Korte LF

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Lovingmyboy, 13 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovingmyboy

Lovingmyboy Bekend lid

14 jan 2014
    982
    19
    18
    hoi, ik ben afgelopen maandag ongesteld geworden na 26 dagen. Dit is dus al de 2de maand dat mijn LF maar 8-9 dagen is aangezien mijn eisprong op dag 18-19 is. Dat is toch veel te kort? Wel heb ik al 2 kinderen dus kan het ook zijn dat dit nu toevallig is?

2. Lovingmyboy

Lovingmyboy Bekend lid

14 jan 2014
    982
    19
    18
  3. Baby dream

Baby dream Niet meer actief

Het is inderdaad vrij kort. Ik heb ook een vrij korte LF, meestal 9/10 dagen. Ik heb ook al 1 kindje, spontaan zwanger van geraakt, zonder MMM of medicatie, dus misschien toeval, ik weet het niet. Ik weet wel dat met een korte LF en laag progesteron de kans op zwangerschap kleiner is, maar niet uitgesloten. Ik kreeg hier utrogestan voor, maar we zijn daar nu even mee gestopt en proberen het even zelf.

Ben je al lang van de anticonceptie af? Als je pas gestopt bent, kan het ook zijn dat je lichaam nog moet wennen en het zelf nog moet oppakken.

4. Lovingmyboy

Lovingmyboy Bekend lid

14 jan 2014
    982
    19
    18
    Ik ben sinds januari van de A-C af.. heb ook pas 2 rondes met ovulatie testen getest. Ik wacht het nog wel even af.. hopelijk trekt het nog bij Bij de 1ste was het meteen raak en de 2de in ronde 3. Of kan dat ook veranderen?

5. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.966
    15.605
    113
    Nabij Utrecht
    Zaken uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst ;)
    Het kan dus zo zijn dat je nu pas in ronde 9 ofzo zwanger raakt ;)

Wanneer was je ovulatietest knalpositief?

Omdat je pas gestopt bent met de ac kan het zijn dat je cyclus nog op gang moet komen en je lf nog moet gaan verlengen ;)

6. Lovingmyboy

Lovingmyboy Bekend lid

14 jan 2014
    982
    19
    18
    Dank je! Mijn ovulatietest was dag 17 knalpositief .

Hoe lang duurt het ontpillen eigenlijk? Ik heb geen idee haha.. vroeg me idd meer af vanaf je een keer een korte LF hebt ofdst dit dan altijd zo is of ook sporadisch voor kan komen..

Hopelijk komende ronde weer normaal

Zijn er ook nog dingen/tips die een korte LF kunnen verlengen?

7. Baby dream

Baby dream Niet meer actief

Inderdaad.. dat je zo snel zwanger bent geraakt betekent niet dat het nu weer zo zal gaan helaas. Ik was bij mijn eerste kindje binnen 3 maanden na een miskraam alweer zwanger. Maar nu voor een tweede zijn we al 15 maanden bezig. Het kan meteen raak zijn maar bij wijze van ook een jaar of langer duren. Het zegt niks.

Qua tips.. bij sommigen schijnt tarwekiemolie te werken. Bij mij helaas niet, sterker nog ik werd zelfs nóg vroeger ongesteld.

8. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.966
    15.605
    113
    Nabij Utrecht
    De een is na 4 maanden ontpilt en de ander heefg er bijv. 8 maanden voor nodig.

Je lf blijft na het ontpillen nagenoeg ongewijzigd, dus als hij zometeen een paar cycli 10 dagen is zal hij dat ook blijven (mits er een uitzondering is waardoor hij een keer korter of langer is).
    Utrogestan helpt om een korte lf te verlengen echter is dit niet vrij koopbaar en moet dit op recept.

Ik zou even een maand if 3 afwachten en kijken wat je lf doet. Is hij dan nog zo kort dan kan je je huisarts om Utrogestan bollen vragen (die breng je 2x-3x per dag vaginaal in vanaf de dag na je eisprong).
    Wil je huisarts het niet geven dan een verwijzing vragen voor de gyn ;)

9. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.185
    23.264
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Toen ik stopte met de pil had eerst 3 maanden geen menstruatie en daarna 9x een LF van 9 of 10 dagen. Doorgestuurd naar de gyn, maar toen ineens had ik de maand dat we terug moesten daarheen voor uitslagen onderzoeken een LF van 13 dagen en was ik zwanger. Dus het kan ook gewoon even duren.

10. Lovingmyboy

Lovingmyboy Bekend lid

14 jan 2014
    982
    19
    18
    Dank je voor je reactie.. ik wil het ook gewoon nog even aankijken.. het is niet onmogelijk om zwanger te worden met een korte LF toch? Hopelijk is de dokter niet nodig

11. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.185
    23.264
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Geen idee. Maar volgens mij heb ik hier op forum weleens gelezen dat korter dan 10 dagen te kort is, omdat eitje dan niet genoeg tijd krijgt om in te nestelen. Maar miss weet iemand beter hoe dat zit.

Deel Deze Pagina