LH piek, hoe zit t nou?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Kangerootje, 2 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

24 dec 2013
    3.291
    1.491
    113
    Vrouw
    Overal lees ik dat de LH piek 48u duurt, meerdere dagen dus.
    En dat de ovulatie binnen 36u na de start van de piek volgt.

Ik heb echter een veel kortere LH piek die ik vaak mis...

Deze maand:
    Donderdag 17u: ovutest negatief
    Vrijdag 8u: positief
    Zaterdag 6.30u: negatief
    (Clearblue)

Is dit een normaal beeld?? Is mijn ei dan vrijdag al geweest, of toch zaterdag? Aangezien de test zaterdag al negatief was, eisprong valt toch binnen de LH piek??

2. Visje79

Visje79 VIP lid

9 jan 2019
    5.029
    5.934
    113
    Vrouw
    Ja heel normaal. Piek duurt niet 48 uur (of bij de meeste vrouwen niet) bij mij ook maar een halve dag. Dus als ik een tweede streep zie ga ik twee keer per dag testen. Binnen 48 uur na je piek volgt je eisprong. De waardes LH lopen op, dan piekt de waarde en dat is signaal voor eierstok om het eitje te laten springen, binnen 24-48 uur meestal. De hoge LH waarden zijn meestal maar een paar uur, tot een dag te meten, het startsein voor eitje is al gegeven. Dus geen zorgen, is helemaal normaal. Als je vrijdagochtend je piek hebt is zaterdag of zondag je eisprong. Morgen 1 dpo. Succes!

Kangerootje vindt dit leuk.
  3. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.652
    27.303
    113
    Vrouw
    Heel normaal.

Vergeet nooit dat je bij een gemiddeld getal ook nog een hele reeks normaalwaarden aan beide kanten hebt zitten.

De eisprong heb je 24-48 uur later, maar ook daar verschillen vrouwen in. Ik heb altijd pas na de 48 uur de eisprong.

4. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

24 dec 2013
    3.291
    1.491
    113
    Vrouw
    Bedankt!
    Dus, als de ovulatietest alweer negatief is betekend dit niet vanzelfsprekend dat de eisprong al is geweest?
    Dit dacht ik dus altijd.

5. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

24 dec 2013
    3.291
    1.491
    113
    Vrouw
    En nog een vraag voor de kenners... is het ook mogelijk dat de eisprong veel sneller volgt na de start van LH piek? Zoals binnen 6 tot 12 uur al? Of is dit niet mogelijk en duurt dit echt één a twee dagen?

6. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.652
    27.303
    113
    Vrouw
    Nee, t is juist aan te raden om ook de dag na de piek je kerel weer te verleiden.

Sterker nog, een positieve lh test is ook niet gelijk een 100 procent garantie op een eisprong. In een regelmatig cyclus mag je er wel van uitgaan overigens.

7. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.929
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Ja dat kan, maar daar kom je alleen achter door naast ovu testen, ook de tempmethode toe te passen.

8. Visje79

Visje79 VIP lid

9 jan 2019
    5.029
    5.934
    113
    Vrouw
    Nee dat staat er los van idd. En zoals gezegd alleen met tempen weet je het zeker. Dat komt nogal nauw, zelfde tijd, zelfde uren slaap, rectaal. Niet eerst opstaan. Ik heb dat nog nooit gedaan. Succes!

9. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

24 dec 2013
    3.291
    1.491
    113
    Vrouw
    Ok bedankt voor de uitleg.
    Ja tempen is dan voor mij geen optie, ook in verband met mijn onregelmatige werktijden. Ben wel heel enthousiast over de clearblue, heel duidelijk!!

Deze maand dus een ei op dag 16(of 17) en actief geweest op dag 13, 15, 17.
    Zit dus qua timing wel goed. Nu afwachten maar weer..... :)

Visje79 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina