Bij deze weereens een vraagje uit mijn hoek.... om meer inzicht te krijgen in mijn cyclus ben ik ovulatiestrips gaan gebruiken, iedere avond tussen 7 en 8 heb ik een test gedaan de afgelopen 1,5 week. Nu begon ik eergisteren een 2e lijn te zien op de strip die iedere keer donkerder werd, die van gisteren was nog niet zo donker als de 1e lijn. Dus ik had vandaag mijn piek verwacht, nu was echter mijn verbazing dat de 2e lijn lichter was dan gisteren. Betekend dit dat de piek geweest is tussen gisteren en vandaag? Kan dat zo snel?
Ja, dat kan zo snel gaan. Bij sommigen is ie zo kort dat je m niet eens kan spotten. Temperatuur je er ook bij? Dan kun je zien of ie echt geweest is. Suus
Ik heb niet getemperatuurd nee, ik wilde alleen wat meer weten van mijn cyclus na zo'n 15 jaar lang de pil slikken. Kan een LH piek ook nep zijn dan?
Volgensmij kan zo'n piek niet "nep" zijn. Alleen is de piek bij de één korter dan bij de ander. Als je er bij teperatuurt heb je dubbele zekerheid dat je ei is geweest.
8 januari had ik flink wat slijm ui mijn vagina, ik kon er draden mee trekken en nu had ik die verhoogde LH inm ijn urine. Kan ik ervanuit gaan dat mijn ei elk moment kan springen of al is gesprongen? Of is dat te voorbarig?
Of je echt een eisprong hebt weet je pas als je temperatuurt. Je kunt een LH-piek hebben en toch geen eisprong. Pas als je temperatuur 0,2 graden stijgt en hoog blijft, is je eisprong geweest. Suus
Ja dat kan. Al heeft Suus gelijk en hoeft je eitje bij een positieve test niet altijd te springen, maar zoiets duidt meestal al op een onregelmatige cyclus. En lange cyclussen. Maar ik heb follikelmetingen incl bloedprikken, dus ik weet zeker dat mn eitje springt. En ik heb ook soms een positieve ovulatietest en vervolgens is die bv 6uur later alweer negatief, ik test dan wel 2 keer daags. (ik had dan bv de avond vantevoren ook een bijna positieve test!) Maar tot nu toe heeft de test het altijd bij het juiste eind gehad! ik kon zelfs de klok erop gelijk zetten als ik weer ongi werd. xxx