Wie weet wat ik moet geloven, 3 testen of de dokter?

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Princess01, Feb 5, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Princess01

Princess01 Niet meer actief

Hallo.

Ik zit met Een situatie en weet niet wat ik ermee aan moet. Ik heb een zwangerschapstest gedaan en die was vaag positief. Heb de volgende ochtend urine bij de dokter gebracht en deze zei dat het negatief was, en dus niet zwanger. Voelde
    me er niet goed bij en deed de tweede test uit de verpakking. Ook deze was weer licht positief. Op dat moment dacht ik, het zal wel aan het merk liggen dus laat ik een ander merk kopen. Hierna dus een derde test gedaan en deze was ook licht positief. Wat moet ik nu? Welke heeft gelijk. De drie testen of de dokter. Misschien iemand die dit heeft meegemaakt of iemand kent die dit heeft meegemaakt. En aan iedereen, wat nu?

Alvast bedankt voor de adviesen,
    groetjes Linda

2. nanette77

nanette77 VIP lid

Jan 11, 2009
    10,817
    545
    113
    Female
    hey onzekerheid is killing..

maar op basis van je info kan ik er nog niet veel van zeggen.
    In principe denk ik dat er nooit een roze streep komt zonder zwangerschap.. maar dan moet de streep wel echt kleur bevatten.
    Maar het is wel zo dat een test steeds donkerder moet worden.. Hcg moet toenemen..

-welke tests heb je gedaan (merk)
    _wanneer zou je ongesteld moeten zijn geweest
    -hoeveel dagen zat er tussen je tests
    -wanneer ben je gestopt met de pil, als je die al hebt gebruikt

3. maantje85

maantje85 Fanatiek lid

Feb 9, 2010
    1,321
    3
    36
    NULL
    NULL
    Hoi Linda,

Ik zou als ik jou was de testen van het kruidvat halen zijn er 2 voor 5 euro.. Die zijn erg gevoelig. Het kan namelijk zijn dat die van de dokter meer hcg nodig heeft als die je thuis hebt gedaan. Ik zou even 2 daagjes wachten en dan opnieuw testen... Als die positief is kan je bij de huisarts om een bloed test vragen ipv urine test.

Laat je even weten hoe het afloopt;)

Succes!!

4. Ukkie2

Ukkie2 Niet meer actief

mee eens! waarschijnlijk klopt de test wel, ik bedoel, het is wel erg toevallig dat ze allemaal vaag positief zijn. ik had het zelf ook, maar meteen overtuigd dat het raak was. denk dat je morgen al wel donkerder zou kunnen testen als je zwanger bent.
    De arts heeft denk ik inderdaad meer hcg nodig dan wat de winkeltestjes nodig hebben.
    heel veel succes erg vervelend die onzekerheid!

5. Princess01

Hoi...

Alvast bedankt voor jullie reacties, wat een geduld heb je zo nodig. Ik ben 3 maand geleden met de pil gestopt. Maar kan echt niet zeggen wanneer mijn ongesteldheid moet beginnen want het is zo onregelmatig. Zit vandaag vanaf de eerste dag van mijn ongesteldheid op dag 30. De eerste twee testen waren van clearbleu. En de derde van de kruitvat. Misschien beetje stom maar vetrouwde de testen niet en heb mijn partner op de andere van de kruitvat laten plassen om te zien of dat streepje gewoon kwam omdat de test nat wordt. Maar nee, bij hem was echt geen streepje te zien. Heb wel alle testen in twee dagen gedaan. Misschien na het weekend nog maar 1 doen dan. Is zo moeilijk om te wachten. Haha!!!

6. Dreamz3

Dreamz3 Fanatiek lid

Dec 9, 2010
    3,297
    96
    48
    Heb je een foto van je testen? Dan kijken we even mee!

7. Tamara84

Tamara84 Bekend lid

Oct 16, 2008
    688
    0
    0
    Wij gebruiken bij de huisarts dezelfde als van de kruidvat.... Miss. even het weekend afwachten, wat natuurlijk erg moeilijk is, en opnieuw testen!!!! Ik vind overigens licht positief een gunstig teken... :p

8. DvS

DvS Fanatiek lid

Sep 18, 2007
    1,012
    0
    36
    Noord-Brabant!
    Haha, sorry daar moet ik wel even om lachen hoor dat je je vriend eroverheen hebt laten plassen! :D Haha.

Maar wel balen dat je zo in onzekerheid zit nu. Gewoon morgen ofzo nog een keer proberen, dan moet ie als het goed is wat donkerder zijn.
    Had je bij je eigen testen misschien ochtendurine en bij de huisarts niet? Misschien dat dat scheelt...
    Een streep = een streep!!
    Ben wel benieuwd naar een foto..?

9. Princess01

Hoi...

Internet op het moment met mijn telefoon en krijg het niet voor elkaar om een foto te plaatsen. Zal dit nog een keer proberen als ik op een computer zit. Maar wel positief om te horen dat ze bij de dokter ook gewoon een test uit de winkel doen. Dacht dat ze daar een hele uitgebreide test deden omdat het zo lang duurt voordat je wat hoort. En was wel ochtendurine bij de dokter. Maar niet bij alle 3 de testen die ik thuis heb gedaan. Maar goed wat ik begrijp kan ik beter een paar dagen wachten i.p.v vandaag maar weer een test doen?

10. Pindaatje

Pindaatje Niet meer actief

Ik heb vaak gehoord dat middagurine meer HCG bevat dan ochtendurine. En een streep is een streep!
    Hopelijk lukt het om een foto online te zetten... dan kunnen we even turen ;)

11. Princess01

Kon het na veel lezen op deze site toch niet laten om die test van kruitvat te kopen. 2 voor 5 euro, omdat die veel positieve reacties krijgt. Dus vandaag nog een test gedaan. Want de laatste die ik gedaan had was gistermiddag. En je raad het nooit. Weer een licht streep... Dus toch maar weer afwachten.

12. Dreamz3

Dreamz3 Fanatiek lid

Dec 9, 2010
    3,297
    96
    48
    Fotooooo princessss! :D
    Nee hoor ben niet test-tuur-verslaafd hihi

13. januari2010

januari2010 Niet meer actief

#13 januari2010, Feb 5, 2011
    Last edited by a moderator: Feb 5, 2011
    Wat een onzekerheid! het kan natuurlijk dat je test van de dokter meer HCG nodig heeft al lees ik dat ze bij de dokter dezelfde gebruiken als die van kruidvat..

Over een paar dagen nog maar eens testen dan!!

Succes!

14. nanette77

nanette77 VIP lid

Jan 11, 2009
    10,817
    545
    113
    Female
    heb je al een foto voor ons:D die zien we graag;)

15. Vlinder123

Vlinder123 Niet meer actief

Spannend hoor! Zelf ben ik geneigd om de tests te geloven en niet de dokter!

16. sjorsjette

sjorsjette Fanatiek lid

May 31, 2010
    3,251
    0
    0
    Docent
    Rotterdam
    Sweet

Ik zit net te lezen.. en je zegt ik heb ook testen van cb gedaan... eh met streepjes??

Waarom doe je niet lekker de dure digi test van ClearBlue met indicator??? Ik was het ook zat en kocht die en hup er stond gewoon het woord ZWANGER en 1-2 dus ik dacht toen pas... OKE ik kan er niet omheen.. zie geen vagwe streepjes.. die ik wil zien.. het staat er gewoon!!!

liefssSjors

17. sjorsjette

sjorsjette Fanatiek lid

May 31, 2010
    3,251
    0
    0
    Docent
    Rotterdam
    Ik had deze test trouwens ook nog waarschijnlijk v oor nod gedaan... (ik weet/wist niet wanneer dat was ivm zeer onregelmatige cyclus enz... maar das lang verhaal.)

suc6!

18. Princess01

Iedereen dank je voor de reacties. Heb vanmorgen nog een test gedaan. En deze laat me niet meer in onzekerheid. De streep is donker. Ik ben zwanger. YIPPIE..

19. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

Feb 10, 2007
    10,549
    0
    0
    zandvoort
    Gefeliciteerd!!

20. Fiet

Fiet Actief lid

Jan 19, 2011
    246