Geen positieve ovulatietest, wel eisprong?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Babywens95, 24 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babywens95

Babywens95 Bekend lid

22 mei 2020
    575
    438
    63
    Vrouw
    Even in het kort:
    PCOS, vorige cyclus gestart met letrozol 2,5 mg en follikelmetingen gehad. Volgens de gyn stonden er toen 2 eitjes op springen op rechts op cd13. Had toen geen positieve ovulatietest gehad. Wel duidelijke ovupijn op rechts en wel temp stijging dus eisprong(en) is/zijn zeer waarschijnlijk wel gewoon geweest.. Na een lf van 15/16 dagen ongesteld.

Deze cyclus weer 2,5 mg letrozol, zonder metingen/controles, zit nu op cd16. Weer geen positieve ovutest gehad. Afgelopen 2 dagen ovulatiepijn (en flink ook, beide kanten). Bmm was heel hoog. Temp was laag.
    Vandaag eindelijk minder ovupijn. Temp was nog wel laag. Bmm is ook weer omlaag gezakt.
    Heb foto van de testjes (zijn 2besure gevoelige tests) bijgevoegd, zodat jullie kunnen zien wat ik bedoel. Zaterdagmiddag was wel de donkerste test, maar niet positief..
    Ook mijn temp kaartje even bijgevoegd.

Kan ik er, ondanks dat ik geen positieve ovutest heb gehad, toch vanuit gaan dat ik een goede eisprong heb (gehad)?

Bijgevoegde bestanden:

2. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.319
    8.825
    113
    Vrouw
    Het kan zijn dat je piek is geweest tussen je laatste 2 testen op 22-11. Dan had je een korte piek maar dat kan wel. Maar op je tempkaartje zie ik geen eisprong... Maar meestal zijn ovulatietesten niet betrouwbaar met pcos.

3. Babywens95

Babywens95 Bekend lid

22 mei 2020
    575
    438
    63
    Vrouw
    Klopt, op mijn temp kaartje is hij (nog) niet te zien. Ik denk ook dat ik hem vandaag heb gehad, omdat de groeipijnen pas sinds vanochtend over zijn. Ik hoop het morgen in mijn temp terug te zien..

Zijn ovulatietesten ook niet betrouwbaar met PCOS als je medicatie slikt voor ovulatie inductie?

4. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.319
    8.825
    113
    Vrouw
    Hoe dat zit met medicatie durf ik niet te zeggen... @RoGiJuLi weet dat denk ik wel.

5. Babywens95

Babywens95 Bekend lid

22 mei 2020
    575
    438
    63
    Vrouw
    Dankjewel in ieder geval!

6. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.934
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Als je fsh medicatie gebruikt dan zijn ovu testen meer betrouwbaar dan zonder fsh medicatie bij pcos.
    Maar tempen is idd betrouwbaarder.

Babywens95 vindt dit leuk.
  7. Babywens95

Babywens95 Bekend lid

22 mei 2020
    575
    438
    63
    Vrouw
    Dankjewel voor je reactie! Vorige maand was mijn temp wel duidelijk gestegen dus ga er vanuit dat ik toen gewoon eisprong heb gehad. Voor nu maar even mijn temp afwachten de komende dagen.

Deel Deze Pagina