Hallo allemaal, Ik lees al een tijd mee, maar dit is mijn eerste post Mijn partner en ik zijn inmiddels een paar maanden bezig, maar vooralsnog nog niets helaas.. Ik probeer mijn cyclus een beetje in kaart te brengen, wat naar mijn idee altijd redelijk lukt aangezien ik regelmatig ongesteld ben (cyclus van 29-30 dagen), en ik mijn eisprong altijd voel, ofwel denk te voelen. Ik ging/ga er vanuit dat vandaag (woensdag) mijn eisprong is (precies over 2 weken heb ik dan ook daadwerkelijk mijn NOD), en ik voel momenteel dan ook de herkenbare maandelijkse pijntjes. Alleen....de ovulatietest slaat ook pas sinds vandaag uit! Hoe kan dat nou..? Een lh-piek betekent toch dat de eisprong binnen 24-48 uur plaatsvindt? Of kan zo'n piek ook direct samengaan met de daadwerkelijke eisprong? Of zijn die pijntjes dan een voorteken voor een eisprong die later gaat komen..? Ik ben een beetje in de war nu. Ik heb maandag (negatief) en dinsdag (licht positief) ook getest. Wie kan mij hier iets meer over uitleggen? Thanks alvast!
Soms kan een paar uur zo verschillen qua duidelijkheid van die testen. Wanneer heb je gister getest? Rond hoelaat?
Ja, ik moet bekennen dat ik niet heel betrouwbaar heb getest misschien. Gister heb ik om 7 uur 's avonds getest, en vandaag rond half 12. Heb wel bewust niet al te veel gedronken van te voren en een tijdje gewacht met plassen. Maar alsnog, hij slaat nu uit, dus hoe kan dat dan? Heb je die piek ook terwijl je eisprong is?
En die pijntjes kunnen ook betekenen dat hij er aan zit te komen ( bij iedereen toch wel weer verschillend) ik had 1 dag voor mijn eisprong lichte steekjes in m'n onderbuik die dag teste ik ook de knaller. De volgende dag m'n eisprong gehad, had ongever een half uur ergere steken rechts onderin m'n buik. En vanaf toen ook weer wat lichte steekjes. Zo zie je maar weer iedereen ervaart het anders en bij iedereen is het ook anders. De één voelt bijna niks, de andere hevige pijn bij eisprong. Ik zou gewoon lekker je ovulatietest aanhouden en gaan klussen!!
Hier is naar mijn mening niks mis mee, ik had toen ook 1 dag getest rond 18.30 toen al een vrij donkere streep maar nog net niet de knaller die dag erna rond 13.30 getest en toen de knaller.
Ok, maar als ik dus van de testresultaten uit ga, betekent dat toch dat mijn eisprong pas op zn vroegst morgen plaatsvindt? Of betekent een knaller als uitslag ook dat de eisprong direct kan gaan plaatsvinden? Beetje geneuzel misschien , maar ik probeer een beetje duidelijk te krijgen wat zo'n lh-piek nou precies betekent in verhouding tot wat ik voel... Thanks iig voor je reacties! Enne wat betreft dat klussen: maandag geklust, vandaag gaat helaas niet lukken, dus morgen weer... Is wel ok toch?
Ik dacht ook altijd mijn eisprong te voelen. Maar uit talloze inwendige echo's is gebleken dat ik niet de eisprong zelf voel, maar het groeien van de follikels. Zodra de pijn helemaal weg was, was mijn ei pas gesprongen. Het is altijd lastig zo niet onmogelijk om te voorspellen op welk tijdstip je ei springt,. Ik wil alleen maar zeggen dat als je er vanuit gaat je eisprong te voelen, er dus de kans bestaat dat je op de verkeerde momenten gaat klussen.
Oh! Dat wist ik niet! Ik voel dus een scherp stekende pijn links in mijn onderbuik, duurt meestal vrijwel de gehele dag. Dagen ervoor en daarna voel ik helemaal niets. Dat zou dus kunnen betekenen dat morgen pas mijn eisprong is?