Grammaticacheck,schrijfwijze,uitspraak Pheline of Phéline ? e of -e

Discussie in 'Babynamen' gestart door loussie, 23 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loussie

loussie Lid

22 aug 2011
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Damesss,

We zijn er bijna uit...met onze meisjesnaam. Na een heel lijstje met varianten zijn we uitgekomen op Pheline.
    (Ook na de poll waar echt heel veel feedback uit kwam, kwamen we er nog niet uit:))

Maar misschien zijn er dames onder ons die mij kunnen corrigeren mocht ik het fout hebben.

Pheline, is de nederlandse variant, en spreek je toch uit als Feline, dus met een e op het eind. Zoiets als, Phelineeuu

Phéline, is dan de franstalige variant, en spreek je uit als Felien, dus zonder e

Klopt deze redenatie? Wij willen gaan voor de Phéline, maar het is zo knullig als je het zelf al verkeerd uitspreekt:p

Ik hoor graag van jullie. Alvast bedankt!!

Groetjes loussie

2. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Volgens mij klopt je redenatie helemaal! Mooie naam hoor!

3. kersje

kersje Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.594
    1
    36
    Noord-Holland
    Dat streepje op de e maakt er wel ee van dus dan wel feelien.

4. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    ja vlgs mij klopt je redenatie ook!
    maar denk dat je heeeeeeeeeeel vaak moet corrigeren.... en dat het streepje vaak vergeten wordt.

de naam zoals ie er staat , vind ik niet echt kloppen.
    ik snap je redenatie qua schrijfwijze wel hoor , tstaat mooi. maar ik zou er ook in de eerste instantie phelineeeu van maken.

5. nikespits

nikespits Actief lid

2 jun 2012
    178
    0
    0
    Dordrecht
    De onderste zou ik zeker als Felien uitspreken, bij de bovenste zou ik twijfelen want zou dat nu ook Felien moeten zijn of toch Felienuh?
    Ik zou dus voor die Franse variant gaan.

6. Itsmemarrie

Itsmemarrie Bekend lid

15 jan 2012
    958
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou beide uitspreken als feeliene.

Denk ook dat je t vaak moet gaan spellen, als iemand tegen mij zou zeggen ik heet feline zo ik t met een f schrijven... Maar wel een hele mooie naam

7. loussie

loussie Lid

22 aug 2011
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dames, bedankt voor jullie feedback.
    Dat ze het streepje een keertje vergeten, tja zo be it....

Mijn eigen naam schrijf je met ou en hoe vaak mensen het wel niet met oe blijven schrijven......zelfs als je een email stuurt en je eigen naam staat eronder...

Mijn vriend vindt een franse slag eraan mooi. En ik vind Feline een afgeleide van Eline niet zo mooi, vandaar de keuze om het om te gooien.

Maar goed....de kogel is door de kerk... eindelijk:p Hoe lang kan een mens twijfelen hè...(en als het geboren is, maakt het allemaal niet meer zo uit...waar heb je je dan zo druk om gemaakt,hihi)

Nogmaals bedankt,

Groetjes Loussie

8. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

ik zou bij allebei Feline zeggen, maar ach een paar keer uitleggen/verbeteren en men zegt het zoals jij wilt. Wel vind ik de naam met een f veel mooier dan met ph.

9. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.868
    113
    Ik sluit me aan bij Yolanthe. :)

10. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Leuk! Normaal gesproken zouden mensen wel moeten weten dat je een Franse naam NIET met een "euh" op het einde moet uitspreken. ;) Ik vind het met de Franse slag ook veel mooier en chiquer dan op z'n Hollands. Sterkte met de laatste loodjes en een prachtige gezonde kleine meid toegewenst! :)

11. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.868
    113
    Mijn ervaring is dat sommige dingen ondanks dat je denkt dat ze heel logisch zijn dat toch niet zijn... De naam van onze jongste dochter eindigt op 'ée' en hoe vaak dat niet toch als 'ie' wordt uitgesproken...

Deel Deze Pagina