Hallo Allemaal, Ik ben 27 september gestopt met de pil en daarne op 2 oktober een ontrekkingsbloeding gehad op 2 oktober. Hierna niets meer, zit nu ondertussen op dag 42 en wordt nu wel erg ongeduldig:x Zijn er nog meer meiden die zitten te wachten tot ze eindelijk een regelmatige rmenstruatie hebben, of in ieder de eerste natuurlijke??
Hoi Suze! Het is inderdaad spannend afwachten altijd! Ikzelf werd ongesteld op 5/11 na pilstop begin oktober, dus na iets van een 30 dagen. Bij een vriendin van me duurde het de 1e maal 60 dagen vooraleer ze ongesteld werd... dus het kan een tijdje duren! Ondertussen heeft zij na enkele maanden een regelmatige cyclus.. Geduld is dus de boodschap Als je je ongerust maakt kan je altijd even naar je huisarts bellen?
hey suze. ik heb ook lang moeten wachten, eerste ronde duurde 12 weken. in die tijd had ik ook veel buikpijn klachten. ben door de huisarts doorgestuurd naar de gyn, daar kreeg ik een inwendige echo. was te zien dat alles goed was. de 2e ronde was maar 21 dagen. erg vervelend, want dit is onzeker, en lang wachten. ik voel mijn eisprong ook niet, dus weet niet wanneer ik moet klussen, tis meer gokken, en genieten haha. groetjes layla
Toen ik stopte met de pil, duurde het ook heel erg lang voordat ik ongesteld werd. Ik geloof de eerste keer pas na 57 dagen, daarna 49 dacht ik.
Hoi Hoi, Fijn om te weten dat ik niet de enige ben... Ik heb ook al een paar dagen last van buikkrampen. Het was eerst een zeurende pijn, maar nu meer krampen. Iedere keer denk ik weer.. ja nu weet ik het zeker, dit voelt als een ongesteldheid... maar dan weer niets... Nog even volhouden dan maar... Ik heb mezelf voorgenomen dat ik over twee weken naar de huisarts ga wanneer ik nog niet ongesteld ben. Of zou dat te vroeg zijn?
Ik wacht ook nog steeds op de 1e ongi. Ben 29 augustus voor het laatst ongesteld geweest (na stoppen met de pil). Ben nu ruim 11 weken verder, maar nog niets. Ga dinsdag naar de HA, heb lang genoeg gewacht. Ben alleen bang dat het een kwestie van wachten is. Denk ook niet dat ik gelijk een inwendig onderzoek of zo zou willen. Misschien wat pillen om e.e.a. op gang te helpen
@mariette...ik denk dat de ha eerst zwangerschapstest zou doen, dan bloedprikken om te kijken of er hcg in je bloed zit. dat deed de ha ook bij mij. je wil dus geen inwendige echo? mag ik vragen waarom niet? ik was er super blij mee, nu kon ik zien dat alles goed was, en dat ik geen cyste op mijn eierstok heb, of nog erger, een omgeklapte eierstok. groetjes layla
@Layla. Moet eerlijk bekennen dat ik een beetje angstig ben voor dingen als bloedprikken en inwendige echo Viel dat mee bij jou? Voelt ook gelijk zo of er iets aan je mankeert. Maar kan me inderdaad voorstellen dat je dan in ieder geval weet of alles goed is. Dat lijkt me weer erg fijn. Zit een beetje in tweestrijd . groetjes!
@mariette... Ik zat er best tegenop. Mijn moeder wilde mee( ze weet niet dat ik bezig ben ). Ik ging dus alleen daar naar binnen, omdat ik niet het verhaal wilde doen van wanneer ik gestopt was met de pil enz...waar mn moeder bij was. Het was een vrouw, en ze nam me meteen mee naar een ander kamertje, daar kon ik mijn onder kleding uit trekken achter een gordijntje. ik moest op een soel(bank) zitten, en mijn voeten op plankjes zetten. Ze vertelde wat ze ging doen, en het beeldscherm draaide ze ook mijn kant op. normaal verteld de ha pas wat de uitslag is, maar dat vond ze niet nodig, mocht lekker meekijken. Ze vertelde dat het raar kon voelen, maar geen pijn deed. dat was ook zo, ik voelde het wel, maar keek naar het scherm, waarop ze uitlegde wat er te zien was. daar ging mijn aandacht naar toe, en ik zag mn eitjes rijpen. enorme opluchting dat het dus goed zat, en ik heb er absoluut geen spijt van. is alleen maar leuk om jezelf van binnen te kunnen zien, en zeker weten dat het goed zit. sterkte met wachten meid. layla
@Layla Dit klinkt een stuk beter dan ik het me voor stelde. Klinkt zelfs wel grappig om dat te zien. Dat weet je in ieder geval dat je eitjes hebt en deze rijpen. Denk dat me dat wel erg zou geruststellen. Nu maar even afwachten wat de ha zegt. Maar bij jou is het na 84 dagen dus gewoon uit zichzelf doorgekomen?
ja het kwam zelfs een week voordat ik die inwendige echo kreeg. er was namelijk een wacht tijd van dikke 2 weken. die afspraak heb ik dus gewoon door laten gaan. ik was die dag van de echo dus niet ongesteld, anders had ik het niet laten doen. het wachten duurde dus lang, maar uiteindelijk, zonder medicijnen enz ongi geworden. en daarna na 21 dagen cyclus weer ongi...erg snel. nu maar wachten hoe het deze ronde word. groetjes layla
Heb m'n eerste al gehad na 42 dagen. Hoopte dat het erna weer rond de 30 zal zijn maar zit ondertussen weer op 43 dagen
Ik heb 5 oktober mijn laatste menstruatie gehad. Ben ook nog steeds wachtende. Heb ondertussen wel veel klachten: last van de buik (krampen en buikpijn), duizeligheid, bij vlagen misselijk. Het is zo frustrerend om te moeten wachten. En inderdaad: wanneer ga je dan naar de huisarts..
Hoi allemaal, Al iemand ongesteld geworden? Ik nog niet. Terwijl ik zeker wist dat het gisteren zou komen want ik had zón last...maar niets.. en nu heb ik zelfs geen buikpijn meer.... Dan gaan we dag 43 maar in....!! Succes allemaal!!
Hier ook nog geen duivels te bekennen ga morgen vroeg maar weer eens een test uit de kast halen, al weet ik het antwoord al het blijft toch altijd spannend. Liefs...
Hoi Tutsje, Al een test gedaan? Ik duim voor je!! Ik ga mijn 44ste dag in nu en voel echt helemaal niets!!! Yasin, hoe is het bij jou? Succes!!!
Ik voel ook totaal niks!! Wil proberen om nog een week te wachten met testen maar stiekem wil ik morgen toch al een test doen Heb nog nooit zo'n lange cyclus gehad
Spannend! Ik kan ook bijna niet wachten om toch nog een keer te testen. Ik heb mezelf voorgenomen om nog tot volgende week zaterdag te wachten. Van allemaal negatieve testen word je ook niet bepaald vrolijk he!! X