Ik ben nog redelijk nieuw met ovulatietesten etc. Mijn cyclus hou ik wel al jaren bij en is eigenlijk altijd 28/29 dagen. In mijn app staat dat mijn ovulatie donderdag de 21e is (dag 15 van cyclus). Ik heb hier drie testjes, de eerste is van dag 11 dan dag 12 en vandaag dag 13. Hij neemt alweer af, heb ik hem gemist? We hebben het deze ronde alleen gisteren gezellig gemaakt omdat ik dacht dat pas donderdag mijn eisprong zou zijn! Kan iemand er iets zinnigs over zeggen?
Ovulatietesten hoeven niet op te lopen dus dat ie nu lichter is zegt niets. Ik zou zeker door testen en wanneer hij donkerder wordt ook 2x per dag testen omdat ie ineens kan knallen. Test je met ochtendurine of tweede urine?
Dat was bij mij precies hetzelfde helaas foto al verwijderd maar was precies hetzelfde. En toen met mn piek ineens echt een knaller.
Oh dus hij kan nog pieken? Ik heb de eerste twee rond 10 uur smorgens getest (niet de eerste urine want sta 6 uur op) en die van vandaag was om 18 uur pas.
Hi! Ik denk dat je hem niet gemist hebt hoor! Pas als je een knaller hebt heb je je LH piek gevonden. Dat kan ineens uit het niets komen . Hieronder een voorbeeld van mijn ovu testen. Heel veel geluk!!
Oh en wat ik overal las was dat je het beste smiddags kan testen. Dit heb ik net gevonden: "Omdat LH synthetiseert gedurende de nacht. De LH-piek komt pas in de ochtend op gang en het hoogtepunt ligt rond 12 uur 's middags. Dat is het beste tijdstip om de ovulatietest uit te voeren. Let er bij het testen op dat je niet te veel drinkt enkele uren voor het testen."
Dit was enkele maanden geleden bij mij. Ineens BAM en ik test altijd 2x per dag dus die laatste 2 zijn van 1 dag
Lastig te zeggen, aangezien dit bij iedereen anders loopt. Ik moest echt heel vaak testen op een dag omdat ik hem anders zou missen. Met iui is het redelijk cruciaal dat je hem niet mist. Voor de zekerheid gewoon maar gezellig maken als dat kan! Dan zit je sowieso prima. Of hij nou nog moet komen of net is geweest. Je eisprong is pas 24-48 uur na een lh piek.
Ik heb precies het zelfde nu! Is hij bij jou alweer opgelopen? Ik verwacht mijn eisprong dit weekend..
Nou ik moet vandaag mijn eisprong hebben dus ik had gisteren of eergisteren mijn piek moeten hebben volgens mij... Maar niks nul nada.. Super licht allemaal. Gaat die piek zo snel dat je hem echt kan missen?
Ja dat zou kunnen. Heb je 1x per dag getest? Je lichaam zou best eens een keer kunnen afwijken van je normale cyclus dus misschien heb je deze keer een wat langere?
Ik heb 5 dagen geleden veel kramp gehad, dat was dag 10. Dus ik ben bang dat ik hem echt gemist heb afgelopen dagen... Heb 1x per dag getest en sinds gisteren 2x per dag. Maar echt een minuscuul streepje maar. Gelukkig hebben we het 3 dagen geleden gezellig gemaakt (dag 12) en vanavond (dag 15) nog een keer. Volgens mijn app zou ik vandaag mijn eisprong hebben. Heel veel later kan bijna niet want ik heb echt bijna nooit een cyclus langer dan 29 dagen. Gemiddelde is 28.. Op hoop van zege dat het toch gelukt is!
het kan wel hoor. de app gaat uit van standaard waarden. Je hebt 2 fases in een cyclus, folliculaire fase en luteale fase. Folliculaire fase is de periode van menstruatie tot aan de eisprong. Luteale fase is de periode van eisprong tot aan de menstruatie. In de folliculaire fase groeit je eitje en wordt het baarmoederslijmvlies opgebouwt voor een zwangerschap. De lengte van deze fase kan verschillen en deze periode zorgt dus ook voor wisselingen in de cyclusduur per maand. In de luteale fase zal het hopelijk bevruchte eitje zich hopelijk goed innestelen. De lengte van deze periode is verschillend voor elke vrouw, maar wel elke maand een vaste lengte. Soms kan het per maand weleens een dag verschillen, maar meer niet. Als jou luteale fase 10 dagen is en geen 14 dagen (dat is namelijk het gemiddelde waar de app vanuit gaat) dan zal jou eisprong niet op dag 14/15, maar pas op dag 17/18 zijn! Dus ik zou voor de zekerheid nog even doortesten, want wie weet moet ie nog gewoon komen. Wat ook kan is dat je luteale fase 18 dagen is (zit meestal tussen de 10 en 18 dagen, maar dus wel een vaste lengte per vrouw) en dan kan het zijn dat je inderdaad op dag 10 al je eisprong had.