Wens voor een tweede, maar mgl. POF, wie kan mij helpen met info?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Lisa2, 16 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.539
    1.551
    113
    Ik hoop dat ik het topic goed heb geplaatst en anders wordt hij hopelijk verplaatst.

Man en ik willen heel graag nog een tweede kindje. Wij willen hier eigenlijk in februari volgend jaar weer voor gaan, omdat we nu nog in een verhuizing zitten.
    Nu is sinds een half jaar mijn cyclus aan het rommelen en naast nog wat andere klachten verdenk ik mezelf op de vervoegde overgang.

Nu heb ik vandaag bloed laten afnemen, maar de HA heeft alleen een FSH en algemeen bloedbeeld aangevraagd. Maar als ik op internet naar info zoek, lijkt dit niet afdoende te zijn om met zekerheid te kunnen vaststellen of je wel of niet in de vervroegde overgang zit. Wie kan mij meer vertellen?
    En is er nog hoop op een kindje als er POF is vastgesteld?

2. Anroj

Anroj Actief lid

9 jan 2014
    201
    12
    18
    Hoi. Wat leuk dat jullie besloten hebben om voor een 2e kindje te willen gaan. (wij ook!!)

De FSH waarde geeft aan of je in de overgang bent of niet, ik weet niet hoe het zit met vervroegde overgang.
    Ik kan je niet meer vertellen over de vervroegde overgang. Maar ik denk dat het het belangrijkste is je bloedonderzoek af te wachten.
    Je hebt vandaag geprikt, dan zal morgen een groot deel van het onderzoek bekend zijn.
    Ik hoop voor je op een goede uitslag, en geen vervroegde overgang!!

3. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.539
    1.551
    113
    Dank voor je antwoord. Ik zal ook zeker de bloeduitslagen afwachten. Ik ben alleen erg benieuwd dat als de uitslag goed is ik ook zekerheid heb dat ik niet in de overgang zit. Of dat ik dat dan nog niet zeker weet.

4. Anroj

Anroj Actief lid

9 jan 2014
    201
    12
    18
    Ja snap ik. Ik werk wel als doktersassistente.. maar daar kan ik je helaas niks over vertellen.. Sorry.

5. Merlijn

Merlijn Actief lid

16 mrt 2012
    280
    0
    0
    Hoi Lisa,
    Geef je nog bv? dan kan het zijn dat je cyclus onregelmatig is.
    Maar je cyclus varieert sowieso met de jaren, het hoeft niet te betekenen dat je in de overgang zit.
    Je cyclus hangt o.a. ook af van schommelingen in je gewicht, stress, slaap, en ga zo maar door.
    Misschien stelt dit je wel gerust?

6. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.539
    1.551
    113
    Hoi Merlijn,

Dank voor je antwoord.
    Nee, ik geef geen bv. meer. Ik weet dat je cyclus verandert Door de jaren heen, maar het laatste half jaar is het wel erg vreemd. Ze worden steeds korter. Nu nog maar 1 dag á anderhalve dag ongesteld. En mijn cyclus wordt steeds korter. Daarbij nog een tal van andere lich klachten. Ik heb er iig geen goed gevoel bij.

7. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Je kunt je amh waarde ( voorspeller van de overgang) ook via de ha laten prikken. Maakt niet uit op welke cyclus dag.

Een normaal FSH met afwijkend amh komt veel voor bij POF'ers ( zelf ook zo'n geval)

8. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.539
    1.551
    113
    Oh Dank je voor het antwoord. Misschien kunnen ze het nog na bepalen. Ik zal het vragen. Helaas moet ik sowieso tot morgen wachten voordat ik de fsh uitslag krijg.

9. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.539
    1.551
    113
    Hallo meiden, mijn FSH waarde was 13.4 op dag 4 van mijn cyclus geprikt, ik was wel nauwelijks meer ongesteld, want dat was ik maar 1.5 dag. toen een dag niks en toen toch weer twee dagen heel weinig.
    Volgens de assistente was de uitslag goed. Maar als ik op internet ga lezen twijfel ik.

Wie weet of deze waarde goed is?

De assistente zei trouwens dat ze niet een amh konden meten

Deel Deze Pagina