Hallo dames Even een kort vraagje als je een ovulatietest doet staat er dan altijd een 2e streepje? Zover ik weet wordt ik nooit uit mezelf ongesteld en krijg ik dus ook geen eisprong. Nu heb ik voor ander halve week terug licht roze afscheiding gehad. Wat ongeveer 5 dagen af en toe voor kwam. Volgens de gynaecoloog was dit niet mijn menstruatie maar ik heb al een aantal dagen last van buikkrampjes en hoofdpijn zo nu en dan. Dacht doe even een ovulatietest en daar zie ik duidelijk een tweede streepje op
bij mij geeft hij idd altijd een 2e streep. kijk maar in mijn foto album daar heb ik foto's staan. pas als de 2e streep even duidelijk of nog donkerder is als de controle streep is hij positief.
Ja inderdaad ik zie het.. Ik vindt het bij mij alleen heel raar voordat ik bij de gynaecoloog liep had ik echt nooit een 2e streep. Maar met gebruuk van gonal f wel. Maar het is nu al 3en halve week geleden dat ik de laatste prik heb gehad. Ik ga denk ik maar even de testen bij houden. 2 keer per dag. Dan kan ik zien of het ook oploopt
Elke vrouw heeft de gehele cyclus LH in haar lichaam waar een ovulatietest met een licht tweede streepje op kan reageren. Dat is ook de reden dat een ovulatietest pas positief is als beide streepjes minstens even donker zijn. Jouw ovulatietest is dus negatief. Verder hoeven ovulatietesten absoluut niet op te lopen naar een piek. Vaak knalt een ovulatietest vanuit het niks/vanuit een licht streepje.
Ja ik snap het. Maar het gekke bij mij is ik heb deze cyclus al een eisprong gehad (had zelfs 2 eitjes) dit was namelijk te zien door de controles bij de gynaecoloog. Als ik mijn gewone cyclus gekijk zou ik nu een week over tijd zijn. Maar zwangerschapstest en bloedonderzoek zijn negatief.
Als je je ei sprong al heb gehad, waarom test je dan door als ik zo nieuwschierig mag zijn? 😳🙈.. ik heb trouwens wel een hele ronde een keer doorgetest en je lh schommelt de hele cyclus en had bij mij 1 piek. 😊
Waarom zou je ovulatietesten gaan doen, als je eisprong al geweest is?! Als je niet zwanger bent, zou je ongesteld moeten gaan worden. Ben je wel zwanger, dan kun je beter met een zwangerschapstest testen. Ik snap niet zo goed wat je dan met een ovulatietest wilt? Zonder menstruatie start je lichaam geen nieuwe cyclus op. Een ovulatietest kan altijd een tweede streep geven. Het kan ook zijn dat 'ie constant spierwit is en vanuit het niets ineens knalt. En het kan tevens zo zijn dat je streepje oploopt, totdat hij duidelijk positief is. Ik heb alle scenario's meegemaakt. Je test is pas positief als beide streepjes minimaal even duidelijk zijn. Alle andere uitslagen zeggen helemaal niets en moeten gewoon als negatief beschouwd worden. Daar kun je geen conclusies aan verbinden.
Ik heb altijd een licht streepje op een ovulatietest. Alleen vlak voor eisprong is deze positief en nu ik zwanger ben
Ik ben toch maar gaan testen omdat ik vermoed dat ik ander halve week geleden toch mijn menstruatie heb gehad.
Heb je toevallig pcos? Mij is namelijk afgeraden door de gyn om ovulatietesten te doen, dit omdat ik ook constant een 2e steep heb. Bij mij is hij zo'n 3 weken van mijn"cyclus" bijna wel even donker als de controle streep. Toch heb ik geen eisprong (dit weet ik door echo controle).