hallo allemaal! In april heb ik mijn laatste pil genomen, sinds dien is mijn cyclus erg onregelmatig en lang (32-39-50) vandaag zit ik inmiddels al op dag 42! Nu heb ik gelezen dat als je cyclus langer dan 35 dagen is dat dit niet goed is! Wat denken jullie, zou het nog ontpillen kunnen zijn? 23 sept heb ik een test gedaan,deze was volgend mij negatief want het had was pennenstreep ( kruistest) en de middag erna van kv5 test gedaan en hierop was niets te zien.. Ook heb ik niet echt symptonen, wel vlagen van misselijkheid maarja de griep heerst ook! eergisteren dacht ik ook echt ongesteld te worden aan m'n buik te voelen maar tot de dag van vandaag nog steeds niet alvast bedankt voor jullie reactie
Het kan idd nog ontpillen zijn en het hoeft ook niet meteen PCO te zijn. Sommige hebben 'gewoon' een onregelmatige, langere cyclus. Een cyclus langer dan 35 dagen hoeft echt niet altijd verkeerd te zijn. Misschien is het een idee om te tempen of ovutesten te gaan gebruiken? Dan krijg je wat meer inzicht in je cyclus. Maar lange cyclussen zijn gewoon ronduit k*t, om het zo maar ff te zeggen. Ik hoop dat het snel stabiliseerd bij je!
bedankt voor je reactie ja ik denk dat ik de volgende eens ga tempen, maar dan moet ik eerst eens uitvogel hoe dat precies werkt hihi ik hoop ook snel wat beter wordt, gister met m'n vriend erover gehad en die zegt ook dat we gewoon nog een paar maandjes moeten afwachten of het zo blijft! maarja des te minder kans op een zwangerschap natuurlijk!
hoi, Ik had een beetje hetzelfde. Ik was gestopt met de pil en werd pas na 12 weken ongesteld! En daarna 8 weken en daarna 9 weken. Geen peil op te trekken dus. Wij hebben na 8 maanden toch een doorverwijzing naar gyn gevraagd, omdat ik het idee had dat hier weinig verandering in zat. Bij mij werd inderdaad PCO geconstateerd. Ik vond het wel balen, dacht meteen dat het heel ernstig was. Gelukkig was het zaad van mijn man van top-kwaliteit (jaja, de gyn zei letterlijk:"zo meneer, aan u zal het zéker niet liggen" lekker mannen onder elkaar) Kreeg pillen om menstruatie op te wekken (die kwam ook meteen hevig) en daarna moest ik dag 3 t/m 7 clomid slikken. En tja, die ronde meteen zwanger geraakt en inmiddels een 15 maanden oude zoon! Nu zijn we voor het eerst na de bevalling weer begonnen voor een tweede kindje, en wilde ik het even aankijken voordat we aan de bel trekken. En heb nu gewoon uit mezelf een eisprong gehad! Achteraf wou ik dat ik eerder naar de gyn was gegaan, maar je wil ook even je lichaam de tijd geven om te ontpillen. Ik zou zeggen; kijk wat je zelf voelt. Voelt het niet goed en wil je zekerheid: vraag om een doorverwijzing. Succes!