Ik ben m'n ei kwijt! :?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door RoosW87, 9 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RoosW87

RoosW87 Actief lid

17 jan 2015
    282
    58
    28
    Ik ben m'n ei kwijt.. ik snap er helemaal niks meer van!

Ik test met de ovulatietesten van Clear Blue. Ik heb altijd een menstruatiecyclus van 26-28 dagen.
    M'n LH-piek is altijd tussen de 14e en 17e dag (soms heb ik dus een heel korte luteale fase), daarna ergens is dus m'n ei. Ik test daarom altijd vanaf dag 13. Maar ik zit vandaag op dag 18 en ik heb nog steeds geen LH-piek?!

Ik twijfel of ik nu nog verder moet testen, want als ik gewoon weer op dag 26 ongesteld wordt, is de luteale fase veel te kort om uberhaupt een innesteling te hebben.

Heb je deze maand dan helemaal geen ei? Of is de kans groter dat ik m'n ei al heb gehad? Of ik krijg hem nog en en ik krijg plots een heel rare cyclus (ik heb deze cyclus namelijk al jaren, lijkt me heel gek als hij plots veel langer wordt).

Herkent iemand dit misschien? Zou het zo zonde vinden als inderdaad blijkt dat deze maand 'voor niks' is...

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Bij een cyclus van 26 dagen kun je je eisprong verwachten vanaf dag 8 tot en met dag 16 van je cyclus. Gebaseerd op een normale luteale fase van 10 tot 18 dagen.

Bij een cyclus van 28 dagen kun je je eisprong verwachten vanaf dag 10 tot en met dag 18 van je cyclus. Gebaseerd op een normale luteale fase van 10 tot 18 dagen.

Als je weer een cyclus hebt van 26 dagen, is dus de kans groot dat je met testen vanaf dag 13 veel te laat bent geweest en je ei dus al is geweest!

In jouw geval zou ik dus sowieso met ovulatietesten beginnen vanaf dag 7 van je cyclus en dan doortesten totdat die positief is.

3. RoosW87

RoosW87 Actief lid

17 jan 2015
    282
    58
    28
    Ik heb 7 maanden lang vanaf dag 8 getest en iedere keer kwam m'n ei op dag 15 of 16. M'n LF werd dan gewoon korter. Ik heb maar één keer een positieve ovulatietest gehad op dag 14. Vandaar dat ik na 7 maanden alleen nog maar vanaf dag 10 ging testen, want zo gingen die dure testen wel erg hard :p

Maar wie weet (hopelijk) heb ik dit keer m'n ei gewoon een keer eerder gehad.

Deel Deze Pagina