De meesten kennen het wel: je test positief met je ovulatie test terwijl je eisprong allang voorbij is.. Wat blijkt..? je bent zwanger? Ik was er wel benieuwd naar of dit ook echt werktte dus met 4 weken een ovulatietest gedaan: positief. Met vijf weken nog een ovulatie-test: nog positiever. Ben eens rond gaan surfen waarom je met een ovulatietest je zwangerschap kan ontdekken. Het Luteïniserend hormoon (LH) zorgt bij de vrouw ervoor dat er een eisprong plaats vind. Ovulatietesten zoeken dit LH in je urine op, als ze een piek vinden zal binnen 24 tot 48 uur je eisprong plaatsvinden. Simpel. Als je zwanger bent, produceer je HCG, dit zorgt ervoor dat het gele lichaam in stand blijft, en zorgt ervoor dat het gele lichaam Progesteron afscheidt. Oke tot zover duidelijk he? HCG imiteert de werking van LH, daarom zamelt Moeders voor Moeders ook urine in van zwangere vrouwen. Uit die urine halen ze het HCG, dat ter vervanging van LH moet dienen. Dit is dan ook de reden waarom een ovulatietest het HCG in de urine aanziet voor LH. Andersom werkt echter niet, LH kan geen HCG imiteren, dus daarom zal een zwangerschapstest nooit je ovulatie opsporen. Mischien wisten sommige dit al, maar vond t wel interesant om eens hier neer te zetten, ben zelf weer wat wijzer geworden
hoi lentefee misschien raar maar hoe lang en vanaf wanneer zou je dan positief testen met een ovulatietest? misschien scheelt het dan een hoop dagen wachten op een positieve zwangerschapstest. handig voor de meiden die geen geduld hebben (net zo als ik dus). ja en ik weet dat er nog van alles mis kan gaan na de innesteling en tot aan je nod dag dus dat je het niet als echt mag beschouwen maar was er wel benieuwd na. liefs patricia
hoi patricia, dat is een goede vraag zeg.. ik ben pas met vier weken gaan testen met die ovulatietest.. ik heb ook nog getest een paar dagen na mn eisprong en toen gaf de ovulatietest negatief aan. Ik vermoed dus ergens vanaf de innesteling dat de ovulatietest positief uitslaat? mischien wil een vroeg-zwangere dit eens gaan uitproberen? altijd interesant om te weten!
ja ben er ook erg benieuwd na ik heb het zelf ook maar even uitgeprobeerd en gisteren met zwangerschapstest van deze site negative getest en vandaag met ovulatie test zag ik een heel vaag licht streepje dus ben benieuwd. heb zelf niet het idee dat het deze maand al raak is want ik voel me verder erg goed alleen een beetje ongi gevoel in me buik. gr patricia
ik heb het nagekeken, vanaf de innesteling begin je HCG te produceren, aangezien een ovulatie-test het HCG aanziet als LH, zou het dus theoretisch moeten kunnen.. Maar of het in de praktijk ook zo werkt? Goh nog even afwachten voor jou, spannend meid!
je ovulatietest kan altijd een vaag streepje geven omdat je altijd wel iets LH in de urine hebt geloof ik .... dus ik zou er niet op vertrouwen
hey ik ga het morgen meteen uitproberen, ik heb nog voldoende ovulatietesten in de kast liggen even kijken of die ook positief is. maakt het uit of ik 's ochtens of 's avonds urine gebruik?
bij de meeste ovulatie-testen moet de test-streep donkerder zijn dan de controle-streep dacht ik...dan pas is ie positief.je hebt altijd een beetje LH in je urine. Maar dat een ovulatie-test je HCG aanziet voor LH klopt dus wel, want HCG imiteert de werking van LH. (vraag maar aan moeders voor moeders dus hihi)
hoi azra ja grappig he dat ie positief is en wanneer had je een positieve zwangerschapstest. gr patricia
azra jippie je hebt een ei, haha dat zei ik tegen mn vriend toen mn ovulatie-test positief was: ik zeg jaaa ei kom we gaan klussen hihi. maar idd zo zie je maar dat t verhaal klopt, ovulatie-testen slaan positief uit bij n zwangerschap. Ik geloofde het eerst ook niet maar ja, zien is geloven. Pippie spannend voor jou zeg, nog twee dagen zie ik!
In mijn album staat ook een foto met daarop niet alleen een positieve zwangerschapstest van CB maar daarboven ook een positieve ovulatietest, doe op dezelfde dat is gedaan!
hoi lentefee ja de spanning stijgt weer aan deze kant maar denk niet dat het raak is. hoop natuurlijk wel maar goed het is ook pas de 2de ronde. liefs patricia
Hoi, ik heb gisteren deze topic gelezen, en ik had nog een cb ovutester liggen, en al 2 dagen licht posi test, en ja hor op de ovutest kwam een heeel mooie smile! succes!