Dippen, opvangen of eroverheen?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Locusta, 5 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Locusta

Locusta Niet meer actief

Hallo allemaal,

Misschien een wat rare vraag, maar hoe vangen jullie de urine op voor een zwangerschaps-/ovulatietest? Vangen jullie het tijdens het plassen op in een bakje of plas je over de test heen?
    Ik heb nog nooit zo'n test gedaan :)

Alvast bedankt :)

2. Fleur84

Fleur84 Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.545
    66
    48
    Vrouw
    Gelderland
    In een bakje en dan dippen.

3. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Het is afhankelijk per test. Bij die van Kruidvat (2v5) zit een pipetje, hierbij is het dus de bedoeling dat je je urine opvangt in een schoon droog bakje en dan wat opzuigt en 4 druppels op de test druppelt. Bij andere testen is de bedoeling dat je de test in de opgevangen urine houdt voor een bepaald aantal seconden. Bij weer andere testen moet je er overheen plassen (maar volgens mij werken die ook als je ze kort in een bakje met opgevangen urine houdt). Even kijken wat jij het makkelijkst vindt. De zw-testen van Kruidvat zijn trouwens erg goed en niet duur (2 voor 5 euro). Ovu-testen had ik altijd van Sensitest. Succes!!

4. Mamasmeisje

Mamasmeisje Fanatiek lid

29 mrt 2011
    1.304
    0
    36
    Brabant
    In de bijsluiter staat precies wat je moet doen!

5. Locusta

Locusta Niet meer actief

Bedankt voor alle reacties :) Er zijn dus verschillende manieren bij verschillende testen, merk ik.

Ik ben inderdaad van plan om de testen van de Kruidvat en Sensitest te bestellen. Daar heb ik hier al erg goede ervaringen over gelezen :)

Het staat er dus vaak wel bij op welke manier je de testen moet/kunt gebruiken?

6. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

25 sep 2008
    3.327
    298
    83
    Ik vang de urine altijd op in een bekertje. Bij de ene test moet je met een pippetje op de test een paar druppels doen (staat in de bijsluiter hoeveel) en bij de andere moet je de test even in de urine houden (staat ook in de bijsluiter)

7. Dreamer08

Dreamer08 Fanatiek lid

24 mrt 2010
    1.786
    0
    0
    Ik ga altijd met een plastic bekertje naar toilet

8. Babbel81

Babbel81 Fanatiek lid

22 mrt 2010
    2.901
    0
    0
    Zuidholland
    Ik gebruik ook een plastic bakje waar ik het in opvang

9. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.225
    1.294
    113
    Centrum België
    Bij m'n ovutestjes plaste ik erop (heel voorzichtigjes aan - hield de test zowat tegen m'n onderkantje) maar voor de CB digi toch maar mooi in een bekertje. Had de eerste keer ook gewoon overheen geplast en de test was mislukt en vond het best wel duur om die zomaar te verknoeien :)

10. SDonya

SDonya Niet meer actief

ik deed het eroverheen..:)

Deel Deze Pagina