erbij na te denken een toastje met filet american in mijn mond. :(

Liefs Debby

3. naad24

naad24 Bekend lid

Sep 22, 2008
    771
    0
    0
    Ik heb vorige week ook zo'n vraag gesteld. Ik drink alleen wat in de week dat ik ongesteld ben en de week erna, dus voor m'n eisprong.
    Na m'n eisprong drink ik niet totdat ik weer ongesteld word of niet :oops:
    Maar dat is nog niet gebeurd, maar dit is nog maar m'n eerste ronde.
    Groetjes

4. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

Mar 29, 2007
    2,958
    0
    0
    ik ben geen deskundige, maar ik zou zo zeggen dat de eerste 2-3 weken van de ontwikkeling van het embryo (dus 4-5 weken in de zwangerschap) er nog geen sprake is van een bloedrelatie tussen moeder en embryo, deze ontstaat pas later als er een placenta is aangelegd en zo. De eerste weken teert de embryo in op zijn eigen eidooier.

Nou, dus als er geen sprake is van een bloedband kan wat jij eet ook geen gevolgen hebben voor de embryo / zwangerschap.

Voor alcohol kan het anders liggen omdat het je lichaamstemperatuur verhoogt en dat is niet goed voor je eitje, maar eerlijk gezegd vind ik dat nogal vergezocht.

5. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    wat ik doe is idd oppassen de tweede helft van cyclus. al heb ik ook nog gewoon de kattenbakken gedaan ed. en zolang je het nog niet officieel hebt kun je volgens mij best nog een filet american eten of een biefstuk. natuurlijk niet in mega hoeveelheden maar normale portie zo 1 keer moet volgens mij wel meevallen.

en dan zodra je posi test hebt gewoon alles afschaffen van deze dingen.

6. Debby86

Debby86 Fanatiek lid

hihihi... misschien wordt het vanavond dan toch een lekker biefstukje! Hopelijk mijn laatste! :)

Liefs Debby

7. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    Ben het helemaal met Beccaatje eens. Ik pas mn eten en drinken pas aan na een positieve test.

8. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

Mar 29, 2007
    2,958
    0
    0
    ziek worden van rauw vlees kan ook van 1 hapje, het gaat namelijk over een besmetting met een bacterie. De hoeveelheid rauw vlees die je eet in een week heeft hier geen invloed op, behalve dan dat de statistische kans op een bacterie toeneemt.

9. boesje

boesje Bekend lid

Aug 9, 2008
    993
    0
    16
    Groningen
    Ik stop ook pas met al die dingen als ik positief getest heb. Het zal misschien nog wel 12 maanden duren voor ik zwanger ben...
    Wat er eerder al over bloedband gezegd werd klopt volgens mij ook. Dit verhaal heb ik eerder gehoord. Maar... ik drink en eet gewoon door. :p

10. Maar29

Maar29 Fanatiek lid

Jan 9, 2008
    1,837
    0
    0
    Ik neem het ook nog niet zo nauw hoor.

Zolang ik nog niet zwanger ben, wil ik nog genieten van die heerlijke dingen en probeer ik niet teveel bezig te zijn met "zwanger worden". Ik neem dus gewoon nog wel eens een wijntje met een lekker kaasje erbij.

11. ster79

ster79 Actief lid

Oct 13, 2008
    398
    0
    0
    thanks, wat een snelle reacties zeg!
    Maar ik blijf het lastig vinden hoor! Het gaat inderdaad om de bacteriën die je niet in je lichaam wil en waarvan je niet wil dat ze je kindje beschadigen of misschien zelfs je zwangerschap laten stoppen.

Alcohol laten staan vind ik geen probleem, drink niet zo vaak en dan ook maar weinig. Maar dat ik nu die paar glaasjes ook aan mijn neus voorbij laat gaan begint wel in de gaten te lopen bij sommige vriendinnen. Maar om nu iedereen erbij te betrekken dat we 'bezig zijn' vind ik niet zo nodig eigenlijk.

Maar goed, de meningen lopen dus wat uiteen. Ik ga er nog eens over nadenken de komende tijd...

12. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

May 8, 2008
    4,332
    0
    0
    Ik heb van te voren alleen (bewust) rekening gehouden met alcohol. Dat liet ik de laatste 2 weken van mijn cyclus staan. Voor de rest gewoon rustig doorleven hoor.

Na een positieve test is het m.i. vroeg genoeg om je echt aan de 'regels' te houden.

13. bootsy

bootsy Bekend lid

Sep 21, 2008
    883
    0
    0
    Ik pak zelf al helemaal niets meer... Ik at en dronk toch al bijna geen van deze dingen, dus tja, die paar dingen die ik mis... niet geschoten altijd mis ;)

14. mik25

mik25 VIP lid

Sep 12, 2007
    14,563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    de eerste zes weken van een zwangerschap is er nog geen bloedcontact tussen moeder en embryo. dus dit kan absoluut geen kwaad.

als je stopt met die dingen zodra je je test in nje handen hebt is dit vroeg genoeg!

ik ben ook gestopt met roken toen ik dat tweede streepje zag! ik dronk toch al nooit en heb mijn hele zwangerschap geen leverprodukten en rauwe dingen gegeten/ (dus negen maanden ook geen biefstukje) stel je bent wel een jaar bezig dan kan je toch niet een jaar lang niets eten?

gr kim

15. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Ja idd
    Dan stop ik ook pas met filet american...(niet dat ik het nu iedere dag eet of zo hoor)
    en alcohol drink ik al een aantal jaar niet meer ;)

16. banjabes

banjabes Fanatiek lid

Jun 29, 2008
    2,134
    0
    0
    Hoi allemaal,

Moeilijke keuze he? Mijn vriend en ik hebben ervoor gekozen om helemaal met alles te stoppen. Geen sigaretten, drank, kattenbak schoonmaken, enz! Ook letten we op het eten.
    Maar mijn vriend is ook een mooie. Hij had boodschappen gedaan en had wel 2 flessen rose meegenomen.
    Die liggen me nu mooi aan te staren iedere keer als ik de koelkast opendoe. :(

17. Karoliene

Karoliene Actief lid

Jul 15, 2008
    105
    0
    0
    Sales engineer Spare parts
    Cuijk
    Hoi,

Ik rook gelukkig niet maar met alcohol kijk ik nu wel uit. Ik zuip mezelf nietmeer klem. Af en toe een wijntje of biertje moet toch kunnen als je nog niet zwanger bent. Ik heb op internet gelezen dat je pas na 5 weken een bloedband krijgt met je kindje. Mocht je per ongeluk brie eten of wijn drinken, of rauw vlees eten (wat ook niet mag) is er nog niets aan de hand.. ;)

Gewoon rustig blijven en goed in de gaten houden

Groetjes Karoliene

18. ster79

ster79 Actief lid

Oct 13, 2008
    398
    0
    0
    dank jullie wel voor de antwoorden! Ik zal proberen het allemaal wat losser te laten. Sowieso zit ik nu weer in het begin van mijn cyclus, dus nu kan het al helemaal geen kwaad.

Groetjes!

19. Melanina

Melanina VIP lid

May 20, 2008
    9,070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    gestopt met roken ben ik al 7 jaar
    filet eet ik niet ben veg.
    alcohol drink ik alleen in me ongie week en dan nog maar 1 of 2 glaasjes.
    Zelfde geldt voor feta kaas eet ik ook alleen in ongie week en met mate.
    Ik vind als je de keuze maakt om zwanger te willen worden dan moet je ook al dingen laten om een gezond kindje te krijgen of iig de kans te vergroten dat ook alles goed blijft gaan.

Foliuumzuur slik je toch ook al 2 maanden van te voren dus ook dingen zo weinig mogelijk in je bloed laten komen, maar zo zie ik het.

Ken namelijk genoeg verhalen van meiden die nega teste en ong waren en wel zwanger dus zodra je bewust zwanger wilt worden zoveel dingen mijden .

20. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    @Melanina:Waarom zou je in vredesnaam geen fetakaas meer eten?

Share This Page