Op zoek naar leerkrachten basisonderwijs

Discussie in 'De lounge' gestart door bibaboe, 30 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bibaboe

bibaboe Niet meer actief

Ik ben op zoek naar zp-leden die werkzaam zijn in het basisonderwijs. Ik heb namelijk een vraag waar ik maar moeilijk antwoord op kan vinden online.

Het gaat om het volgende. Ik heb een eigen bedrijf waarmee ik kinderfeestjes en workshops voor volwassenen geef. Nu zou ik ook graag creatieve projecten op basisscholen willen geven om zo mijn werkzaamheden uit te kunnen breiden en er een kleine boterham mee te kunnen verdienen.

Ik heb al contact gehad met een "concullega". Maar die gaat mij helaas niet vertellen hoe ze dit heeft aangepakt.

Zijn er hier leerkrachten die culturele projecten hebben op school waarvoor externe partijen voor worden ingehuurd? Hoe komen jullie dan bij deze personen? Sturen deze aanbieders folders en brochures of programma's?

Waarmee moet ik rekening houden? Zijn er vaste leerlijnen? Moet het aanbod zowel actief, receptief en reflectief zijn?

Graag lees ik jullie reacties, zodat ik met een programma voor schooljaar 2015-2016 aan de slag kan.

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.790
    18.973
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wat betreft je bereikbaarheid zou ik zorgen voor een goede website en eventueel eens een flyer sturen naar scholen in de buurt. Verder zul je het veel moeten hebben van mond-tot-mond-reclame. Bij ons in de regio zit een stichting die culturele activiteiten voor scholen verzorgd. Misschien kun je je bij zoiets aanmelden? Al weet ik niet precies hoe dat werkt. Misschien kun je iets met "Sjors Creatief?" Dat is niet gericht op scholen maar kinderen kunnen zich dan bij je inschrijven voor een aantal lessen. Die folders worden wel op de scholen verspreid, dus de leerkrachten zien je naam dan ook langskomen en als kinderen dan naar je toe gaan en enthousiast terugkomen heb je toch ook weer reclame.

Wat betreft de inhoud: er zijn kerndoelen voor kunstzinnige oriëntatie op de basisschool. Een uitgebreidere uitwerking daarvan vind je hier: Home - Kunstzinnige oriëntatie PO
    Wij zouden als school vooral kijken of iemand iets aanbiedt wat wij zelf niet kunnen of niet snel doen. Bijvoorbeeld gebruik van materialen die wij niet zo makkelijk pakken of technieken waarvoor gereedschap nodig is dat wij niet hebben. We hebben bijvoorbeeld ooit iemand gehad die kwam emailleren. Het is ook een pré als je flexibel bent en de materialen / werkwijzen die je gebruikt kunt aanpassen aan een project dat op school speelt. Vaak wordt dit soort dingen gedaan bij een project over kunstzinnige vorming en daar hangt dat vaak een thema aan. Jouw workshop zou dan aan het thema dat de school heeft uitgekozen aangepast moeten worden.

Veel succes!

3. bibaboe

bibaboe Niet meer actief

@Tupp bedankt voor je reactie.
    Naast de kinderfeestjes en workshops organiseer ik 1x per maand een kinderknutselcafé waar kinderen van 4 t/m 12 kunnen komen knutselen. Hierop komen al veel leuke enthousiaste reacties. Maar alles loopt nog niet genoeg om er een boterham mee te verdienen.

Grote school projecten, brede schoolactiviteiten, bso etc. zouden flink kunnen bijdragen aan de inkomsten. Maar het is maar net de vraag hoe je er tussen komt. Wat voor prijzen moet je hanteren etc. etc.

Zoals gezegd is er een concullega elders in het land die zo opeens het balletje aan het rollen kreeg en nu 8 workshops per week doet in plaats van 2 per maand. Hoe ze er zo tussen gerold is doet ze vaag over. Natuurlijk logisch om niet het achterste van je tong te laten zien, maar in principe ben ik geen concurrentie aangezien we ruim 100 km van elkaar vandaan zitten.

4. mamabri

mamabri Niet meer actief

klinkt leuk, die knutselmiddag, mag ik vragen welke regio ;)

5. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Ik werk niet op basisschool maar op mbo.

Wij hebben regelmatig "gastdocenten". Maar wellicht hebben wij ook wat meer geld te besteden voor dergelijke activiteiten.
    Maar wij komen vooral aan mensen die ons bewust opzoeken. Natuurlijk ook via gogle op een goede website als we iets specifieks zoeken, maar er komen vaak genoeg mensen langs bij de receptie om flyers achter te laten en /of voor even met de teamleider te spreken als er tijd is.
    Stuur wat mails rond ook naar schoolgemeenschappen. Ze komen vaak wel via via bij de juiste persoon terecht. Laat jezelf zien en horen in ieder geval.
    Wij hebben vaak culturele projecten met inmiddels onze vaste adressen.
    Probeer ook met voorbeelden in te spelen op evt behoeften vd school. Denk aan multi culti projecten bij gemengde scholen met hoge populatie allochtonen en speel in op bepaalde thema's als feestdagen en vakantie of groepsvorming en afsluiting van een schooljaar.
    Qua budget: wij vertellen altijd hoeveel wij max te besteden hebben per leerling en de opdrachtgever gaat dan een offerte maken wat zij voor die prijs kunnen verzorgen :)

Deel Deze Pagina