LH-piek + eisprong-pijn: Wanneer springt ei?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door MC86, 13 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Hee meiden!

@ Moon: Ben wel benieuwd, hoe voel je je inmiddels, een paar dagen later?

@ mlis: Fijn dat alles goed gaat!

@ hier: Vandaag een hele mooie echo gehad, ook inclusief mooi hartje! Erg bijzonder, ik heb er wel even een traantje om gelaten hoor! De echo's staan in mijn album :)

2. Moon77

Moon77 Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.446
    2
    38
    Hoi hoi,

Ja, ik was maar aan het wachten en wachten en wachten. Zit vandaag op 9/10dpo en was er eigenlijk heel rustig onder, nog geen testdrang gehad. Zou morgenochtend wel gaan testen, maar rond 17.00 uur kon ik het opeens niet meer tegenhouden :$ dus mijn enige zw.test (dipstick z&k) gedaan. Ik had echt zoiets van zie ik nu wel wat of niet, nog geen steek wijzer dus. Toen vriend eindelijk thuis was zijn we naar het kruidvat gesjeest en heb meteen om 19.45 uur een kv2v5 gedaan.
    En hier is ie dan, turen maar:

3. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Ooh Moon, wat spannend!!! Ik zie zeker wel iets!! Morgen nog eens testen met ochtendurine??? :D Ik duim voor je!!

4. Moon77

Moon77 Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.446
    2
    38
    @MC: Dank je wel :D! Idd morgenochtend weer een testje...hihi. Ben meteen ontzettend bang...pfff. Elk steekje wat ik nu voel....brrr...de hele dag eigenlijk een rustige buik gehad tot net na het testen.
    Hoe is het met jou? Nog veel klachtjes? Super dat je een goede echo hebt gehad trouwens, was ik daarstraks vergeten ;):). Ben je gerustgesteld nu, of blijf je ook nog wat angst houden?? In het echt is het streepje wel wat duidelijker, hoor!

5. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Nou Moon, ik zit hier in spanning te wachten hoor!! Veelbelovend! Was je niet helemaal overstuur/blij/in de wolken van dat testje van gisteren? ;) Misschien dat je die steekjes nu wel extra voelt doordat je er meer op let, dat zou ook kunnen. Niet teveel angst hebben meis, je hebt er hoe dan ook geen invloed op.. (al klinkt dat natuurlijk heel simpel, ik begrijp het heel goed hoor!)

Hier nog steeds errug veel klachtjes ja ;) Ik ben vanwege de misselijkheid wel ff naar de HA geweest van de week, want ik moest me zelfs ziekmelden op mijn werk, dat ging me echt te ver. Daarnaast voel ik me gewoon al ruim 3 weken ontzettend ziek en ellendig, ik heb er zo om moeten huilen (haha, hormonen denk ;)). Maar goed, gelukkig werken de medicijnen die ik nu krijg wel redelijk. En dankzij die echo zijn we ook weer even herinnerd waar we het voor doen!

Eerlijk gezegd heb ik na de 4/5 weken niet veel angst meer gehad. Maar gewoon omdat ik zo sterk het gevoel had/heb dat het helemaal goed gaat in m'n buikje. Normaal ben ik ook wel van de angsten enzo, maar dit kan ik heel positief inzien. Er is ook geen reden om angst te hebben, dat scheelt (geen bloedverlies of heftige krampen, en genoeg klachtjes ;)).

6. Moon77

Moon77 Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.446
    2
    38
    @MC: Haha, ja ik was helemaal hyper. Zat echt te ratelen tegen mijn vriend en vervolgens alles natuurlijk hier melden. Uiteindelijk met een rooie boei op de bank. Vind het nog onwerkelijk, alsof het niet over mij gaat ofzo. Heb heel slecht geslapen (hele week) al. Heel vaak wakker en dan meteen weer denken aan mijn buikje...hihi.
    Heb vanmorgen weer getest en mijn streepje is ongeveer vergelijkbaar met die van gisteravond. Weet dat hcg om de dag verdubbeld en er niet zoveel tijd tussen de testen zit, maar dat viel dan eigenlijk toch wel een beetje tegen. Word meteen weer onzeker ;).

O, da's niet zo fijn als je je zo ellendig voelt :(. Hoop dat het snel overgaat en je kunt genieten. Wel fijn dat je de misselijkheid tegen kan gaan. Hoe is het met je buikje? Al goed zichtbaar?

Heb nog even een foto gemaakt, bovenste is van gisteravond en de onderste van vanmorgen. Ik krijg alleen geen duidelijke foto's :(:

7. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Nou Moon, het zijn duidelijke foto's en er staat zeker een streepje! Dat is 1. En 2: bedenk wel dat er maar een paar uur tussen heeft gezeten he! Je testte gisteravond om 20:00 ofzo! Dus helemaal niet gek en ik zou me geen zorgen maken! Dit ziet er heel veelbelovend uit! Wanneer is je NOD precies? Over een dag of 2 toch? Morgenochtend zeker nog even een testje doen! Ontzettend spannend zeg! Ik blijf voor je duimen, zou het heel leuk vinden als je ook achter mij en mlis aankomt :D

Ik heb zeker al een buikje ja, lekker hoor, die opgezette darmen ;) Maar ik draag gewoon niet al te strakke truitjes, dan valt het gelijk zo op. Ik hou het nog maar even bij vestjes, dan valt het wat minder op :p

8. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Oeh, ik sliep trouwens toen ook heel slecht. Maar bij mij waren het vooral de zenuwen voor het testen de volgende morgen :D

9. mlis

mlis Niet meer actief

meiden, wat zien ik nu hier allemaal...mc mooie echo foto's meis..ben heel blij voor je! balen dat je zo misselijk bent..ik heb het alleen met warm eten nog..
    Moon die is zeker duidelijk!!! wat spannend..ik zal heeel hard duimen dat je achter ons aan mag komen ;)

10. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    @ mlis: Fijn dat jouw misselijkheid al minder is! Dat maakt het toch wel iets draaglijker, zo in de eerste weken ;)

@ Moon: En? En? En? Nog getest? :D

11. Moon77

Moon77 Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.446
    2
    38
    Goedemorgen dames,

@Mlis: Dank je voor het duimen! Ik hoop het ook en tegelijkertijd vind ik het ook zo eng allemaal ;). Er gaat echt een wirwar aan emoties door me heen....blij en o.a. angst. Heb jij dat ook??

@MC: Jaja, heb weer getest :)! Ben toch wel elke keer bang dat er geen streepje komt ;). Tja, dat slapen was bij mij niet vanwege de zenuwen (was er deze keer toch minder, anders, mee bezig) maar ook nu weer zowat elk uur wakker ofzo...pfff. En 's ochtends dus niet meer kunnen slapen, maar dat komt omdat ik dan wil testen haha.

Tadaaa:

12. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Jaaaa Moon, dat gaat zeker de goede kant op!! Jij bent zwanger hoor, alvast een voorzichtige gefeliciteerd!!! Ben blij voor je! :) Hoelang zou je nu al zwanger zijn, heb je daar al naar gekeken..?

Misschien een lekker idee om zo'n CB plus-testje te halen. Die zijn wel wat duurder, maar ook erg gevoelig en die plus staat er zo heerlijk duidelijk op, dat gaf mij ook wel wat rust toen!

En natuurlijk is het spannend, en eng, maar ben je ook heel blij! Ik snap dat helemaal, dat herken ik ook wel ;) Ja, 's morgens is het eerste waar je aan denkt als je al een klein beetje wakker wordt: testen!! En dan slaap je niet meer, nee :D Herkenbaar!

13. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Vandaag nog een testje gedaan, Moon? :D

14. Mijammi

Mijammi Actief lid

20 dec 2010
    244
    7
    18
    goedemorgen dames,

heb jullie forum eens even doorgelezen en aangezien er driemaal raak is geklust, heb ik jullie maar tot kenners/pro's gebombadeerd. Zoals jullie zien, ben ik al een tijdje bezig vandaar dat ik sinds afgelopen maand ovutesten gebruik (z&k). Probleem is :( (jullie niet onbekend :D) dat ik geen idee heb wanneer de beste klustijd is zodra de ovutest positief is. Afgelopen maand heb ik 2 dagen een knaltest gehad maar blijkbaar dus alsnog verkeerd geklust :x. Dus de vraag is dus: welke dagen moet ik klussen ;). Alvast bedankt!

15. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Hoi Mijammi,

Ik denk dat het puur toeval is dat wij alledrie nu zwanger zijn geraakt, want er is natuurlijk geen 'regel' waardoor je eitje gegarandeerd bevrucht wordt. Als die er zou zijn, had ik hem je natuurlijk graag gegeven :D (en aan alle andere meiden hier op het forum)

De beste klustijd is inderdaad op het moment dat je ovulatietest positief is, omdat je eitje dan binnen 24-48 uur springt. Het feit dat het voor jou nu nog niet raak is, wil niet zeggen dat je op de verkeerde momenten geklust hebt. Er zijn zo ontzettend veel factoren die van invloed zijn op een (goede) bevruchting, daarvan is gericht klussen maar een heel klein onderdeel. Daarnaast is het niet raar als het een jaar kan duren (ook al is elke maand er natuurlijk een teveel als je wens zo groot is, ik weet er alles van), maar bedenk je dat door alle factoren de kans per maand echter slechts (gemiddeld) 10-20% is..

Bij mij heeft het de bewuste maand geholpen om toch heel veel te klussen (ondanks dat je soms leest dat elke dag 'slecht' zou zijn, ivm de zaadvoorraad). Wij wisten al van onderzoeken dat zijn zaad oke is, dus hebben we rond mijn eisprong zelfs 2x op een dag geklust. Toevallig was het die ronde ook raak!

Wil je in ieder geval veel succes wensen! Hopelijk mag het ook gauw raak zijn voor jou!

Groetjes, MC

16. Mijammi

Mijammi Actief lid

20 dec 2010
    244
    7
    18
    Thanks MC. Ik weet dat er meer van afhankelijk is als op tijd klussen. Maar ben inmiddels een beetje ongeduldig... ;). Daarnaast lopen hubby en ik elkaar vaak mis (ziet de een als de ander slaapt...)en mijn cylcus niet echt regelmatig is (beter gezegd niet) is het bij ons echt een kwestie van goed gokken. Dus als ik rond de ei-tijd 2 keer kan klussen, ben ik al zeer ernstig blij zijn :D

17. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Ik kan me goed voorstellen dat je ongeduldig bent hoor, dat had ik ook.. Elke maand toch weer die teleurstelling na al dat wachten. Ik vind je cyclus mooi regelmatig hoor! Valt echt heel erg mee. Je kortste is 31 en je langste 38, zoveel verschil zit daar niet in. Je eisprong zal niet altijd op dezelfde dag zijn, maar dat had ik ook niet. Dat komt bijna nooit voor ;) Voor de begrippen heb je een mooi cyclus-rijtje iig!

Wel vervelend idd dat jullie zo langs elkaar heen leven, dat maakt het gericht klussen wel wat lastiger ja.. Maakt het ook niet echt romantischer om het dan te gaan plannen he :p Het is in ieder geval handig om ovulatietestjes te gebruiken, dat geeft je al iets meer richtlijn voor het klussen (dan is het ook wat minder gokken).

18. Moon77

Moon77 Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.446
    2
    38
    @MC: Jaja, weer getest en ietsjes donkerder dan gisteren....scheelt niet veel hoor! Nu zijn mijn testjes op, dus moet vandaag weer naar kv. Wil morgen natuurlijk weer testen hè :D! Ga dan morgen weer foto's maken.
    Hoe is het met jouw klachtjes?? Hier nog steeds niet zoveel, alleen gevoelige onderbuik zo nu en dan. Schrok gisteren wel even, we gingen onverwachts uit eten met een aantal mensen. Whaaa, wat mag ik wel en wat niet?? En zorgen dat het niet opvalt....pffff.

@Mijammi: Tja, dat vond ik idd ook erg lastig te bepalen. Mijn cyclus is ook niet zo heel regelmatig. Ik begon dan ook meteen na mijn ongi met ovutestjes ;). Deze ronde hebben we ook veel dagen achter elkaar geklust, terwijl er gezegd wordt dat het beter is van niet. Ik zou toch proberen voor je eisprong om om de dag of met 2 daagjes er tussen te vrijen (zodat er wel wat op voorraad ligt). Als je ovutest posi is een paar dagen achter elkaar totdat je zeker weet dat je eisprong geweest is (weet niet of je hem voelt?) en jaja randjesfietsen toepassen. Ik had daar nog nooit van gehoord :), maar de dag van mijn knalposi test kwam iemand daarmee en diezelfde dag had ik ook ovulatiepijn en hebben het die dag dus en de ochtend erna gedaan. Verder hebben wij ook niet meer gevreeën (wat ik eigenlijk wel wilde) maar blijkbaar was het ook niet nodig. Ik weet ook niet of je van smeppen gehoord hebt? Vanaf dag 8 om de dag vrijen, met je posi ovutesten 3 dagen achter elkaar en vervolgens 1 dag niet en daarna 1 dag wel. Verder kan ik je ook geen tips geven. Het enige wat ik nu anders heb gedaan is randjesfietsen en er anders mee bezig zijn...klinkt mss raar, zeker als je met ovutesten in de weer bent (en een hele lange cyclus) dus dan ben je er sowieso mee bezig. Maar minder druk voelen ofzo, kan het niet zo goed uitleggen. En ik begrijp je helemaal hoor! Ik hoop dat je er wat aan hebt en dat het snel raak mag zijn bij jullie :)!

19. Mijammi

Mijammi Actief lid

20 dec 2010
    244
    7
    18
    allereerst (was ik vergeten, solly, solly, solly) gefeliciteerd met jullie zwangerschap. Dat het maar een supermooie zwangerschap en een nog mooier beebje mag worden!!!

@MC: en ik maar denken dat ik ernstig onregelmatig was ;). Helaas moeten wij echt plannen om elkaar te zien. Normaal gesproken niet erg maar als je dan aan de kinderen wil beginnen, wordt het ineens een probleempje :)

@Moon: randjesfietsen, nog nooit van gehoord, maar ik vind de naam alleen al hilarisch :D. Dat smeppen gaat niet worden. Zoals ik al bij MC zeg: we moeten normaal gesproken al plannen om elkaar te zien (en dan niet alleen bij het eten of vertrek) dus om de dag.... Bij ons wordt het dus voorafgaand hopen op tijd en bij een positest gewoon een paar smoesjes verzinnen waardoor een van de twee toch thuis is....

@beide: bedankt voor jullie reacties. Altijd fijn om vanuit ervaringsdeskundige :D weer een paar tips te krijgen. Zal hubby vast waarschuwen want verwacht deze week mijn ei maar weer eens :p

20. mlis

mlis Niet meer actief

hoi lieve meiden,

hoe staat het ervoor?

@moon ik zie dat je testen donkerder zijn geworden..nou dat kan haast niet missen ;) ik ben zoooooo happy voor jou! en ook leuk dat we zo dicht op elkaar zitten.. :) en die angst nou moon die is er nog steeds hoor ondanks ik het heb gezien.. :) maar zie mezelf groeien dus ga geen twijfels hebben.. :)

@MC nee me misselijkheid is zo goed als over, ben alleen erg moe en heb sinds gister avond heel erg pijn onderin mijn buik.. (oprekken baarmoeder denk ik ??) nou ja niet echt pijn maar vervelend trekkerig/drukkend gevoel..spierpijn gevoel ook soms kan het niet goed uitleggen..

@Mijammie wij hebben gewoon om de dag geklust, mijn ei kwam erg laat dus wist het ook niet precies.. ik denk dat je moet doen wat je gevoel zegt..en of je zin heb of elkaar kan zien ;) dit was bij mij de 1e keer dat ik ovutesten heb gebruikt..het is puur toeval dat wij 3en allemaal tegelijk zwanger zijn maar ook wel erg leuk.. :) succes de komende tijd..

Deel Deze Pagina