LH-piek + eisprong-pijn: Wanneer springt ei?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door MC86, 13 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Een paar vragen over mijn LH-piek en over eisprong-pijn:

1) Mijn eisprong-pijn is meestal 4 uur op z'n heftigst, maar wanneer springt het eitje echt? Is dat daarvoor, tijdens de pijn of pas (ver) daarna?

2) Ik heb meestal ongeveer 12 uur voor deze pijn een positieve ovulatietest, kan een eitje zo snel al springen? De gebruiksaanwijzing van de testjes zegt dat de eisprong plaatsvindt 'binnen 24 tot 48 uur' na die piek, dat begrijp ik niet helemaal. Bedoelen ze gewoon 'binnen 48 uur' (dan zou 12 uur dus kunnen, wat ik denk te hebben) of 'tussen 24 tot 48 uur'?

Ik hoop dat ik lang genoeg doorgeklust heb na mijn LH-piek en eisprong-pijn! :D

2. Moon77

Moon77 Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.446
    2
    38
    Hee MC,

Zie ik je hier ook weer :D! Ik vraag me dat dus ook een beetje af. Ik had namelijk op 23 en 24 nov 's avonds een knalposi ovutest. De 25e ook nog redelijk posi. Maar op 24 nov 's ochtends had ik een pijn die lijkt alsof je darm open gaat scheuren. Had dat een uurtje ofzo. Bij de 2 cycli daarvoor had ik diezelfde pijn (maar dan de hele dag) en precies 14 dagen later ongi, dus ga ervan uit dat dat mijn eisprong is geweest.
    Maar nu vroeg ik mij dus af, kan ik 24 nov al een eisprong gehad hebben terwijl mijn ovutest 's avonds nog knalposi was???? Dan ga je weer zitten googlen etc en dan kom je dit tegen:
    "In een reactie op de piek in de oestrogenenproductie begint de hypofyse plots veel luteïniserend hormoon af te scheiden. Dat stimuleert het vrijkomen van de eicel uit de follikel. Ovulatie treedt op 34-36 uur na het begin van de LH piek, de LH piek duurt 48-50 uur. Ovulatie vindt plaats 10-12 uur na het maximum van de LH piek."

Dus dan vraag ik mij weer af, wanneer begint die piek dan? Is dat op het moment dat ie voor het eerst echt posi is, of als ie donkerder begint te worden??
    Kortom: word er eigenlijk niet veel wijzer van. Jij wel, hoop ik ;)!

3. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    @ Moon: Hee, leuk dat ik je hier ook weer zie ja! :D
    Dat is ook wel vreemd, dat je je eipijn had en daarna/tijdens ook een positieve test. Maar misschien duurt jouw piek gewoon heel lang.

De piek zelf is volgens mij het hele 'boogje' omhoog en omlaag (wat ik begrijp uit jouw bericht), dus die gaat al in op het moment dat jouw testjes donkerder worden.

Jouw berichtje geeft aan dat de ovulatie plaatsvindt 10-12 uur na het maximum van die piek (dat zou dus in mijn geval toch kloppen!) Ik bedenk me dat ik 2 dingen door elkaar haalde trouwens: de piek zelf en het maximum van de piek zijn beide wat anders! :p

Pff, verwarrend..

4. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Een uitgebreide Google-zoektocht vertelt mij dat ovulatiepijn voornamelijk vooraf gaat aan de eisprong. Maar je kan ook wat pijn ervaren na de eisprong, door de vloeistof/slijm die vrijkomt tijdens de eisprong.

Dit stukje vond ik wel boeiend om hier nog even te plaatsen:

"Wanneer de eisprong nadert, hebben sommige vrouwen buikpijn, vaak op een duidelijk aanwijsbare plek, links of rechts onderin de buik. Dat wordt ovulatiepijn of middenpijn genoemd. Het is het gevolg van de spanning van de follikel en in de eierstok, en gaat aan de eisprong vooraf. Ovulatiepijn houdt vaak een paar uur aan, soms een dag, en dan is het verdwenen. Als de pijn voorbij is, is ook de eisprong voorbij. Als je vrijt zodra de ovulatiepijn optreedt, ben je net op tijd. De dag van de ovulatie is de eicel vruchtbaar."

Ik vermoed dat ik de echte ovulatiepijn steeds ervaar, zoals hierboven beschreven. Ik voel namelijk heel erg die spanning van de follikel en kan me bijna niet bewegen door de pijn. De dagen daarna (zoals nu) nog wel hier en daar wat steekjes. Dat zal de 'after-eipijn' dat wel zijn :p

5. Moon77

Moon77 Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.446
    2
    38
    #5 Moon77, 14 dec 2010
    Laatst bewerkt: 14 dec 2010
    Hihi...idd allemaal erg verwarrend! En via internet hoop je wat meer info en duidelijkheid te krijgen en vervolgens lees je of tegenstrijdige berichten of gewoon iets compleet anders.

Ik weet dus niet of dat 24 nov eipijn was...die 2 cycli daarvoor was ik precies 14 dagen nadien ongi. Die pijn zat toen voornamelijk rechts (was bang voor m'n blindedarm ;)) en duurde de hele dag. Hoesten, lachen, elke beweging deed zeer. De 24e had ik die pijn maar een uurtje en meer in het midden onderin en kreeg dus op 5 dec 's avonds al wat gekleurde afscheiding, dus weet ik nog niks...haha. Ben er nu trouwens nog niet vanaf...grrr :x. Duurt altijd zo lang....vanaf 5 dec al gekleurde afscheiding en dan uiteindelijk 10 en 11 dec bloed en tot nu toe nog steeds gekleurd/licht bloedverlies. Zucht....

Als je die pijn krijgt en je vrijt nog die dag ben je net op tijd. Al zou ik willen met die pijn is het echt niet fijn. En bij mij is het niet zo van: ik wil nu dus lukt het ook :). Ik moet wel even opgewarmd worden, om zo het maar te zeggen...helaas :(.
    Ben benieuwd hoe het bij jou is! Wanneer had je je eipijn? En tot wanneer heb je geklust? Ik zag trouwens in je onderschrift dat je al in ronde 15 bent....pfff. En ik loop nu al te klagen (komt ook deels door leeftijd) en begin nu aan ronde 4 :). Had ook gewoon eerder ervoor moeten gaan...:x....de wetenschap dat het wat langer kan duren had ik...stomme ik.
    Jij had ook al onderzoeken gehad? En alles was goed? Vervelend dat het dan nog niet wil lukken....zwanger (willen) worden is geen eitje :(.

Hopen dat we zwanger het jaar uitgaan :)! Vriend zegt dat ik positief moet denken (hij is heel positief en ik heel negatief ingesteld (met alles)) dus mss moet ik dat deze ronde proberen. Wie weet...

6. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Interessant om te lezen! Ik vraag me dit ook af namelijk.
    Vanmiddag knalpositieve ovutest. Streepje vele malen donkerder dan de controle streep. Maandagavond ( gisteren) nog bijna net zo donker maar nog net niet positief. Zondagavond laat geklust.
    Vraag me erg af of ik nu nog een kans maak.
    Vandaag knaltest... morgen eisprong? Maar kan vlgs de theorie ook pas donderdag. Nou dan acht ik mn kans niet meer zo groot in.
    En als ik vandaag een knaltest heb... Duurt t dan nog 24/48 uur? Of moet ik eigenlijk rekenen met het idee dat ie ergens tussen gisterenavond en vanmiddag positief is geworden (dus begin vd LH piek) en dat mn eisprong dus mogelijk ietsje eerder is?
    ( dus ruwweg 48 uur na het begin van de LH piek rekenen, ca 24 uur na de maximale piek, oftewel, vanmiddag dus?)
    Is het nog te volgen??

7. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    @ Moon: Ook ik heb weinig zin in seks als ik eipijn heb.. Dus het moet gewoon daarvoor, dan hebben de zaadjes nog genoeg tijd om omhoog te kruipen ;) Ik had mijn eipijn trouwens zaterdagavond laat, en had 's morgens een positieve test. We hebben toen begin van de middag nog geklust, ik was 's avonds weg.. Balen ;) De ochtend daarna ook nog geklust.

Tja, ronde 15.. Het is niet meer zo hoopgevend als eerst (ook ik ben een raspessimist, hihi)! Vervelend he, dat die mannen het af en toe niet helemaal snappen.. Soms voel ik me er erg alleen mee! Alle onderzoeken zijn tot nu toe inderdaad goed, waarom wil het dan nog niet lukken? Er is wel een kans dat ik endometriose heb, maar daar staat me dan nog een kijkoperatie voor te wachten.. Jeej.. :(
    Ik hoop ook dat we gauw zwanger mogen zijn :D

@ Druif: Je maakt zeker nog een kans! Als je test vanmiddag positief was, dan moet je eitje nog springen! Volgens mij springt hij dan dus binnen 10-12 uur. Dus die maximum van die piek betekent: klussen!!!
    Jij haalt volgens mij ook die dingen door de war die ik door de war haal (als ik je goed begrijp): de piek zelf, en het maximum van de piek. De piek duurt dus vrij lang, maar als je op je maximum zit (bij een posi test) dan moet je dus echt klussen :D Snappie? :p

8. Moon77

Moon77 Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.446
    2
    38
    Euh...nee ;)! Maar ik zou vandaag sowieso nog klussen. Zondag en dan vandaag is ook nog eens netjes om de dag.
    Bij mijn gebruiksaanwijzing staat trouwens dat als je test posi is dat het het beste is om na 24 uur maar binnen 48 uur te vrijen....:(.
    Het moet niet gekker worden....vanaf wanneer reken je dat dan? Als je 's avonds om 17.30 uur bijv. test en hij is posi....kan dat 's ochtends natuurlijk ook al zo geweest zijn....pfffff....gek word ik ervan. Hoezo een hulpmiddel :$???

9. Moon77

Moon77 Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.446
    2
    38
    @MC: nou, dan hebben jullie toch goed geklust?? Die onderzoeken lijken me sowieso niet zo fijn :(. Kan endometriose een zwangerschap in de weg staan?? We moeten gewoon afspreken dat we wat positiever worden....mss dat het helpt ;)?? Mijn vriend is een echte optimist en ik dus niet...heft elkaar een beetje op...hihi. Maar is wel eens lastig idd. Dan net als nu begrijpt hij het niet altijd...hij is ook iets jonger...mss dat dat het is? Wel fijn dat zp bestaat...kun je toch zo af en toe je ei kwijt. Neeuh, die willen we juist vinden en houden.
    Ga hopelijk morgen weer beginnen met ovutesten.

10. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    @ Moon: Ik vind die gebruiksaanwijzing van mij (Sensitest dipstick) ook rete-onduidelijk.. Geen touw aan vast te knopen (wat ik eerder al schreef, wat betekent: "binnen 24-48 uur"?) :p In dit geval luister ik dus gewoon naar mijn lichaam, en die vertelt mij dat mijn eitje springt als ik die helse pijnen heb. Gewoon maar op goed geluk klussen dus!

Endometriose kan een zwangerschap in de weg staan, hoeft niet. Maar alles is gelukkig wel gewoon toegankelijk bij mij, geen verklevingen aan de binnenkant iig die een eitje tegen zouden kunnen houden!

Ik moet zeggen dat ik deze maand wel vrij positief ben, ik heb hoop na de HSG! Heel stom, want ik ben gewoon ook superbang dat ik weer teleurgesteld word.. Ik mag testen op 1e kerstdag, leuk he? (Ik doe het waarschijnlijk toch al eerder, hihi)

Op welke CD zit jij morgen?

11. Moon77

Moon77 Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.446
    2
    38
    @MC: Wat is HSG als ik vragen mag? Euh...ik reken nu van 6 dec, omdat toen mijn bevestiging van gekleurde afscheiding kwam, dus dan zit ik morgen op dag 10. Is vroeg weet ik, maar ik wil gewoon een goed overzicht krijgen. Vorige keer ook meteen na ongi begonnen...op 13 nov een posi test (dacht ik) en op 16 nov weer één. Op 18 nov laatste test gedaan en had toen bijna geen streepje. Op 23 nov krieeg ik steekjes links (dacht al op het wachtbankje te zitten ;)) en toen had ik juist mijn echte knalposi test. Dus ik ga gewoon testen totdat ik erbij neerval...haha.
    Gelukkig dat je geen blokkades hebt wat een doorgang van ei/zaad in de weg kan zitten. Ben jij al lang bezig met ovutesten?? Het is denk ik ook een kwestie van geluk hebben :(.
    Een vriendin van mij is 4x zwanger geweest (3 kids en 1 mk), maar alle keren meteen na stoppen van de pil zwanger....supervruchtbaar dus. Het is niet eerlijk verdeeld hè?!
    Eerder testen...hihi...doe ik ook ;). Maar ik zag dat je 22 dec naar de gyn moet? Kan hij/zij mss meteen even kijken? Niet dat dat nou zo leuk is, maar ja...

12. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    @ Moon: Een HSG is een röntgenfoto van de baarmoeder, om te kijken of alles toegankelijk is. Er wordt contrastvloeistof ingespoten (redelijk pijnlijk) om de foto te kunnen maken. Door dit onderzoek wordt alles op een 1 of andere manier wel wat toegankelijker en heb je toch iets meer kans op een zwangerschap.

Ik snap heel goed dat je heel veel ovutestjes gebruikt hoor! Ik ben sinds ronde 9 serieus bezig met die testjes (dus elke dag eentje). Ik begin meestal op dag 9, maar ik ben vrij regelmatig en heb een korte cyclus. Eitje meestal tussen dag 11 en 13!

Het is zeker een kwestie van geluk, een lucky shot ;) Waarbij je er zelf alles aan doet natuurlijk. Tja, sommigen zijn zo vruchtbaar, te bizar voor woorden!

22 december weer ja! Maar dan zit ik nog in zo'n vroeg stadium, als ik zwanger zou zijn, dat ze het nog niet zouden kunnen zien. Toch even afwachten, helaas :p

13. Moon77

Moon77 Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.446
    2
    38
    Ja, dat bedacht ik me later ook...je zou dan een week of 3 zijn, toch? Dan is het wel ieniemienie klein.
    Maar we hopen wel dat het raak is :D. Ben dan altijd zo benieuwd...van zou er op dit moment iets aan de gang zijn? Wilde af en toe wel dat ik even binnen kon kijken...haha.
    Oe, dat onderzoek klinkt ook niet prettig....brrr. Vind een inwendig onderzoek al niet fijn :(. Tja, wie wel?!
    O, da's wel fijn dat je een idee hebt van wanneer je ongeveer je eisprong hebt. Ik heb mss wel met de kerst mijn vruchtbare periode...haha...met volle buik klussen :p....pff moet er nu even niet aan denken ;).
    Ik ben aan het duimen voor je!

14. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Ik ben idd ook reuze-benieuwd wat er nu in mijn buik gebeurt.. :D Superspannend! Is er een bevrucht eitje onderweg om bijna in te gaan nestelen? Ik hoop het zo!

Nee, dat soort onderzoeken zijn idd nooit leuk. Ik hou er ook niet zo van hoor. Lekker met je benen charmant in de lucht..

Haha, klussen met een volle buik van het kerstdiner, hmmm ;) Nou ja, komt vast goed! In ieder geval wel een gezellige tijd om te klussen :p

Thanks voor het duimen meis!

15. Moon77

Moon77 Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.446
    2
    38
    Idd in deze donkere en koude dagen wat warmte bij elkaar zoeken...hihi. Wel gezellig met de kerst...een glaasje op en klussen maar...haha...als dat maar goed gaat :p. Niet dat ik zoveel drink en gedronken heb de laatste maanden, maar nu ik niet zwanger ben weet ik wel dat ik geen problemen met eten en klein beetje drank zal hebben. Da's dan weer een voordeel :). Zo zie je maar weer: elk nadeel heeft zijn voordeel :D.
    Ben vandaag weer begonnen met m'n ovutesten. Ben benieuwd hoe het deze cyclus zal gaan ;).
    Hoe is het met jou? Voel je al iets?

16. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Hihi, ja hoor, gewoon lekker eten en drinken kan best! In principe kan het tot 6 weken geen kwaad (pas dan is er een bloedband met de beeb). Dus ik let ook nog nergens op hoor! Anders heb je ook geen leven meer ;)

Spannend, ik ben ook benieuwd wanneer je eitje deze ronde zal komen! Ik hoop gauw!

Hier gaat het goed hoor. Beetje gefrustreerd omdat er wederom iemand in m'n omgeving zwanger blijkt.. En nog 'gepland' ook, want dit was de 'beste tijd', en het lukte ook in 1x.. Pff! Au.. :(

Verder voel ik (nog) weinig. Wat grotere en gevoeligere borsten, maar dat heb ik elke ronde na mijn ei. Dan gaat de progesteron spelen denk ik ;) Spannend! Ik heb goede hoop.. als het maar geen mega-teleurstelling wordt!

17. Moon77

Moon77 Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.446
    2
    38
    Oeeee, spannend dus! Ja, vervelend als er iemand in je omgeving zwanger is. En zeker als je al zo´n tijd bezig bent :(.

Mijn vriendin dus ook, kwam even melden dat ze 4 maanden zwanger was van de derde en euh gepland ja. Ivm werk moest het in die maand want dat kwam het beste uit en jahoor zwanger. Maar goed, ze zijn supervruchtbaar dus....

Vanaf wanneer reken je eigenlijk een zwangerschap als je eisprong pas op bijv. dag 26 of 27 plaatsvindt?? Normaal krijg je die eerste 2 weken cadeau, maar nu?? Ook toch lijkt me?

Ik heb gisteren en vandaag getest...wel een heel licht t-streepje en ik hoop ook dat mijn eitje snel komt :).
    Verder hoop ik ook een leuk kerstcadeautje voor ons beiden!! Voor jou onder de boom en ik een pakketje van mijn vriend...haha.

liefs,
    Moon

smashbox vindt dit leuk.
  18. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Ik neem aan dat je zwangerschap inderdaad geteld wordt vanaf je eisprong met 2 weken daarvoor. Want je bent dan niet ineens bijv. 3 weken langer zwanger omdat je een gigantisch lange cyclus hebt gehad :) Ik hoop dat je eitje gauw komt! Hihi, een pakketje van je vriend :p Als ie het maar niet onder de boom legt ;) Haha lol!

Ik ben het wachtbankje alweer zat, haha! Duurt me veel te lang ;)

19. Moon77

Moon77 Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.446
    2
    38
    Haha...nee ik hoop ook niet dat ie dat onder de boom legt :D. Tenzij we het samen eronder gezellig maken, maar daar is geen ruimte voor...haha :):p.

Het wachtbankje al zat...tja, daar heb ik ook altijd een hekel aan. Vorige keer dacht ik 16 nov mijn piek te hebben en op 23 nov steekjes links, dus dacht ik doe nog eens een ovutest....toen pas een knaltest. Denk je al een week op die bank te zitten....grrrr :x. Viel vies tegen.

Maar je hoeft nog maar 6 daagjes, dat is al snel hoor! Denk maar aan de kerst...hihi. Moet nog veel doen voor de kerst, dus van mij mag het wat langzamer gaan. Maar je ging ws ook al eerder testen hè!? Ben benieuwd! Al veranderingen? Gek eigenlijk dat we ons daar zo op focussen, hè?! Er zijn toch genoeg vrouwen die ook zwanger zijn zonder symptomen...hmmm.
    Je hebt ook nog wat afleiding deze week, want woensdag moet je naar de gyn.

Bij mij is het t-streepje de afgelopen dagen nog hetzelfde geweest. Wel licht aanwezig, dus ben benieuwd wat het vandaag weer gaat worden. Ws hetzelfde.

liefs,
    Moon

20. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Hahah, toch maar niet onder de boom.. Al die naalden die op de grond liggen tussen je billen ;)

Tja, ik mag ook eigenlijk niet klagen over mijn wachtbankje.. Want de tijd die ik daarvoor heb is niks. Ik hoef bijna nooit te wachten op mijn ei, die komt altijd zo snel na mijn ongi.. Maar jij nog geen ei dus? Balen joh.. Zijn jullie al wel aan de klus? Of wacht je liever nog even?

Ik voel nog steeds weinig, niks anders dan anders. Ik ben heel benieuwd wat deze ronde gaat brengen! Ik moet morgen en dinsdag nog werken (= afleiding), woensdag idd gyn (heb ik altijd zin in, die man moet me toch verder helpen met zwanger worden ;)), donderdag niks en vrijdag ook weer werken. Ik ga maar studeren ofzo (moet ik ook nog doen). Genoeg afleiding iig! Hopelijk helpt het ;)

Deel Deze Pagina