@ Moon: Jeej, een banner Leuk hoor! Ik ben heel benieuwd naar je test van morgen en wacht met smart op de foto's Altijd leuk om te zien, een mooi testrijtje! Mijn klachtjes gaan gezellig verder, pff, vind het wel erg zwaar soms hoor! Hihi, gister al in de stress geschoten met wat je wel en niet mag eten/drinken? Is het goed gegaan? @ Mijammi: Thanks voor de felicitatie Succes komende week met het klussen, hopelijk komen jullie elkaar nog een beetje tegen! En hopelijk is het natuurlijk gauw raak! @ mlis: Lekker hoor, dat je geen last meer hebt van de misselijkheid! Ben jaloers En die drukkende en trekkende pijn herken ik heel erg. Gisteren erg veel last van gehad en m'n hele buik voelt echt als een ballon, zo groot en opgeblazen! Zal er wel bij horen
@Mijammie: Bedankt voor je felicitatie ! En dat geeft helemaal niks dat je dat niet gedaan hebt hoor! Ga je al richting een posi ovutest? Hoop echt voor je dat het deze ronde lukt! Probeer echt het randjesfietsen uit...ik had tip gekregen van een zp-vriendinnetje die het de ronde dat zij zwanger raakte het ook had gedaan. @Mlis: Jaaa, leuk hè?!!? We zitten idd redelijk dicht op elkaar....grappig . Maken jullie je ook druk om wat je mag eten/drinken?? Ikke wel dus. Fijn dat jouw klachtjes wat minder aan het worden zijn. Hier had ik nog nergens last van, maar nu heb ik nog niet ontbeten (ook pas sinds 9.45 uur uit bed ) maar nu voel ik me toch een beetje raar...alsof ik zo flauw kan vallen. @MC: Ja, ik had deze banner al een paar dagen maar nu heb ik hem omgezegd naar een zw.banner. Mag wel denk ik als ik mijn testjes zie...hihi. Ja, ik schoot meteen in de stress, want ik had toevallig zaterdag al een beetje gekeken wat je mag eten/drinken maar kan het nog niet zo goed onthouden . Wat deden jullie dan als je onverwacht uit eten ging of bij iemand gaat eten die van niets weet?? Je wilt niets schadelijks eten maar ook jezelf niet verraden...pfff dat vind ik best lastig hoor! Vind het ook vervelend dat je stiekem moet doen...geeft zo'n naar gevoel. Herkennen jullie dat?? Heb een fotootje (test is wel opgedroogd, want had hem om 7.30 uur al gedaan maar lekker terug in bedje gekropen...hihi) komt ie:
@ Moon: Wauw, nu echt gefeliciteerd hoor! Kan je niet meer omheen, super!!! Ben heel blij voor je! Oohh, wat heerlijk he, dat testen in het begin! Ik ben nog de hele 5e week blijven testen. Na de 5 weken ben ik wel gestopt, toen geloofde ik het wel Ze zeggen ook dat het beter is na de 6 weken in ieder geval niet meer te testen, dat kan je misschien onzeker maken. Op een gegeven moment kunnen ze niet donkerder. Is een beetje hetzelfde als lichte streepjes met lichte streepjes vergelijken Ik heb het gelukkig niet meegemaakt in het begin dat ik ging eten bij/met iemand. Wel had ik het idee dat het op m'n voorhoofd stond, maar dat komt gewoon omdat je het zelf weet Wat ik wel vervelend vond: die extreme misselijkheid moeten verbergen voor bijv. mijn ouders. Maar uiteindelijk wisten ze het al erg snel. Ik wilde het aan de hele wereld vertellen, maar aan de andere kant heeft het ook wel weer iets heel moois dat het nog even jullie geheimpje is. Weet je al wanneer jullie het willen vertellen? Gister was ik aan het werk en had een vrij strak truitje aan. Ik ben van mezelf niet dik, dus het was erg goed te zien dat ik een buikje heb.. Ik vond het ergens best eng om er zo openbaar mee te lopen.. Straks komt er iemand langs die ik ken ofzo! Haha! Dus morgen naar werk maar gewoon weer een grote trui aan ofzo, toch veiliger
@MC: Dank je wel! Zijn we saampjes zwanger ! Ik wil het pas aan (schoon)ouders en broers/zussen vertellen na de eerste echo, want dan weet je zelf ook een beetje hoe of wat. Stel je voor dat je nu zegt: we zijn zwanger (nou ja, net overtijd ) en met de echo blijkt dat je een leeg vruchtzakje of iets hebt...tja...wat dan? Testen heerlijk? Nou, ik vind het nog steeds spannend hoor. Komt er wel een streepje? En is ie donkerder?? Pfff, knijp hem wel steeds hoor! Maar daarna geeft het wel een goed gevoel . Ik wil morgen de cb digi met indicator gaan doen, moet hem alleen nog kopen en ik ga vandaag de deur niet meer uit. Dus of vriend moet hem halen of ik bestel hem online en krijg ik hem morgen per post. Zou je die ook met ochtendurine moeten doen?? Of kan ik hem ook doen als ik niet zo veel drink?? De post komt nl eind ochtend/begin middag. Haha, ja kan me voorstellen dat je dan minder op je gemak voelt. Heb ik nu al ...dadelijk zien ze het aan me....pfff ben net overtijd zeg, doe normaal! Maar als je het idd nog met kleding kan verhullen, lekker doen wat jezelf wilt. Toch!? Heb een zp-vriendinnetje die met 9 weken al met buikbanden liep, tja dan laat je er geen gras over groeien hè?! Ikzelf zou dat niet doen, pas als het nodig is...hihi...maar zo ver zijn we nog lannnngggg niet.
@ Moon: Ik zou het persoonlijk toch wel met mijn ouders willen delen, ook als het een miskraam zou worden.. Dan zou ik toch mijn verhaal kwijt willen aan ze denk ik. Maar heel begrijpelijk dat je nog wil wachten tot de eerste echo hoor! Heb je daar al voor gebeld? En het testen, tja, met heerlijk bedoel ik inderdaad dat 2e streepje wat er dan komt! Maar het blijft spannend van tevoren natuurlijk Je kan in principe na je NOD op elk moment van de dag testen, zeggen ze altijd. Ik deed het eigenlijk standaard wel met ochtendurine, maar ook meer omdat ik dat zo gewend was Ik zou ook nog niet met buikbanden gaan lopen nee. Ik vind ze erg leuk (behalve die met teksten ) maar ik loop er liever ook niet zo ontzettend mee te koop.. Ik ben dolblij, maar ik vind het (zeker zo vroeg) nog erg prive Mijn familie weet het nog niet eens, die mogen eerst!
hoi meiden, hier ben ik weer..nou mijn buik is erg vervelend..echt een rot gevoel niet echt pijn maar nu ook idd me hele buik gevoelig.. nou bij mij zie je het echt al aardig hoor...mensen op het werk vragen of ik aangekomen of zwanger ben want ik zie je er anders uit..veel voller.. het is moeilijk te verbergen als je zo erg groeit..ik heb afgelopen dagen veel gewerkt dus maakte me wel zorgen over mijn buik, zit in de zorg dus veel en zwaar werk..maar nog een avonddienst morgen en dan lekker een weekje vrij om uit te rusten.. ik ben nu al benieuwd naar mijn volgende echo..ik zzit op internet te speuren hoe het er nu uit ziet en hoe groot enzo..dat is ook zo onwijs leuk.. gelukkig geen misselijkheid meer maar wel erg vermoeid en laatste dagen last van mijn buik..oohh iemand een idee hoelang je last van je borsten blijft houden? ik word er gek van...hihihi
@MC: Jajaa, weer getest hoor! Heb de cb digi gisteren nog besteld bij z&k maar heb nog geen mailtje ontvangen dat ie verzonden is, dus dat wordt ws pas morgen . Ik zou het wel vertellen als het misgaat voor de echo. Wil idd toch laten weten wat er zich heeft afgespeeld en zo je emoties kunnen delen. @Mlis: Fijn dat je niet meer misselijk bent...ik ben het nog niet. Ik zou ook niet weten hoe lang je borsten gevoelig zijn, daar heb ik ook nog geen "last" van . Wel jammer dat je zwaar en veel werk moet verrichten en dat je dus last van je buik krijgt. Kun je mss niet een leidinggevende ofzo alvast inlichten?? Wat voor soort buikpijn hebben jullie of gehad?? Ik had de afgelopen dagen een soort trekkerig gevoel en als ik hoestte dan trok het in het midden net boven schaambeen. Gisteren af en aan een zeurderig gevoel en nu lijkt het meer naar rechts te zitten. Regelmatig een soort steekjes (wel herkenbaar gevoel op zich). Nu had ik ook rechts mijn ovulatiepijn, mss dat dat van invloed is maar ga meteen weer van alles denken. Stel dat het een bbz is??? Jeetje, waarom moet het nou zo moeilijk zijn?? Ik word gek van mezelf .
@ mlis: Ik heb ook geen idee hoelang je borsten gevoelig blijven. Ik dacht alleen het eerste trimester, maar weet het niet zeker. Ik zit trouwens ook steeds op sites te kijken hoe groot het beebje nu is en wat er allemaal verandert. Zo mooi @ Moon: Leuk hoor! Ben benieuwd naar de CB digi morgen Ohh meid, niet teveel zorgen maken hoor! Je hebt nog nooit eerder gevoeld hoe het is om zwanger te zijn, dit is allemaal nieuw en wennen (ook voor je lichaam!). Daarnaast denk ik dat je het verschil tussen een slecht-zittend beebje en een goede niet kan voelen.. Over de buikpijn: de eerste twee weken erg veel last van menstruatiekrampen. Erg heftig, maar meestal na een aantal minuten wel weer weg. Hier en daar steekjes ook, leken echt van die innestelingssteekjes (en het gekke is: die heb ik wel 1 of 2 keer eerder gevoeld in een cyclus rond de innestelingsdagen! Toen dacht ik dus dat ik mezelf voor de gek had gehouden, maar blijkbaar toch niet?) Momenteel meer trekkingen, maar niet meer echt dat zeurderige gevoel van het begin. Alles voelt heel erg opgeblazen en uitgezet. Daarnaast moet ik letterlijk krom gaan staan als ik moet hoesten of niezen, anders doet het zoo'n pijn Zal er allemaal bij horen! Er gebeurt een hoop in je lijf en je lijf moet zich ontzettend gaan aanpassen, dus ik vind het juist wel erg fijn dat ik al die dingen zo voel. Zolang het geen immense krampen zijn en zolang er geen bloedverlies is, zit het echt wel goed! Geen zorgen hoor!
Oja, ik had mijn ovulatiepijn die ronde links gevoeld, en het gekke was dat ik de steekjes in het begin ook vooral links voelde! Ik dacht: dan zal het ook wel links ingenesteld zijn ofzo? Maar goed, geen idee, ik probeerde er weer een wetenschap van te maken Paar dagen daarna voelde ik ook rechts weer van alles en nu gaat het door m'n hele baarmoeder.
@MC: Vandaag had ik die pijn dus niet meer en weer voornamelijk zeurderig en trekkend. Geeft toch een beter gevoel, stom hè!? Maar gisteravond in bed wist ik precies welke pijn het was...zelfde als ovulatiepijn (beginnend dan) vandaar mijn angst. Heb mijn digi test pas heel laat gedaan, want vriend was laat thuis :x. Zit je daar de hele tijd je pies voor op te houden....grrr. Heb het idee dat ik net boven mijn schaambeen al wat voel? Kan toch nog helemaal niet?? Hoe gaat het met jou? Beginnen jouw kwaaltjes al wat af te nemen? Helpt dat middeltje nog goed tegen de misselijkheid?? Heb je al een buikfotootje die je wilt delen?? Ik ga zo maar eens proberen te slapen, slaap al dagen slecht omdat de poes mij 's nachts weet te vinden . Om 4.00 uur maakt ze me wakker voor knuffels, maar dan lig ik uiteindelijk wel lang klaarwakker..hihi. Komt ie:
@ Moon: Jaa, super om nog zo'n mooie bevestiging van CB te krijgen! Top, meid! Ik heb in het begin ook zoooveel verschillende pijntjes gevoeld. Echt van ovulatiepijntjes tot menstruatiepijntjes en alles wat daartussen zat Er gebeurt daar ook zoveel, is helemaal niet gek. Hier echt ontzettend moe, niet normaal! Ik probeer er een beetje aan toe te geven, maar volgende week heb ik weer zo'n drukke week dat ik er erg tegenop zie of ik dat allemaal wel ga volhouden Dat middeltje is hemels, ik kan niet meer zonder! Het neemt niet alle misselijkheid/zure smaken/kokhalsreflexen weg, maar het voorkomt wel het gevoel dat ik constant bij de wc moet blijven. En dat is al heeeel fijn! Oeh, buikfoto.. Ik ben zelf qua foto's ontzettend kritisch, dus zou bij wijze van spreken een hele studio opzetten om een mooie buikfoto te willen maken, hihi! Maar ik zal binnenkort eens even kijken of ik vriendlief zo ver kan krijgen om al een mooie beginfoto te maken! Leuk he, katten! Hier ook 2 van die banjers, heerlijk. Maar 's nachts moeten ze buiten de slaapkamer blijven hoor, ze zijn 's nachts veel te gezellig
@MC: Ja, heel fijn om echt "zwanger" te zien staan alleen het duurde zooooo lang en daarna nog lang moeten wachten op de "2-3". Als ik hem vandaag of morgen had gedaan had ik mss wel 3+ gezien...hmmm?!?! Vriend gelooft het nog steeds niet, wil eerst bewijs zien...haha. Fijn dat dat middeltje z'n werk doet. Oe, een drukke week?? I.v.m. school? Weten ze daar al dat je zwanger bent? Da's minder als je daar zo tegenop ziet . Over buikfoto's...ik ben ook heel kritisch hoor ! Heb helaas van mezelf al een klein buikje (paar jaar geleden aangekomen en da's er niet meer van af gegaan ) en baal daar wel van. Had zo graag een strakke buik gehad voordat ik zwanger zou raken, maar helaas. Ik wil mss begin van de week al een foto laten maken door vriend en dan elke week bijhouden ofzo. Katten zijn ontzettend leuk, maar 's nachts mag het af en toe wel wat minder ja. Hier nu maar 1x geweest rond half 2 geloof ik...heb er weinig van meegekregen. Maar heb uiteraard niet echt goed geslapen . Van het weekend maar eens naar de vk-praktijken kijken hier (hebben er 2) en mss begin vd week bellen . Lastig hoor, waar selecteer je op? Dadelijk kies ik de ene en denk ik later hadden we maar die andere genomen!?!
Vervelend dat het zolang duurde voordat je de test kon lezen. Bij mij stond het er toen vet snel! Zo snel had ik het niet verwacht. Maar het kan best even duren, en het resultaat was toch prima? Klopt ook helemaal met je termijn! Heb inderdaad een drukke week met school, werk en stage.. Op werk weten ze ervan, school weet alleen mijn studiebegeleidster het en stage weten ze het niet. Ik moet maar eens gaan inlichten hier en daar Ik heb ook al een tijdje geen megastrakke buik meer hoor, helaas! Sinds ik samenwoon met mijn verloofde hebben we het veel te goed samen, hihi We eten veel teveel lekkere dingen! En tja, waar je een VK-praktijk op selecteert.. Ik vond de website een goede uitstraling hebben, dat scheelt al stukken. Daarnaast voel ik me daar ook erg op m'n gemak. Ze hebben binnen zo'n praktijk ook meerdere VK's rondlopen, dus je zal niet gauw spijt krijgen hoor. Er zal altijd wel minimaal 1 tussen zitten die helemaal bij je past!
hoi meiden, hoe gaat het met jullie..?? met mij gaat het goed..ik voel me steeds beter..net weer een paar buikfoto's in de september mamas geplaatst..woensdag weer voor controle..ben benieuwd..
@MC: Ja, dat herken ik wel van het veel te goed hebben als je samenwoont...hihi. Nog geen foto's gemaakt helaas, maar heb wel het idee dat mijn maag en buik wat opgezwollen zijn. Alles zit zo strak . Heb vanmorgen naar de vk gebeld en heb 22 maart eerste echo en dan 25 maart de intake. Pas over 3 weekjes ....de tijd kruipt nu al voorbij....en dat betekent nog 3 weken mijn mond moeten houden tegen ouders . @Mlis: Morgen weer echo! Spannend !
hoi moon, nee moest vandaag alleen voor controle, 12 weken echo heb ik op 17/3.. ik ben vandaag weer een dag vooruit gezet, ik hoopte dat we vandaag het hartje konden luisteren maar dat was nog te vroeg zei ze..ik ben iets in gewicht afgenomen, bloeduitslagen waren goed en bloeddruk (onderdruk was iets aan de lage kant maar schijnt normaal te zijn als je zwanger bent) en die weekjes vliegen voorbij hoor moon dus voor je het weet is het zover..
@ mlis: Gelukkig voel je je weer wat beter! En fijn dat de controle goed was! Waar heb je op gebaseerd dat je een dagje vooruit bent gezet? @ Moon: Oeh, leuk dat je die afspraken nu hebt staan! Ja, de tijd kruipt voorbij he, in het begin! Niet normaal.. Maar aan de andere kant gaat het ook weer heel snel, heel erg dubbel is het! Ik heb er alweer bijna een kwart van de zwangerschap opzitten Lukt het nog een beetje om je mond te houden? En hoe voel je je verder, al klachtjes? @ hier: Nog steeds erg misselijk/snel kokhalzen, het is toevallig van de week al 2x misgegaan en moest dweilen Blegh! En heeeel erg moe! Maar goed, even doorzetten! Hopelijk is het over een week of 2/3 beter. Had maandag nog een echo en het was echt geweldig, we hebben het hartje al mogen horen en zagen zelfs het beebje lekker bewegen! Echt zo gaaf!
hoi mc nou tijdens de echo zeiden ze dat ik 7,3 weken was maar gister heb ik alles op papier gehad en daar stond dat ik tijdens de echo 7,4 weken toen was..dus vandaar.. vandaag voel ik me een beetje verrot, beetje grieperig..veel spierpijn, diarree..gewoon niet fit.. het is wel vervelend dat je moet overgeven hoop dat het snel over is..
@ mlis: Ik was bij mn eerste echo ook een dagje vooruit gezet, maar ik heb het maar zo gelaten. Het is rond die tijd ook nog niet zo supernauwkeurig omdat het kindje nog zo klein is. 1mm kan al een/twee dagen verschil maken en ze meten met de hand. Met de eerste dag van mn laatste menstruatie ben ik uitgerekend op 1 oktober, en dat klopte ook mooi bij m'n echo van maandag Maar nu lopen we niet meer gelijk, dat is wel jammer Ik heb ff naar je buikfoto's gekeken, en dat komt wel aardig overeen met mijn buik Niet normaal, die opgezette darmen, pff! Ik moet zo naar school en ik heb besloten dat ik het mijn klasgenoten ga vertellen, want hier kan je gewoon niet meer omheen En dat zieke, verrotte gevoel ken ik wel, vervelend he? Ik voel me net een dweil! Nou heb ik dit weekend ook een griepje gehad, dat moest er nog ff bij, haha! Flinke verkoudheid! Maar het is nu redelijk aan het overgaan gelukkig!
@MC: Jeetje, da's niet fijn dat je zo ziek bent . Wanneer begon dat bij jou? En hoe reageerden je klasgenoten?? Ik heb nog steeds weinig klachtjes. Mijn buik is nog af en toe gevoelig (lijkt wel minder vaak te worden) en heb het idee dat mijn boobs (iig eentje) al een paar dagen een poging doet om gevoelig te worden . Verder dus nog niets...slaap nog steeds erg slecht (al 3 weken) en rust overdag dus ook niet echt (in de zin van een dutje) maar we wachten het maar af. O ja, sommige dingen ruik ik volgens mij wel wat beter. Ja, idd raar om die afspraken te hebben staan en nog steeds erg moeilijk om niets te zeggen. Geeft echt zo'n naar gevoel de hele tijd. Baal overigens wel nu...heb dinsdag de vk-praktijk gebeld (kon kiezen uit 2 en wist niet welke) komt woensdag mijn vriendin onverwachts langs. Ik had haar al heel lang niet gesproken en ze weet het ook niet hoor, maar het gesprek kwam op een gegeven moment dus wel op bevallen. Haar 2 kindjes zijn via de praktijk gegaan waar ik nu naar gebeld heb en daar was ze niet tevreden over, dus de 3e is via die andere praktijk gegaan. Daar was ze wel tevreden over, maar we hebben het er niet heel uitgebreid over gehad. Ik kreeg meteen een klotegevoel...zie je wel we hadden die andere moeten kiezen. Ik zou zo graag ervaringen willen horen, zodat je weet dat je een goede keuze maakt. Zucht..... @Mlis: Hoop dat je snel weer opgeknapt bent !