PCOS, wat te verwachten/ervaringen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door minoes1991, 17 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. minoes1991

minoes1991 Niet meer actief

Hoi Meiden,
    Ik heb gisteren te horen gekregen dat ik pcos heb.
    Ik heb geen overgewicht en overbeharing, maar wel erg veel acne en er waren een hoop, met vocht gevulde blaasjes te zien op de echo gisteren.
    Nu vraag ik me af, wat staat ons te wachten met een hele grote kinderwens?
    En wat zijn jullie ervaringen?
    Voor mij is het allemaal nog erg vaag.
    Ik krijg over 3weken pas meer informatie en de bloedtesten uitslagen.
    Ik heb nu een pil gekregen voor 12 dagen, zodat ik ongesteld word.
    Mijn laatste menstruatie was 12februari en sindsdien elke dag bloedverlies gehad vanaf Het moment dat de eisprong had moeten komen.
    Ik hoop wat meer te horen hierover, behalve de informatiefolder die ik natuurlijk al helemaal heb doorgelezen.
    Ps: ik weet niet of ik in het goede topic zit.

2. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Waarschijnlijk begin je met Clomid 50. Dat slik je vanaf dag 3 t/m 7 bijvoorbeeld (dagen kunnen verschillen per gyn). Op dag 12 heb je dan een follikelmeting om te zien of er eitjes zijn gaan groeien. Is dat het geval, dan krijg je soms iets om je eisprong te triggeren en krijg je gewoon het advies om rond je eisprong gemeenschap te hebben. Word je dan ongesteld, dan bel je op de dag dat je menstruatie begint weer voor een afspraak in die cyclus.

Reageert je lichaam niet op Clomid, dan wordt je menstruatie opgewekt (zoals bij jou nu ook het geval is) en de dosis meestal opgeschroefd naar 100 en in sommige ziekenhuizen naar 150 als dat ook niet helpt. Clomid veroorzaakt vaak hoofdpijn en opvliegers, dat is niet echt fijn maar het hoort er bij.

Ik weet niet of dat in de folder stond van de behandelingen, maar goed. Beter teveel dan te weinig info, ik wilde er zelf ook alles over weten!

Clomid werkte bij mij wel, maar ik raakte niet zwanger. Daarom werd er een LEO gepland, een kijkoperatie + wegbranden van die vochtblaasjes. Ook kreeg ik daarbij een HSG om te zien of mijn eileiders wel open waren.

Daarna kijken ze of Clomid wel weer aanslaat, bij mij werkt dat goed, maar anders kunnen ze je aanraden om op hormooninjecties over te stappen. Ook is IUI (kunstmatige inseminatie) een optie en als dat echt allemaal niet helpt, IVF of ICSI (maar zo ver moet je nog maar niet vooruit denken!)

Er zijn dus behoorlijk wat opties! Ik weet niet hoe je je het beste voor kunt bereiden op de MMM, maar ik vind het erg zwaar. Zorg dat je tijd voor elkaar blijft maken en dat het leuk blijft om intiem te zijn. Wij zitten nu zelf meer dan een jaar in de MMM (en 2 jaar actief bezig met onze kinderwens) maar het kan allemaal heel snel gaan. Veel vrouwen reageren goed op Clomid!

In ieder geval heel veel succes, als je nog vragen hebt mag je die ook aan me stellen. Hoop voor je dat het snel raak is!

3. Rosavise

Rosavise Actief lid

19 aug 2013
    274
    0
    0
    limburg
    Yep als je moeilijk zwanger kan raken door pcos krijg je inderdaad eerst de onderzoeken die ze bij jou zelf doen. Als daar de uitslagen van binnen zijn en je geeft aan graag kinderen te willen, zal je worden doorverwezen naar een fertiliteitsarts en ook je vriend zal dan een potje moeten vullen en inleveren. Als alles in orde is met je vriend zn zaad mag je het traject in en mag je inderdaad als het goed is beginnen met clomid. In het ene ziekenhuis gaat dat sneller dan in t andere.

Die follikel metingen zijn trouwens ook gewoon inwendige echos en dan kunnen ze op het schermpje precies meten of er een eitje zit, hoe groot hij is, hoe hij groeit en wanneer hij springt of gesprongen is..

Soms springen er teveel eitjes en mag je niet vrijen ivm grotere kans op meerlingzwangerschap.

Ik zit nu in mn 2e ronde clomid en lees en schrijf mee in topic pcos zonder andere symptomem. Je bent ook welkom daar hoor.. Staat heel veel info en de meiden daar weten van alles wel wat af haha.

Tis natuurlijk niet leuk om zo'n nieuws te krijgen, maar gelukkig is er vanalles aan te doen.

Liefs,
    Rosavise

4. Schoentje

Schoentje Nieuw lid

22 mei 2013
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben begonnen met Clomid 50. Gelukkig had ik verder geen last van bijwerkingen. Toen de 50 eenheden niet aansloegen, is het opgehoogd naar 100 eenheden. In totaal heb ik 6x Clomid geprobeerd, maar bij mij werkte dit gewoon niet. Daarna ben ik Puregon gaan spuiten. Bij mij was dit vanaf dag 5 in de menstruatie. En dan moest ik regelmatig terugkomen in het ziekenhuis om te kijken of er al een folikel genoeg groeide. Zo rond de 18 mm moest ik pregnyl spuiten. Dan zou je ongeveer 36 uur erna de eisprong hebben. Dit heb ik eerste keer 4 x geprobeerd. De 5e keer kreeg ik er nog utrogestan bij, omdat ik iedere keer heel snel ongesteld werd (normaal ongeveer 2 weken na eisprong, maar bij mij soms wel na 1 week) dan is er weinig kans op een innesteling. Dit moet je dan 2 weken dagelijks inbrengen. Na dit medicijn was het gelijk raak en was ik zwanger van onze dochter.
    Afgelopen mei zijn we opnieuw in de mmm gegaan voor een 2e kindje. Gelukkig mochten we de Clomid overslaan. Dus gelijk naar de puregon. In oktober mocht ik ook weer de utrogestan gaan gebruiken. En toen ook gelijk raak. En nu ben ik zwanger van een tweeling. Zo zie je maar het kan gek lopen.
    Ik vond het hele proces wel zwaar, vooral omdat je graag zeker wil weten of al die moeite beloond gaat worden. Achteraf kijk ik er wel goed op terug en is het het allemaal waard geweest. Heel veel sterkte en geduld toegewenst.

5. minoes1991

minoes1991 Niet meer actief

Hoi meiden,

Heel erg bedankt voor jullie reacties!
    Voel me al iets meer gerust gesteld te weten waar ik in eerste instantie aan toe ben.
    We willen nog niet meteen kinderen. Het plan was om het over een half jaartje ofzo te gaan proberen.
    Ik heb alleen het gevoel dat de spontaniteit in een bepaald opzicht er op deze manier wel af gaat. En dan bedoel ik dat je nu nog bewuster Moet kiezen van nu gaan we ervoor. Natuurlijk kies je bewust om een kindje te nemen, maar kan het niet beter uitleggen... Je gaat ervan uit dat je elke maand samen kan proberen zwanger te raken zonder alles wat er nu bij komt kijken zeg maar:)
    Nu ik jullie verhalen heb gelezen Moet ik zeggen dat ik wel een stuk rustiger ben en het allemaal maar gewoon ga laten komen tegen die tijd.
    Ben benieuwd hoe het gesprek gaat over 3weken en hoe de bloeduitslagen zijn.
    Ik schrijf morgen nog wat terug!! Ga nu lekker slapen!

6. Aimee85

Aimee85 Bekend lid

22 mrt 2014
    774
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kom ook in kletsen in het forum pco zonder andere symptomen!
    Heb ik heel veel aan!

Deel Deze Pagina