Zoals de titel al aangeeft twijfelen we nog over een jongensnaam. We weten overigens niet of we een jongetje krijgen en dat willen we ook zo houden. Onze dochter heet Jente en we willen een Friese naam die hier bij past. We willen graag een naam die niet te vaak voorkomt, maar toch niet heel gek of bijzonder is. Ook omdat we wel Friese roots hebben, maar er niet wonen. We twijfelen tussen Wytse en Feie / Feije. Wat vinden jullie?
Wytse of Wietse is leuk! Feije iets minder, doet mij denken aan Fay Fee, en is naar mijn idee ook vrouwlijker, misschien is Feike een leuk alternatief.
Bedankt voor jullie reacties! Er wordt nogal verschillend over gedacht. En namen zijn natuurlijk heel smaakgevoelig. Dat is maar goed ook, anders heette iedereen hetzelfde! Hidde vinden we ook leuk, maar er zijn in onze omgeving al mensen met die naam.
Ik zat ook aan Theije of Teije te denken. Maar voor een friese naam vind ik Feije ook niet verkeerd hoor. En klinkt toch normaal. Wytze vind ik persoonlijk niet zo leuk, maar geen rare naam ofzo.