Welke cyclusdag starten met decapeptyl (kort schema)

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Vriesje, Dec 3, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vriesje

Vriesje Bekend lid

Dec 21, 2008
    784
    0
    0
    Officemanager
    Amsterdam
    Dag Dames,

Het was voor mij spannend of ik nog kon starten in december ivm de kerststop. Ik moest uiterlijk de 3e ongesteld worden. Nu ben ik dat op het randje vandaag geworden. Had ik niet meer verwacht en ben dus niet echt goed voorbereid. Nu pak ik mijn schema erbij en staat er dat je met de secretaresse de start van de stimulatie moet afspreken en dat je tot die tijd decapeptyl moet gebruiken. Nu zie ik alleen niet staan vanaf welke dag, dat is niet ingevuld. Ik ben bang dat het echt vanaf eerste dag moet en ik dus alsnog te laat ben. Iemand ervaring hiermee? Ik zit trouwens bij het MCK misschien dat mensen het schema kennen.

Alvast dank voor jullie recties!

groetjes vriesje

2. moontje b

moontje b Actief lid

Jun 13, 2008
    287
    0
    0
    Ik moest gaan spuiten op de 21e dag

3. ladouce

ladouce Fanatiek lid

Aug 6, 2008
    2,698
    0
    0
    Ik heb alleen maar kort schema gebruikt en dan moet ik altijd beginnen met de deca op cd3. Ik heb wel altijd een uitgangsecho op cd2 of cd3. Ik zou vandaag toch even met zkh bellen.

4. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

Oct 23, 2010
    1,647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Als je poli gesloten is, tref je dezelfde artsen en verpleegkundigen vaak ook bij verloskunde. Dus laat je dan daarnaar doorverbinden. Succes!

5. rubiootje

rubiootje Actief lid

Oct 22, 2008
    208
    0
    0
    Hoi Vriesje,

Ik liep ook bij MCK en had het korte schema. Ik moest de eerste dag van mijn menstruatie beginnen met het spuiten van deca. (als de ongi echt was doorgebroken). Op dag drie kwam de puregon erbij.
    Dag 9 een eerste FM meting. (allemaal gerekend vanaf de eerste mensruatiedag).
    Heel veel succes!

6. rubiootje

rubiootje Actief lid

Oct 22, 2008
    208
    0
    0
    Oja, nog even een korte aanvulling: Ik heb begrepen dat vanwege de drukte je tegenwoordig moet bellen als je de eerste echte menstruatiedag hebt. Dan hoor je wanneer je met de puregon mag beginnen. Je begint dan de eerste echte ongidag met deca. Afhankelijk van de drukte ga je vanaf dag 3 (of later) starten met puregon of ander follikelstimulerend middel.
    MCK is op de zaterdag gewoon bereikbaar voor dit soort dingen, dus gewoon bij twijfel ff bellen.

7. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,810
    4,446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Met de korte schema's in NL moest ik op CD2 starten met de Lucrin dan wel Decapeptyl en op CD3 starten met de Puregon.

8. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

Feb 9, 2009
    4,405
    11
    38
    in mijn huisje
    Ik kreeg het advies van het mck niet te beginnen als ik rond die datum ongi werd. Omdat het nog de vraag is hoe je op de hormonen reageerd. Mocht wel hoor, maar is de vraag hoe snel je eitjes groeien en je de punctie red.

Hier dus gekozen om 1 maandje te wachten, maar je moet dan bellen inderdaad en hoor je wanneer je kan beginnen met spuiten.

9. Vriesje

Vriesje Bekend lid

Dec 21, 2008
    784
    0
    0
    Officemanager
    Amsterdam
    Bedank voor jullie advies dames!
    advies van mck was ook een maand afwachten.
    Ben blij dat ik toch niet begonnen ben, want na helder rood bloed op vrijdag en een klein beetje op zaterdag is het nu weer opgehouden. Geen idee wat dit nu weer is.

10. zonnetje1980

Feb 9, 2009
    4,405
    11
    38
    in mijn huisje
    Heb je al een test gedaan?

Mogen we denk gelijktijdig starten volgende maand.
    Ik verwacht rond 3 januari mijn volgende ongi en ga dan starten met ivf bij het mck.

11. moontje b

moontje b Actief lid

Jun 13, 2008
    287
    0
    0
    Ha Vriesje, ik ken het maar al te goed. Wij hebben een ronde medicatie (deca en puregon). Helaas moeten stoppen ivm te weinig follikels. Er waren twee grote dus we kregen het advies om zelf te klussen en te kijken of het raak zou zijn. 26 november heb ik de laatste spuiten gehad dus de zaterdag of zondag erna zou ik mijn ei moeten hebben. Afgelopen zondag had ik na het plassen een klein veegje roze. Tot vandaag heb ik hier last van gehad, beetje roze/bruin. Menstruatie breekt nog niet door. Normaal voel ik het altijd aankomen, maar nu niet.
    Ik ben benieuwd wat jullie hiervan zeggen.

Fijne avond.
    Liefs Moontje

12. Vriesje

Vriesje Bekend lid

Dec 21, 2008
    784
    0
    0
    Officemanager
    Amsterdam
    Was niet meer nodig helaas!
    JIj veel succes in januari. Zou zo maar kunnen dat je elkaar tegenkomt maar het niet weet van elkaar.
    Gebruik jij tot die tijd nog ovutesten? Ik heb er eigenlijk geen zin in, maar jah, elke kans is er 1.

13. Vriesje

Vriesje Bekend lid

Dec 21, 2008
    784
    0
    0
    Officemanager
    Amsterdam
    @moontje
    Bij mij betekende het helaas niets. Ik hoop bij jou wel! heb je al getest?

14. zonnetje1980

Feb 9, 2009
    4,405
    11
    38
    in mijn huisje
    JHelaas dat het niet meer nodig was.

Ik heb al een tijdje in de rustmaanden een cyclus van 31 dagen. Dus op dag 18 een eisprong. Ga daar meestal maar vanuit. En had altijd houvast aan mijn temp. Weet je het wel pas achteraf.
    Jouw cyclus is wat onregelmatiger als ik het zo zie.

Doe al tijdje geen ovu-testen meer. Probeer wel rekening te houden met ei, maar is hier alleen als we zin hebben. De kans is zo klein bij ons op een spontaan wonder.
    En gebeurd regelmatig dat 1 van beide geen zin heeft.

En wie weet kom je zomaar iemand tegen. In vorige ziekenhuis wel iemand van het topic ontmoet die meeschreef bij iui.

Schrijf nu veel bij van iui naar ivf.

Share This Page