LH-piek + eisprong-pijn: Wanneer springt ei?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door MC86, 13 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moon77

Moon77 Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.446
    2
    38
    Hihi...en die naalden prikken. Onze boom valt eigenlijk al best wel uit, dus idd geen optie...ook niet als er genoeg plaats was ;).

Nee, hier nog geen ei onderweg. Dacht wel vandaag mijn slijmdraad een beetje te spotten, maar aangezien we gisterochtend geklust hebben twijfel ik of het dat wel is :). Beetje onsmakelijk...sorry. Heb mijn draad al een paar cycli niet meer gezien, dus weet het ook niet.

Ook afwachten dus...pfff. We zijn gisteren weer zo'n beetje begonnen, maar ga het rustig aan doen denk ik. Vorige cyclus vanaf het moment dat het kon meteen om de dag geklust en toen dus bleek dat mijn piek nog niet geweest was begon het toch moeilijk te worden om het op te brengen voor ons beiden. Werd het echt meer van moeten en daar wil ik voor waken.

O, jij hebt genoeg afleiding dus dat komt wel goed :). Werk jij parttime? En wat voor werk doe je (als ik vragen mag)?

2. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.033
    2.838
    113
    Ik heb wel eens getempt en ovutestjes gedaan en toen had ik op de dag van de meest positieve ovutest volgens mijn temp al een eisprong.. Ook ik voel regelmatig eipijn en volgens mij is dat idd voor de eisprong, zodra ik op een gegeven moment denk: he ik heb het al even niet gevoeld dan is het wel voorbij ;)

Als je gewoon zo ongeveer om de dag seks hebt is het wel prima he.. ik heb ook al zovaak enorm zitten rekenen en zitten denken: we moeten NU seks hebben etc.. maar je krijgt er alleen maar stress van.

Er zijn ook veel meiden die het maar 1 keer doen ergens voor hun eisprong en gewoon zwanger raken, daar houd ik me tegenwoordig maar aan vast ;)

3. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    @ Moon: Ik kan het sowieso niet zien aan mijn afscheiding eerlijk gezegd.. Ik kan het pas merken als ik zelf nat ben :) Buiten mijn vruchtbare dagen is het dan gewoon niet rekbaar. Ik herken dat wel idd, als je te vroeg begint ben je er op een gegeven moment klaar mee :p Dat is ook niet leuk! Ik werk 2 dagen in de week naast een deeltijd studie :) Ik werk momenteel in een kralenwinkel! En jij?

@ Lief: Dat herken ik idd ook, dat je ineens denkt: als we NU seks hebben, en dan en dan ook weer.. Maar ja, daar gaat je romantiek! En idd, stress alom, als het een keertje niet uitkomt ofzo, haha!

4. mams87

mams87 Actief lid

1 mrt 2010
    278
    0
    0
    aan zee. NH
    Hallo meiden!

Ik heb vrijdagmiddag de 10e een knalpositieve ovutest gehad.. Savonds hele erge pijn onderin naar evengoed geklust(tandjes op elkaar en gezicht in de plooi haha)
    Zaterdagnacht trok de pijn weg (kleine was veel wakker dus kon het bijhouden )
    zaterdagoverdag nergens last van. Ovulatietest gedaan zaterdagmiddag die was al een stuk lichter.
    Zondag begon mn pms.. Dus pijnlijke borsten, krampjes enz.. Voor mij een teken dat mn ei is geweest.

Kortom.. Ik denk dat je ei tijdens of vlak na de pijn springt.

Had trouwens de donderdag ervoor een donker lijntje op de test maar nog niet donker genoeg.. Geen lh piek

Normaal heb ik van de pms klachtjes last tot mn ongi maar nu is t op 5dpo stil gebleven, 6dpo erge kramp en steekjes.. Ging over in lage rugpijn en eind vd middag was het ineens weg!
    Sinds toen niets meer gevoeld..?!
    Zit nu 9dpo en mag 24 dec testen.. Ben benieuwd of t raak is en of t blijft plakken!

Zo heee. Heel verhaal..
    Hoe staat het bij mamacharlotte? Al klachtjes? We zitten rond dezelfde tijd..

En moon77? Al een ei gespot?
    Volgens mij hebben wij al eerder op t zelfde topic gezeten ergens?!

5. mlis

mlis Niet meer actief

hoi dames, ik voeg me ook hier toe..ik heb gister geklust..was erg gevoelig en had al wat buikpijn..gister middag getest was nog steeds licht positief..vanmorgen getest en deze was al flink donker..komt aardig in de buurt bij de c streep.. :D zou ik daarom gister die buikpijn hebben gehad en dat het klussen gevoelig was? ik ga vanmiddag nog een keer testen..hopenlijk is het dan een knaltest.. dan ben ik toch wel op tijd geweest met klussen?

6. mams87

mams87 Actief lid

1 mrt 2010
    278
    0
    0
    aan zee. NH
    Mlis; Ik zou vanavond nog een keer klussen als je echt een hele posi ovutest krijgt.. T zekere voor t onzekere nemen!
    Voor als de zwemmers moe zijn wanneer je ei alsnog later springt.. Dan staat er iig alweer een nieuwe lading klaar haha

succes!

7. mlis

mlis Niet meer actief

ja je heb helemaal gelijjk..was het ook wel van plan maarja dan hebben we 3 dagen achter elkaar geklust..ze zeggen vaak dat het beter is om de dag te klussen.. ;)

8. mams87

mams87 Actief lid

1 mrt 2010
    278
    0
    0
    aan zee. NH
    Das idd zo.. Maarja je kan nu wel nog een dag wachten maar dan heb je wel een kleine kans dat je m net mist..

9. mlis

mlis Niet meer actief

dus vanavond gewoon aan de klus :p hihihi

10. mlis

mlis Niet meer actief

ook ben ik erg benieuwd, ik denk namelijk dat ik een korte LF heb..als mijn ei nog moet komen? ik zit vandaag op dag 18 en nu pas aardig positieve ovutest en mn cyclus zit gemiddeld op 30 dagen soms korter..vorige maand 28 dat zou dus een lf zijn tussen 10 n 12 dagen denk ik..kan dat kwaad??

11. mams87

mams87 Actief lid

1 mrt 2010
    278
    0
    0
    aan zee. NH
    Over t algemeen hoort dat geen probleem te zijn.. T nadeel kanwel zijn dat je na je nod pas positief test omdat je lf bijv 2 dagen korter is en je nod dus eerder.. Terwijl de hcg nog volop aangemaakt word..

12. mlis

mlis Niet meer actief

nou als ik na mijn nod pas positief test dan is dat maar zo..zou in elk geval geweldig zijn als we maar zwanger worden.. :p hihihi

13. mlis

mlis Niet meer actief

ik denk dat ik maar terug kom van mijn reactie van vanmorgen, vanmorgen getest (dag 18) redelijk positief niet zo donker als c streep maar wel aardig donker, om 14.00u weer getest en deze was een stuk lichter...dus mijn ei is waarschijnlijk nog onderweg..bah wat kan je hier toch onzeker van worden.. :(

14. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    @ mams87: Ik denk idd ook wel dat je eitje tijdens of vlak na die pijn springt :) Spannend, dat je pms-klachtjes zijn uitgebleven! Wil je al eerder gaan testen? (Ik wel.. :))

Ik heb wel een paar kleine klachtjes, maar ik durf niet echt meer te hopen.. Anders wordt het weer zo'n teleurstelling :(

@ mlis: En? Al een knaltest gehad? :D Of, ik lees het nu. Misschien heb je je piek net gemist? Een LF tussen 10 en 12 dagen kan geen kwaad. Als het korter is dan 10, moet je misschien even aan de bel trekken bij de HA. Maar ik zou je geen zorgen maken!

15. Moon77

Moon77 Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.446
    2
    38
    @MC: Ik vertelde gisteravond tegen vriend volgens mij komen mijn vruchtbare dagen eraan. Hij hoefde er maar naar te wijzen en ik was al nat, zeg maar :). Normaal is daar toch echt meer voor nodig :). Ik moet trouwens wel zeggen dat dat wel makkelijker gaat sinds ik met de pil gestopt ben. Vanmorgen was vriend vrij dus hebben we maar geklust...netjes om de dag en je weet maar nooit. Ovutest was net nog verre van posi. T-streep was zelfs ietsjes lichter weer, denk ik. Maar nog wel zichtbaar. Ben benieuwd hoe lang ik voor mijn eisprong vruchtbaar slijm heb.
    O, een kralenwinkel....leuk leuk leuk :D. Ik heb zelf ook een uitgebreid kralen assortiment...hihi. Op het moment doe ik er niets mee, maar blijf het erg leuk vinden. Loopt dat toch nog een beetje? Ik ben parttime werkzaam als financieel administratief medewerker.

@Mams: Oe, voor jou is het dus ook spannend! Ja, klopt...wij hebben volgens mij samen op het wachtbankje gezeten. Voordat we daar vanaf gegooid werden :(. Nou, ik ben benieuwd wat deze ronde ons brengen zal.

16. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    @ Moon: Haha, ik ken het hoor. Ik heb van mezelf niet een mega-hoog libido ofzo, maar tijdens mijn vruchtbare week gaat het gewoon een stukje makkelijker ;) En tijdens de pil was dat echt anders inderdaad.
    Wat betreft je testje: Tja, die zou ineens omhoog kunnen schieten naar positief! Zoals je al zei merk je het ook al een beetje aan de zin in seks natuurlijk.

Jaa, heerlijk, een kralenwinkel :) Ik heb zelf ook een enorme kralenvoorraad en heb ook een eigen sieradenwebwinkeltje. Het loopt beide niet geweldig, maar goed, ik vind het gewoon leuk om te doen :D

17. mams87

mams87 Actief lid

1 mrt 2010
    278
    0
    0
    aan zee. NH
    @ Mc; als ik al die mensen op dit forum zie vertellen.dat ze met 10dpo al positief getest hebben dan krijg k wel de behoefte om morgenochtend te testen...maargoed ik ga t niet doen.. Misschien donderdag op 12 dpo als k nog geen ongi voel aankomen..

Heb wel al testen in huis :p had er nog 1 van sensitest en heb vanmiddag 2v5 van kv gehaald..

Durf ook eigenlijk niet eerder te testen haha.. is zo'n domper ookal kan ie na nod nog posi uitvallen ga je denk onbewust wachten op je ongi..

Wanneer ga jij je eerste test doen?

18. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    @ mams: Haha, hier hetzelfde.. Met 10dpo zou het in principe al moeten kunnen! Ik heb ook al testen in huis, kv 2v5.

Ik vind het superspannend, maar ik ga het morgenochtend al wel doen denk ik.. Ik doe dit sinds een paar rondes, omdat ik het toch graag zou willen weten als er wat zit/heeft gezeten.. Dan weet ik in ieder geval dat het tot zover wel mogelijk is.. Misschien klinkt het stom, maar ik wil het gewoon weten :)

En wat je zegt, ook na NOD kan ie nog positief worden pas. Maar dan kies ik toch maar voor de domper.. ;)

19. Moon77

Moon77 Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.446
    2
    38
    MC, ga je morgen al testen?? Ben zooo benieuwd. Ik hoop het echt voor je :)! Dat het raak is natuurlijk en dat je morgen al posi test.

20. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Dank je wel meis!! Ik ga het wel doen ja.. :) Ik ga er niet vanuit dat er iets op te zien is, maar gewoon voor mijn eigen 'rust'.. *ahum* :D

Deel Deze Pagina