Urine ruikt zoetig?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by hummelke sofie, Jan 7, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. hummelke sofie

hummelke sofie Actief lid

Nov 30, 2007
    417
    0
    0
    Professeur / Animatrice de langue
    Péronnes, België
    Mijn vraagje: ik ben 35 weken zwanger en vanmorgen bij de gynéco geweest. ik heb sinds 2 weken weeënremmers, omdat de kleine eerder wilde komen. Ook sinds 2 weken zw-diabetes geconstateerd.

De gynéco heeft alles gecheckt en ondanks dat ik 1 cm ontsluiting heb, was alles goed. Voldoende vruchtwater zei ze.

Nu heb ik wel sinds vandaag dat als ik naar de toilet ga, mijn urine niet naar urine ruikt, maar gewoon zoetig! Bijna lekker zelfs, snoepjesgeur.

Hebben jullie een idee wat het is?

Mn vliezen die breken lijken me het niet, aangezien dat oncontroleerbaar is en dit is gewoon als ik moet plassen.

Internet is soms heel fijn, maar nu lees ik vanalles over vruchtwater wat ook zoet zou ruiken? en dat je dan snel moet bevallen?

Kunnen jullie mij hier snel meer over zeggen? Normaal schrik ik niet hoor, maar het is over wat ik op internet las, wat me een beetje liet schrikken.

Heb blijkbaar wel weeën, maar geen pijnlijke; voel niks in ieder geval. Kleine is wel al helemaal ingedaald.

Liefs, Sofie

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Sofie,

als je vruchtwater verliest is dat continue en niet alleen als je plast, dan zou je onderbroek steeds nat moeten zijn. Als je inderdaad zwangerschapsdiabetes hebt is dat de reden dat je urine nu zoet ruikt, er wordt suiker afgescheiden in je urine en dat ruik je nu.

Mirjam

Share This Page