Hallo, ik heb een vraag over harde buiken. Momenteel zit ik in week 25 van mijn zwangerschap. Kan ik dan al harde buiken hebben? Ik was een stukje aan het wandelen en kreeg buikpijn. Mijn buik voelde wat harder aan maar niet keihard. Ik twijfel dus over wat het was. Het hield even aan, ik ging zitten, wachtte even en toen was het weg. Als het inderdaad een harde buik was; is dat een teken dat ik het rustiger aan moet doen? Oh en nog 1 vraagje; is het waar dat je tijdens je zwangerschap beter niet op je rug kunt slapen? Iets met afknelling van de navelstreng? En zo ja; vanaf welke week geldt dat?
Hoi, Dit was een reactie van je baarmoeder op het lopen, ook wel een harde buik, maar kan geen kwaad als het af en toe is en ook weer snel af zakt. Je hoeft niet perse rustiger aan te gaan doen nu Zo lang je lekker op je rug ligt kan je dit gewoon doen. Je krijgt er vaak later pas last van als de buik heel zwaar is en dan vaten dicht drukt. Maar hier wordt je vanzelf duizelig van en merk je het dus ook groeten evelien