Hallo allemaal, Wij hebben een dochter van net 2 deze week laat ik mijn spiraal verwijderen. Spannend allemaal... maar ik ben zo bang dat het om de een of andere reden heel lang gaat duren of helemaal niet lukt... Geen idee waarom.. Gister las ik toevallig in een of ander blad dat mannen bij wie de zaadballen niet spontaan zijn ingedaald en daarvoor geopereerd moeten worden dat daarvan 30% maar vruchtbaar is... Mijn man heeft zo'n operatie gehad vroeger als klein jongetje, dus nu spookt er ineens van alles door mijn hoofd. We hebben al een dochter dus misschien zijn al mijn gedachtes onzin... Zijn er meer dames hier waarvan de man/vriend zo'n operatie als kind hebben gehad?
geen ervaring met een man met zo'n ervaring.. wel ervaring met zwanger proberen te worden van nummer 2 Een kindje laat zich helaas niet plannen, en eerder behaalde resultaten geven jammer genoeg ook geen garantie En ik heb helaas niet zo'n leuke ervaring (maar dat moet ook kunnen toch?) Ik was heel snel zwanger van mn dochter al in de 2e of 3e ronde. Eind 2015 (toen dochter net 2 was) besloten te stoppen met de pil, 9 maanden later zwanger wat miskraam werd, en nu weer 9 maanden bezig na de miskraam en nog geen resultaat, wij zijn dus in totaal al 18 rondes onderweg. Het is heel logisch om onzeker te zijn, ik denk dat je je om de operatie van je man je geen zorgen hoeft te maken, je hebt immers al een kindje samen. Ik hoop dat jullie lekker snel een 2e mogen verwelkomen
Ja natuurlijk mag dat! Nee het laat zich niet plannen inderdaad. Wat moet dat lastig voor jullie zijn zeg zo lang wachten! Ik lees ook in je onderschrift dat alles goed is (medisch zeg maar)... Dan lijkt het me nog lastiger! Ik hoop dat ook jij snel een kindje in je armen mag sluiten!
Als jongetjes met niet-ingedaalde balletjes niet geopereerd worden, is de kans op vruchtbaarheidproblemen groot / groter. (Onze zoon had dit ook en dat vertelde de urologe.) Dus met operatie, zoals bij je man dus, zou er in principe geen probleem moeten zijn. Maar plannen.... dat blijft een lastig ding. De ene zwanger wordt periode is de andere niet.. Ik hoop voor je op veel succes en een snelle zwangerschap.
Ah oke, ja hij is dus wel geopereerd.. .en onze dochter is het levende bewijs dat het wel kan haha We wachten rustig af
Tja dat is wel lastig inderdaad, maar we zijn gelukkig gezegend met een prachtig mooi slim en grappig meisje van 3,5 jaar Jou man valt onder de 70% die wel vruchtbaar is na de operatie, anders hadden jullie niet al een kindje gehad