Bio technisch zwanger maar of dat goed is?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door ilona85, 16 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ilona85

ilona85 Fanatiek lid

24 okt 2007
    1.466
    0
    36
    het leukste werk wat er is!
    Ben nu al een tijdje overtijd en heb vrijdag bloed laten prikken. Nu had ik vandaag uitslag ik ben bio technisch ofzoiets zwanger want mijn hcg is 16 maar dat is nog zo weinig dat ik eind van de week weer mag. Dan moet het verdubbelt zijn.

Weet nu gewoon echt niet waar ik aan toe ben moet ik blij zijn of niet ik kan de hele dag al huilen stom he.

Heeft iemand ook zoiets of zoiets meegemaakt?

sorry moest echt even mijn verhaal kwijt

(mijn cyclus kan ook langer zijn heb het gelukkig tussendoor ook geklust)

2. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Dat is vreemd zeg, heb ik nog nooit van gehoord! heel veel sterkte en hoop dat je HCG snel mag stijgen! knuffel!

3. Shady09

Shady09 Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.475
    0
    0
    Thuiszorg medewerkster
    Almere
    Hey meis ik kan me voorstellen dat je nu niet goed weet wat je moet voelen. Ik heb nog nooit gehoord van biotechniusch zwanger zijn. Ben je het dan wel of niet? Ik ga voor je duimen dat het verdubbeld is aan het eind van de week!

4. Manon1979

Manon1979 Lid

17 apr 2008
    11
    0
    0
    nabij Rotterdam
    Wat vaag dat je alleen dit te horen hebt gekregen.
    Zou het niet kunnen betekenen dat je net de innesteling hebt gehad ofzo?
    Of...hou je je heel erg bezig met zwanger worden en zou het een schijnzwangerschap kunnen zijn?
    Kan je de huisartsenpost niet even bellen. Die zijn 's avonds ook bereikbaar.

Succes

5. ilona85

ilona85 Fanatiek lid

24 okt 2007
    1.466
    0
    36
    Nee technisch gezien ben ik zwanger aan de hand van de hcg maar dat is nog zo weinig dat ze het niet met zekerheid zeggen omdat ik allang overtijd bent. Het kan best dat ik later zwanger ben geworden dan ik denk maar daarom moet ik eind van de week weer bloed prikken.

6. twigger82

twigger82 Fanatiek lid

4 jan 2008
    1.648
    0
    0
    bio technisch betekend dat je volgens de gegevens van hcg zwanger zou zijn
    MAAR ! als je al zolang overtijd bent en je hcg is MAAR 16 is er iets niet goed
    Ik heb vorige week ook hcg laten prikken en mijn hcg was nog maar 0.6 betekende of miskraam gehad of aankomende miskraam
    Ik wil je niet bang of onzeker maken maar met 43 dagen overtijd en maar een hcg van 16 kan het niet goed zijn
    hier heb je een link met hoeveel je hcg zou moeten zijn voor een gezonde zwangerschap:

http://www.freya.nl/web_medisch/hcg.php

Of je moet heel pril zwanger zijn, dus een week of 3 a 4 dan zou het nog kunnen

maar meis ik hoop echt heel erg voor je dat je gewoon lekker zwanger bent en volgende week je hcg een heel eind omhoog gegaan is.

Laat je het wel weten
    ik hou je in de gaten
    suc-6 ;)

7. ilona85

ilona85 Fanatiek lid

24 okt 2007
    1.466
    0
    36
    Dank je voor je reactie. Ja weten doe je het nooit. Probeer rustig te blijven tot de uitslag maar hoop dat het mar op schiet ga donderdag denk ik maar weer bloedprikken. Hoop als ze er een beetje vaart achter zetten vrijdag middag uitslag te hebben :(:

8. twigger82

twigger82 Fanatiek lid

4 jan 2008
    1.648
    0
    0
    je hcg verdubbeld elke 2 dagen dus inprinciepe zou je morgen weer kunnen laten prikken dan zou hij zowiezo al gestegen moeten zijn
    wat doen je zwwangerschapstesten dan ?

9. twigger82

twigger82 Fanatiek lid

4 jan 2008
    1.648
    0
    0
    als je morgen zou prikken moet hij minimaal 62 zijn
    maargoed dan is het nog heel erg laag

10. Niet meer actief

Wanneer is dat bloed afgenomen ?
    Als je hcg nu 16 is, zou je best overmorgen wel een positieve zw-test kunnen hebben mits je later je eisprong hebt gehad en dus pril zwanger bent.

Dus wie weet kan je even tussen door nog testen, zit je misschien iets minder in de stress?

11. ilona85

ilona85 Fanatiek lid

24 okt 2007
    1.466
    0
    36
    Mijn testen zijn negatief. Ik doe pas donderdag ochtend weer een test voordat ik bloed kan prikken. Als ik zwanger ben blijf ik dat ook nog wel probeer niet teveel er mee bezig te zijn en dat is erg lastig haha

ik heb afgelopen vrijdag bloed geprikt.

12. Niet meer actief

Oke en wanneer heb je het laatst getest?

13. ilona85

ilona85 Fanatiek lid

24 okt 2007
    1.466
    0
    36
    Die donderdag daarvoor. Toen zijn we de dokter gaan bellen en toen konden wij er vrijdag gelukkig heen. Dus als ik a.s donderdag test ben ik weer een week verder dan hoop ik wel op zekerheid.

14. twigger82

twigger82 Fanatiek lid

4 jan 2008
    1.648
    0
    0
    meid ik weet er alles van

ik had 8 licht positieve zwangerschapstesten
    en ze wilde maar niet donkerder worden.
    ik de dokter gebeld een dag later mocht ik daar komen testen
    ik smorgens urine opgevangen en zelf getest en ja llicht positief ik naar de dokter daar een test gedaan en die was negatief
    ben ik doorgestuurd naar het ziekenhuis voor bloed onderzoek
    een dag later uitslag kreeg ik te horen je hebt nog maar 0.6 hcg
    die dag erop getest en ja hoor licht positief
    ik de dokter weer gebeld en die snapte er niks meer van
    die heeft me nu naar de gyn verwezen voor inwendige echo
    ik heb wel alle kwalen
    maagzuur, misselijk, hoofdpijn, overgeven, ontzettende steken en krampen in de buik, rug benen tot op de dag van vandaag
    maar een hele positieve test krijg ik er niet uit
    dus nu maar afwachten wanneer ik naar de gyn mag en kijken wat er nou aan de hand is....

15. mamv1

mamv1 Niet meer actief

hoop dat je snel duidelijkheid krijgt ;)

16. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Ja daar heb ik ook dus last van
    Alleen had ik geen positesten
    Mag morgen naar de Ha toe ;)

17. Niet meer actief

Tja toen had je waarschijnlijk te weinig hcg om posi te testen Ilona, als je zwanger bent zou je nu wel inmiddels posi moeten kunnen testen.. De meeste hebben meer dan 20 hcg nodig, en donderdag zat je daar nog RUIM onder.
    En nu moet je er ruim boven zitten als je zwanger bent.

18. twigger82

twigger82 Fanatiek lid

4 jan 2008
    1.648
    0
    0
    ja ik ben nu 14 dagen overtijd en ik weet nu ook nog niks
    dat is echt heel irritant
    en ik verdom het ook nog om te testen
    heb al 150 euro uitgegeven aan die rot testen bah hihi

19. ilona85

ilona85 Fanatiek lid

24 okt 2007
    1.466
    0
    36
    Ja er gaat veel geld in die testen zitten he! Spaar het liever op voor mijn kindje haha als het mag komen natuurlijk. Er zijn maar weinig dingen in het leven waar je geen zekerheid in hebt en dit is er zeker eentje!

20. Chrisssssie

16 jan 2008
    29
    0
    0
    Hoi

Ik denk dat je een biochemische zwangerschap bedoelt.
    Dat betekent dat het een zwangerschap is die enkel met een klinische test aangetoond kan worden. (hCG-concentraties in serum > 10 E/l en in urine > 50 E/l betekenen biochemische zwangerschap. In de vroege fase lette men op de normale verdubbeling van de hCG-concentratie per twee dagen.) Het belangrijkste is dus dat het stijgt en de mate waarin dat gebeurd. 18 is erg laag, maar het kan zijn dat je pas net zwanger bent. Wel is het zo dat als het mis zou zijn, je snel zou bloeden omdat het al zo laag staat en dat is bij jou momenteel niet het geval. Heel veel sterkte de komende dagen !

http://www.justmommies.com/pregnancy/hc ... ator.shtml

Dit is een link waar je de verdubbeltijd kunt berekenen als je je tweede uitslag hebt.

Deel Deze Pagina