Proberen zwanger te worden. Mijn lijf voelt zo anders als bij de eerste!

Discussion in 'Zwanger worden' started by samarinde01, Dec 26, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

Dec 11, 2012
    2,853
    1,060
    113
    Oooooh wat spannend is het weer. Ik kan nog niet geloven dat we de stap zetten. Of het lukt is natuurlijk de vraag.

Toen we van ons eerste kindje probeerden zwanger te raken, gaf mijn lichaam geen signalen van een eisprong. Mijn libido, hoeveelheid slijm enz.. bleef redelijk gelijk. Zelfs met ovulatietesten kon ik hem niet ontdekken.

Nu de zwangerschapshormonen al jaren uit mijn lijf zijn, ik zelf ook geen anticonceptie meer gebruik (alleen condoom), voelt mijn lijf totaal anders. Regelmatige cyclus, het veranderen van libido en humeur met de week/dag/uur . Maar ook heftige menstruaties van ruim een week. Soms dag 1 meteen hoppakee en soms sluimert het tot dag 4 of zo.

Bijkomend voordeel is dat ik nu denk dat ik mijn eisprong voel. Mijn buik zwelt op een paar dagen ervoor en daarna heb ik een soort druk in mijn buik, alsof ik naar de wc moet maar er komt niks. Soms voel ik zelfs of het links of rechts zit. Mijn libido is ongelofelijk dan :):) tot vlak nadat die buikpijn zakt. Dan ben ik weer normaal haha.

Ik vraag me af of dit ons kan helpen om de kansen te vergroten. Wat zijn jullie tips?

Ook gebruik ik nu net een weekje foliumzuur. Officieel moet dat langer he? Of kan ik wat meer slikken just in case?

En waar kan ik buiten gevarieerd en gezond eten aan denken? Bepaalde producten of zijn er nog vitamines die ik eventueel kan gaan slikken? Die davitamonpakketjes vind ik erg prijzig. Ik vraag me af of ik dat wel nodig heb.

2. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

Dec 11, 2012
    2,853
    1,060
    113
    Niemand? Dt kan ik me niet voorstellen.. :)

3. Meca

Meca Fanatiek lid

Jul 23, 2014
    1,642
    276
    83
    Luizen plukker
    Ik heb eerst alleen foliumzuur genomen en toen ik zwanger bleek vitamine d erbij(in de winter). Ook nooit mutivitamines genomen, eet gezond en gevarieerd. En ben met 12 weken zwangerschap gestopt met de foliumzuur.

4. SMJD

SMJD Fanatiek lid

Oct 17, 2016
    1,890
    444
    83
    Herkenbaar! Hier bij het proberen van de eerste nergens een pijl op kunnen trekken qua eisprong. Toen juist in ronde 8 en 9 met ovulatietesten mijn ei kunnen vinden en zwanger geraakt.

Voor mij een reden dat ik nu meteen begonben ben met ovulatietesten, weet ik ook wanneer ik mijn ms kan verwachten.
    Toevallig voel ik nu dus ook duidelijk de groei van mijn ei en weet ik wanneer hij gesprongen Is. Ook qua afscheiding duidelijk te zien.
    Wel benieuwd of dit zo blijft. Ronde 1 was veel duidelijker als ronde 2

Heel veel succes, hoop dat het snel raak mag zijn

5. SMJD

SMJD Fanatiek lid

Oct 17, 2016
    1,890
    444
    83
    Nog een antwoord op je vraag.
    Ik slik alleen foliumzuur, en eet net als anders.
    Toen ik zwanger was van de eerste slikte ik davitamon mama, deze zijn er ook in eigen merk.
    Ik geloof dat er ook zwanger worden vitaminen zijn, maar lijkt mij niet echt nodig als je gevarieerd en gezond eet.
    Alcohol drink ik nauwelijks, af en toe een radler
    Ben niet zo gek op drank.

6. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

Dec 11, 2012
    2,853
    1,060
    113
    Bedankt voor jullie reacties!

Misschien een stomme vraag hoor, maar als ik dus voel dat mijn eitje bijna gaat springen, moet ik dan nog even wachten met sexen? :D Ik bedoel, is het theoretisch gezien voor de beste kans, beter dan nog even te wachten?

7. SuusD

SuusD Fanatiek lid

Jan 8, 2013
    3,004
    3
    38
    Beter meteen seks en de volgende dag ook

8. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

Dec 11, 2012
    2,853
    1,060
    113
    Oh nou, dan hebben we mooi wat te doen haha..

Share This Page